lillepixie Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Kan noen svare meg på om arbeidsgiver har "krav" på å få vite om graviditeten 3 mnd før permisjonen starter, hvis en "bare" er ex.hjelp? Er så redd for å få mindre vakter enn før vettu, for hun kan jo i teorien gjøre hva hun il siden jeg ikke er fast ansatt, kan hun ikke? Er 20 uker på vei i morgen, så snart kan jeg jeg jo ikke skjule det lenger. Håper noen svarer. klem
knøttet mai08 Fødeklar Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Heisann.. Eg snakkjet til og med med fagforbundet om dette og fikk beskjed om at en ikkje hadde opplysningsplikt !! Så eg hadde ventet tror eg.. selv om sjefen ikkj har rett å gi deg mindre vakter kun pga graviditeten..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Er du sikker på dette? Du er ikke pliktig å opplyse at du er gravid i jobbintervju osv., men var rimelig sikker på at man var pliktig å informere arbeidsgiver om graviditet senest 3 mnd før termin. Dette for at arbeidsgiver skal ha en reell sjanse til å finne vikarer etc.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Hvis du bare er ekstravakt, det vil si at du har ingen faste vakter og bare blir tilkalt ved behov kan jeg ikke se at du skulle ha noe krav om å informere om det. Er jo ikke sånn at det skal settes vikar inn i ditt sted, eller at du skal søke om permisjon. Når det er sagt så tror jeg ikke det nødvendigvis kommer noe godt ut av å ikke si noe. Som du sier så er det ikke lenge igjen før du ikke kan skjule det lenger (selv er jeg i uke 20 og har ingen mulighet til å skjule det). Og hva da? Vil ikke arbeidsgiver reagere mer negativt på at du ikke har sagt noe? Tror nok ikke du får færre vakter fordi du er gravid så lenge du er i form til å jobbe. Men nå jobber jeg i helsesektoren da, og vi er jo glade for alle som kan gjøre en jobb...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå