Gå til innhold

Noen her som har fått innvilget svangerskapspenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en såkalt farlig jobb, og vurderer å søke om sv.penger da jeg ikke får omplassering. Tar det lang tid før man får svar? må man sykmeldes den perioden man venter på svar?(for kan jo ikke være på job...:( )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt en farlig jobb, ville jeg da ikke gått på jobben ihvertfall! Gå til legen din og forklar situasjonen, så får du vel sykemelding.

Skrevet

Jeg har hatt svangerskapspenger begge de to andre gangene, og det ble ordnet av jordmor. Hun skrev ut et skjema som jeg tok med til arbeidsgiver, og det var bindende fra den datoen jm hadde skrevet på. Deretter leverte jeg det på trygdekontoret. Søknaden ble behandlet veldig fort, så trengte ingen sykemelding i mellomtiden.

Hvis du går til jordmor, så hør med henne. De kan anbefale svangerskapspenger, men ikke sykemelding. Det jordmor anbefaler vil nesten bestandig bli godtatt av trygdekontoret som betaler ut svangerskapspengene.

Skrevet

Hei. Jordmoren min ordnet det for meg også. Tok vel ikke mer enn en mnd før mine penger var i orden,jeg gikk på sykepenger før det:)

Skrevet

Hei hei...

Jeg har lagt inn en søknad nå, og det var legen min som fikset det.

Sjefen skrev under på vedtaket, også leverte jeg det på NAV. De sa at det ikke skulle være no problemer for penger skulle jeg få.

Man skal ikke ha sykemelding i mellomtiden, da man i prinsippet ikke er syk- bare at jobben ikke kan tilrettelegges eller er skadelig.

Regner med å høre no neste uke ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...