Gå til innhold

Fint sagt om nattevåk :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sånn jeg har prøvd å tenke, men jeg har ikke klart å sette ord på det på en så fin måte:

"Kan du klare - midt i trettheten - å øve deg på å nyte natten med barnet ditt. Nyte følelsen av at dere to utgjør en liten øy midt i menneskeheten. Den varme, urolige lille kroppen som er så intenst levende. Nattestillhet når barnet omsider roer seg. Freden når dere begge gradvis glir inn i søvnen.

Aldri noensinne vil du være så ettertraktet, så totalt elsket, så absolutt nødvendig for noen. Det kommer netter senere i livet, da du vil savne nærheten sårt. Når store barn vrir seg utålmodig bort fra din kjærtegnende hånd og ikke lenger vil ha godnattkos. Når tenåringen er ute om natten og du er fra deg av engstelse. Når redet er tomt for barn og du plutselig kjenner at egentlig gikk de altfor fort, gullårene. Så jobb litt med deg selv nå. Kjenn at nattestundene med barnet også er gode - hvis du klarer..."

Gro Nylander

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der leste jeg da småtten var bitteliten og jeg syntes det var superkoselig. Elsket å amme på natta og det var litt vedmodig da de stundene var over :(

Skrevet

Tankevekkende..

Hilsen en som alltid ser en dag frem i stede for å leve i nuet. :(

Skrevet

Nå fikk jeg frysninger og har helst lyst til å vekke mini bare for å gi han en klem.... tenker ofte på hvordan det blir med han som tenåring, sikkert ikke så mye kos å hente lenger da.:(

Skrevet

Og når man har hatt våkenetter med mange oppvåninger hver natt i snart to år er det ikke så veldig lett å se på det på den måten :-/

(Selv om det forsåvidt var fint skrevet da...)

Skrevet

Fint skrevet...men idag som mange andre dager er vi trøtte.... Klarer ikke helt å være enig med gro bestandig.. Barnet blir også trøtt og uopplagt om dagen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...