Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lure litt på om det er andre som har symfysemål langt over strekene??

Var til jordmor på mandag og ho målte symfyse på 26,5 når eg no er i veke 24+3.

Det er jo laaaangt over!:)

I veke 18+6 målte ho 21. Langt over det òg....

Venter barn numme tre. Ikkje våre over med dei andre.

Hmmmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei vennine av meg målte symfyseen i uke 26 å da var hun rundt 25. Men jordmor sa til henne at det ikke har så mye å si så tidlig i svangerskapet.... målene blir viktigere etter uke 30 og fram til fødsel...

Men kan også væra masse fostervann..!!!!! Ei ann venninde av meg hva knall stor rett før fødselen, men gutten hav 3200, men det hva masssse fostervann.....

Vet ikke om dette hjalp noe.. for har ikke så mye peiling.. mitt symfyse mål i uke 22 hva 21.

Skrevet

Hehe.. du slår ikke meg... Hihi..

Symfysemål på 25 cm i uke 15+3.... Laaaaangt over gjennomsnittet ja:)

Skal på UL neste uke, så da får jeg se om jeg har kommet lengre, men så mye lengre tror jeg ikke det kan være, max 2 uker. Ellers så er det bare en der inne, har vært på en tidlig UL pga blødninger...

Med de to andre og, så lå jeg langt over gjennomsnittet,. Legen og jordmor sa at dette vart ganske så normalt. Ungene var heller ikke store ved fødselen, bare 3200 og 3300...

Skrevet

Oy:)

Hehe, ja det var laaaangt over!

Eg har hatt to store unger, så er litt nervøs.

Jente 4000gr

Gutt 4750gr

Får håpe det jevner seg ut litt meir:)

Skrevet

Jeg hadde symfyse-mål på 26 i uke 24. Lå godt over der ja :/

Måtte tilbake til en ny sjekk 14 dager senere da hadde det jevnet seg ut LITT igjen og legen var fornøyd :)

De snakket noe om at det kunne være for mye fostervann og at dette kunne være forårsaket av nyreproblemer hos fosteret. (tisser mye) MEN det var veldig sjeldent.

Babyen vokser med rykk og napp inni magen slik barn gjerne gjør ellers også. Dermed kan en ligge utenfor "normalen" en stund og svinge brått inn igjen iløpet av kort tid :)

Skrevet

Jeg var hos jordmor på fredag, var da 21+6.

Hadde et mål på 18 da, og det var bitte litt under gjennomsnittet.

Skrevet

jeg var til jordmor på mandag, var da 27 cm og er i uke 27.... Dette er barn nr to.

Skrevet

Jeg er også i uke 24, og ble målt til 24 cm, det også var over streken...

Skrevet

jeg er 27+1 og målte meg hos doktorn igår.er 29,5 cm. jordmoren gikk såpass lagt å si at jeg kansje hadde 2 innabords. kommer sikkert til å få den digre ungen... grøss,=S

Skrevet

jeg tror de måler litt forsjellig jeg.......

Var hos jordmord når jeg var23+1 og symf.mål: 23 cm..

en uke etterpå var jeg hos lege 24+0,symf mål: 21 cm...?

da har magen liksom blitt 2 cm mindre på ei uke istede for 1 cm større??? tar disse målene m ei klype salt!!

Skrevet

Jeg husker ikke helt hvor mine mål er, men er i uke 21 og ligger akkurat på skillen mellom den hvite og grønne. nede altså, så hun er liten. Men tror målene kommer litt annpå hvordan ungen ligger.

Med min første lå jeg langt neden for det grønne felte og fikk beskje av jordmor at jeg ville gå langt over tiden og han ville bli max 2500g

Når han ble født var han 3130 og kom på termin så målene kan ta feil ut i fra hvordan fosteret ligger.

Skrevet

Ligger i samme sjiktet selv jeg.. 24+0 var sf-målet 27 cm, ved 28+0 var det 31 cm.. Ikke bærer jeg gutten høyt heller, for han ligger godt nedi bekkenet.. (vært på en del UL grunet fare for tidlig fødsel)

Livmor er vel bare romslig tenker jeg.. :)

Skrevet

Jeg var hos jordmor i går og målte symfyse for første gang...husker ikke hva målet var, men det var laaangt over det grønne feltet.

Tar det hele med ro. Som jordmora sa: "det er jo gjerne slik når man har ekstra [fett] på magen". Tjo ho, der fikk jeg passet påskrevet. Ingen kjære (jord)mor her i gården....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...