meg & to små vampyrer Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Men dette var ting som var avskrevet for min del pga 4 mnd siden fristen + 155 søkere. Og flere av de som fikk har ph.d. ja,. ja, hva slags sjanser har man da. Prøver å ikke ta med meg det negative. Tenke positivt. Jepp:)
LadyLuck & Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 oppblåste hele gjengen, ville sikkert ikke vært gøy å jobbe med dem uansett =) *trøste klem*
snartmammapåny Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Kjenner til det der, jeg og søkte og fikk avslag på avslag, var flere interjuver. Men plutselig så fikk jeg den beste jobben av de alle. Så slik kan det gå Var nok en mening bak alle avslagene, for hadde jeg fått en av de jobbene så hadde jeg jo ikke fått den beste jobben av alle:D Så kommer nok en jobb til deg og snart skal du se!
meg & to små vampyrer Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2007 Ja, og jeg håper/tror det er en av de jeg har inne søknad på! Kom igjen, gi Mona jobb til jull. jess jess. He he:) Ferdig med grining for i dag.
Gjest MyIian Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Uff.. Hvorfor får du ikke jobb? Du har søkt ALT ikke sant?
meg & to små vampyrer Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2007 Jeg vet desverre ikke akkurat hva det er (ellers ville jeg gjort alt jeg kunne for å fikse det). Jeg søker ganske mye jobb, om ikke alt. Men søker alle relevante, litt mindre relevante jobber + en del deltids- og midlertidige. Jeg tenker det er noe av følgende (men vet jo ikke): -ikke skikkelig utdannelse (bachelor i fag ingen vet hva de skal gjøe med) -bare 1 års relevant arbeidserfaring -27 år = for ungt til å jobbe -få jobber ledige i området som vil ha slike som meg -mange søkere på nevnte jobber -dårlig søknad/cv? -gir dårlig inntrykk kanskje -kjenner ikke mange i området og har lite arbeidsrelatert nettverk her
Gjest MyIian Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Har du jobbet noe før? En jobb fra da du var "liten" kan ha litt å si. Kanskje en lærer som kan gå god for deg? Sånne ting teller de også. Hadde jeg hatt en arbeidsplass hadde jeg ansatt deg, jeg har i alle fall ikke et dårlig inntrykk. Hva har du bachelor i?
meg & to små vampyrer Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. desember 2007 Ja, jeg har jobbet en del ved siden av studier i butikk, i pu-bolig, på kirkegård, i fotolaboratorie,som gruppeleder for borgerlige konfirmanter, ved en offentlig etat som saksbehandler osv.. Mye forskjellig selvfølgelig. Har ingen lærere som går god for meg, har gått på universitetet... Har en referanseperson som er sjefen på forrrige jobben min (offentlig etat), hun er veldig fornøyd med arbeidet mitt der. Bachelor i kultur- og samfunnsvitenskap. Med sosialantropologi som fordypning. He he, det er jo for lite + for lite bruksspesifikt desverre.
Gjest MyIian Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 Men da har du jo litt arbeidserfaring, spør du meg er en person som orker å være sammen med pubertale konfirmanter i flere timer av gangen ganske arbeidsflink;) Men over til det seriøse. Da har du jo litt å gå på. Kanskje det er cvn din det står på? Mannen min hadde en "bra" cv med mange jobber men den var veldig rotete og rart satt opp, så fiksetj eg på den og plutselig ringte ALLE jobber han søkte på tilbake, så kanskje det kan være i den det er noe?
meg & to små vampyrer Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. desember 2007 Kanskje det. Jeg syns jo den er ryddig, med den siste erafringen øverst, sortert etter kategorier (strudier, arbeid osv), en liten linje eller to om oppgaver. Men har du gode forslag til cv som jeg kan se på? Jeg er åpen for at min kan bli bedre.
Gjest MyIian Skrevet 12. desember 2007 #11 Skrevet 12. desember 2007 Jepp, jeg kan be mannen min finne frem den jeg lavet for han sist. Det kan også være noe i søknadsteksten til de jobbene du ikke blir kalt inn til. Søker du jobber du er "overkvalifisert" til?
meg & to små vampyrer Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 12. desember 2007 Både jobber jeg er kvalifisert til (selv om det ikke er mange, de fleste vil ha høyskoleutdanning ser det ut til), noen jeg har mer enn de trenger til. Men slikt som sekretærstillinger blir jeg visst ikke vurdert til en gang. Jeg er bare litt feil tror jeg. Kan godt hende det er søknadsteksten også---
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå