Gå til innhold

Spesialbilbelte for gravide er UNØDVENDIG!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesialbilbelte for gravide gir IKKE økt sikkerhet for fosteret dersom du skulle utsettes for en kollisjon. Bruke heller vanlig sikkerhetssele som anbefalt for å sikre deg og spiren din på den beste måten!!!

Dette sier blant annet tryggtrafikk:

Disse produktene, BellySafe, Mammas Magpute og BeSafe Gravid, er alle helt virkningsløse ved kollisjon.Det betyr at det er greit å bruke disse produktene, men at de helt og holdent må sies å være produkter som øker komforten, og ikke sikkerheten.

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=256391

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for informasjon! Jeg mente også å ha lest dette, bare husket ikke hvor.. Da håper jeg vi kan få en slutt på noen slenger med leppa og sier man blir en dårlig mor fordi man ikke har en slik.

Skrevet

bra info!! hadde en mistanke om dette, og nå slipper jeg å kjøpe dette også :)

Skrevet

Jeg slipper unna kynnere under hele kjøreturen ved å bruke dette =)

Skrevet

For min del begynte jeg å bruke det siden jeg ble sinnsykt kvalm dersom jeg kjente noe på magen. (Kunne ikke ha bukser med annet enn løs strikk i livet første halvdel av svangerskapet) Med gravid-beltet ungikk jeg å få selen tvers over magen, og jeg ble ikke så kvalm.. Men resten har du helt sikkert rett i :-)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Det sier seg vel selv at det ikke er noe særlig hold i det beltet i tilfelle kollisjon; da er det sikkerhetsbeltet som gjør jobben; altså hindrer deg i å fyke framover. MEN: du verden så mye greiere det er med gravidbeltet på, jeg syns ikke det er noe godt med bare vanlig belte. Prøver å trekke det ned, men får det ikke helt til. Så jeg sverger til gravidbelte, føles mye bedre!=)

Skrevet

Det har jeg også trodd, så satte det på listen for unødvendige ting.

Er i 30 uke nå og stor mage, men funker fint med å ha beltet under magen. Hvertfall bedre enn det andre innlegget her med å ikke bruke beltet i det hele tatt!!!

Skrevet

Jeg lånte et ved mitt forrige sv.skap. Prøvde det en gang, og syntes det var ubehagelig å bruke. Likte det bare ikke. Men så ble jo jeg så stor også, så var ingen problemer med å få beltet til å holde seg der det skulle.. ;)

Skrevet

Det kan godt hende at noen synes det er mer behagelig å bruke et gravidebelte. Det jeg reagerer på er at det flere ganger er blitt fremlagt som om det er en nødvendghet, og at man skader barnet sitt dersom man ikke bruker det ved en kollisjon.

Tror det er flere der ute som føler de MÅ kjøpe det, fordi de er feil informert!

Skrevet

Jeg bruker det nå og brukte det med første mann.

Og med første mann var jeg glad for at jeg brukte det. Vi fikk nemlig en sammenstøtning og da var jeg glad jeg brukte det for beltet strammet ganske godt rundt magen og fikk beskjed på sykehuset at jeg kunne være glad for at jeg hadde be safe gravidbelte på da eller så kunne det ha gått riktig ille.

Men det er opp til hver og en å bruke det eller ikke. Men jeg syntes det er godt å ha.

Skrevet

Reagerer litt på det du skriver HI: "Bruke heller vanlig sikkerhetssele som anbefalt for å sikre deg og spiren din på den beste måten!!!"

Jeg kjøpte gravidbelte fordi jeg synes det er mer behagelig å bruke enn kun vanlig belte, selv om jeg visste at det kanskje ikke hadde noe å si på sikkerheten. Du fremstiller det jo som om det gir dårligere sikkerhet, og det har de jo ikke gått ut med.

Skrevet

Jeg vet at trygg trafikk sier dette,for dette kom frem da jeg anbefalte dette belte,men som jeg sa da,jeg har med egen erfaring fått oppleve at dette fungerer. Hadde ikke jeg hatt det på meg,så er det ikke sikkert at jeg hadde hatt gullgutten min i dag,noe jm også sa.

En annen venninne av meg,fikk også høre at det hadde gått godt på grunn av det belte,at hadde hun ikke hatt det,ville nok morkaken har revnet og da hadde hun nok mest sannsynlig mistet.

Dere får gjøre hva dere ønsker,jeg sier bare hva jeg har opplevd og hva jeg har hørt av mine venninner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...