Babyfacepsycho Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Hadde en diskusjon her igår. Var litt uenige i hva som var rett og gjøre. Har sjekket opp hva som er rett etter loven, men lurer nå på hva folk flest hadde gjort, så håper på mange svar. Hvis du hadde kjøpt en micro brukt for 600 kroner, og du kommer hjem med den og setter den på plass, og den virker fint i en uke, før den plutselig ikke virker mer. Hva hadde du da gjort? Hadde du akseptert at ja ja sånn skjer, og gått og kjøpt en ny, eller hadde du krevd selger for det siden varen ikke var som forventet?
snurkle Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 SELVFØLGELIG hadde jeg reklamert på varen! Jeg var og leverte tilbake en mikro etter to og et halvt år jeg. Selgeren prøvde seg med at det sto 2 års garanti på kvitteringen, men jeg kan mine retttigheter og de måtte pent gimeg pengene tilbake hehe. Uansett om det følger med garantibevis som sier 1 eller 2 år så er det loven som gjelder, og den sier 5 års garanti på hvitevarer.
snurkle Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Finnes det virkelig noen som ikke ville reklamert etter 1 dag? Hva mener du?
skogsmusa Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Selger han vel et visst ansvar ved salg vel, spesielt om han vet noe, eller burde opplyst at den ikke var helt istand, men på en annen måte så kan han opplyse om at den selges som den er, som det heter så fint. men er neimen ikke helt sikker jeg assa. Kjøper og selger en del på finn.no så det hadde jo vært greit å vite hva slags regler man må forholde seg til. Men i denne saken, ville jeg tatt kontakt med selger og klagd, tror jeg.
Babyfacepsycho Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. desember 2007 Den er jo ikke kjøpt i butikk, er kjøpt brukt av privat person.
3 blå Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 Hadde selvfølgelig gått tilbake til butikken og krevd ny vare. De skal nå vare mer enn en uke...uansett om de koster 600 eller 6000.
Babyfacepsycho Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2007 Kjøpt brukt av privat person, ikke i butikk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå