Gå til innhold

TRENGER HJELP/STØTTE HER......!


hormonia&alienimagen <3

Anbefalte innlegg

ok,nå har vi vært i den heldige situasjon at navn og slik fant vi på en kveld og jeg var kjempe fornøyd og glad for det,MEN nå når jeg er halveis har "svigers" tilta helt på jente navnet og kommer med kommentarer som "får håpe det for gud skyld blir gutt" pga navnet, og bestekompisen til samboer synes også navnet er forferdelig....

 

det hadde forsåvidt jeg gitt f*** i,men nå har samboer begynt med at vi kanskje bør tenke på et annet jente navn for at det er så mange som mener at det er så stygt og rart....

 

så da må jeg bare spørre...... :

 

er Tara Adele så forferdelig stygt???

 

betydningen av de navnene er "lysende,skinnende,adlig stjerne"

det blir tara til vanlig og jeg hadde på inntrykk at det begynte å bli veldig vanlig....og jeg synes det var så nydelig betydening på navnene...

 

HVA SKAL JEG GJØRE??? jeg synes det navnet er kjempe fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare helt tåpelig at de sier noe sånt! Jeg syns det er frekkt! Det er deres barn, og hvis dere syns det er fint, så er det det som teller. Jeg har opplevd at barn i familien, og ellers barn til folk jeg kjenner har fått veldig "rare" navn. Men det er bare til å begynne med. Når man blir vandt til det, og setter navnet skikkelig sammen med ansiktet og personen, så blir de veldig fine!

 

Jeg syns det er veldig fint med sånne spesielle navn. Og det er fint for barnet, spesiellt kanskje når det blir større/ungdom/voksen. Det er også fint å ha et navn som betyr noe så vakkert!

 

Jeg ville ikke tenkt på hva de andre sier. Jeg er sikker på at de venner seg til det, og vil komme til å syns at det er veldig fint når det får satt det sammen med barnet :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tara Adele er et helt nydelig navn etter min mening!

 

Det er ikke lett å diskutere navn med andre fordi folk har så sterke meninger. Også kjenner de noen som er sånn og sånn.

 

Det beste er å ikke diskutere navn så mye og bare bestemme seg for et.

 

Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

syns ikke du skal gi deg på det..

har ei datter selv som heter Adele syntes det er det vakkreste navnet på verdens vakkreste lille jente..

navnet er kjempe fint!!! det er min mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hold på navnet - drit i hva andre syns. de venner seg til det.

vi valgte å ikke si noenting om navn til noen før vi selv var helt sikre og etter barnet var født.

vi har også valgt uvanlige (men fine) navn, og vi fikk en god del kommentarer i begynnelsen med førstemann spesielt, om at barnet kom til å bli mobbet og få upassende kallenavn (svigerfars kommentar... )

men nå er det ikke mer av det slaget, vi sa bare at de fikk holde meningene sine for seg selv, for navnet var valgt.

har aldri hørt noen kommentere navnevalgene vårt annet enn med positiv tone seinere.

men som sagt: jeg skal aldri røpe noen navneideer før det er helt sikkert - har en ide om at vi kunne ombestemt oss dersom vi hadde fått de bemerkningene før valget var tatt.

 

jeg syns Tara Adele er kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!¨

 

Stå på dine ønsker om navn!

 

Jeg har hatt den samme "krangelen" om barnet jeg fikk for 9,5 år siden. Han heter Brage.

Jeg fikk beskje om at jeg ikke kunne kalle noen det....

I dag er alle enige om at han ikke kunne hete noe annet!!! Til og med de som rynket mest på nesen og såret meg med sin skepsis.

 

Venter nå nr. 2. Det blir sannsynligvis en gutt til. Han kommer til å få navnet Odin. Det er ikke alle som liker det heller...........he he.

 

God jul!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tara er kjempefint! Jeg er tante til ei jente som heter Adele, og det navnet syns jeg er nydelig! Sammen blir de to navnene flotte. Ikke bry dere om hva andre synes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er dere som selv velger namn. Det er deres barn og deres valg. Velg det som dere vil selv. Jeg personlig liker godt Adele, men Tara forbinder jeg med namnet på hunder eller dyr.

 

Det var mitt ærlige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!=) syns du skal holde på det navnet,det er deres barn,kjempe fint navn og greit å ha ett navn som ikke ALLE andre har. Stå på!! Men hvorfor skal folk blande seg så fælt alltid?? Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-)

 

Ikke trekk deg på grunn av andre, det er ditt og samboens barn!

Stol på magefølelsen din du:-) Men dere skulle ikke ha sakt noe før den dagen barnet hadde kommet, for det er så mange og sterke meninger ute å går blant folk. Dere kan jo si det nå at dere revurderer begge navnene ( hvis dere har et gutte-/ pikenavn) Andre har ingenting de skulle ha sakt! Vi skal finne ett guttenavn og ett jentenavn, men ingen får høre de før babyen er kommet til verden. Det er vel for å slippe det du er kommet ut for nå.

Lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns navnet dere hadde funnet var fint jeg:)

 

Si til svigers at du døper henne Maud Rita hvis de ikke holder kjeft:)

 

Lykke til!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke svigerforeldrene dine sitt barn! Det er ditt og mannen din sitt, da er det dere som bestemmer! De har ikke en dritt de skulle ha sakt de!.

 

Blir så frustrert av folk som tror de har makt til og hærse med alle andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Tara og Adele er fint, men synes personlig det er overkill å sette de to sammen.

 

Synes også litt uvanlige navn er bra:-) Må vel dessverre bare regne med reaksjoner når man velger litt utenom topp ti lista, de rundt dere venner seg helt sikkert til navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...