Gå til innhold

Graviditetstester til hjemmebruk.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som har erfaring med billigtester, eller bør man rett og slett satse på Quick Respons/Clearblue?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg kjøpte nå sist kjøpte jeg en til rett rundt 100 lappen, kostet 150 for 2..

Funka nå som bare det dem, synes faktisk dem funka bedre en clearblue sine (dem får jeg ALLTID feilmelding på)..

Husker ikke hva den heter men kommer i en rosa pakning...

Skrevet

Min anbefaling er, og vil alltid være, CB digital. Jeg har aldri hatt problemer med de testene (tror jeg har tatt en tre-fire av dem), og det har heller ingen jeg kjenner. Billigtester har jeg hørt litt ymse om.

Greia er den at med digitaltest er det ikke mulighet for å tolke resultatet i noen retning. Da slipper du usikkerhet hvis du ikke er 100 % sikker på hvordan du skal tolke resultatet (og vi her inne slipper sånne spørsmål som "ser ingen strek, kan jeg likevel være gravid", som vi umulig kan svare på :)).

Der står det enten "gravid" eller "ikke gravid", og står det "ikke gravid" selv om du vil det skal stå "gravid" må du enten vente noen dager (måtte du uansett gjort også med andre tester) og/eller akseptere at det ikke klaffet denne gangen :)

Skrevet

Takk for svar.

Har bare erfaring med testene som er på legekontoret (er legesekretær) så derfor jeg lurte =)

Når det gjelder å tolke svaret kommer det ikke til å bli noe problem da jeg har en god del erfaring fra før ;-)

Hilsen

Skrevet

Kan jeg spørre deg "Winmed" om hvordan du ville tolket mine tester? Vet det blir litt vanskelig for deg, men svar så godt du kan. Jeg har testet med to stavtester fra CB det siste døgnet. Begge har vist det jeg vil kalle en veldig svak blå positiv strek etter ca 2-3 minutter og denne blir noe, men lite sterkere etter hvert. Når det har gått ti minutter er det en klarere blå strek der og jeg ville tolket det som gravid. Men siden det er over ti-minutters grensen er det jo ikke lov å lese av resultatet. Dette har dog aldri skjedd når jeg har evt testet negativt før. Da har det ikke kommet antydning til noen strek og siden begge oppførte seg på samme vis, så har jeg mest følelsen av at det er positivt. Kan dette stemme? Har bestilt meg digital CB-test som kommer i posten og jeg skal teste til helgen. Kan jo være at jeg har hatt litt senere EL enn beregnet og derfor er litt tidlig med å teste. Blir så usikker og vil så gjerne vite. Håper du kan hjelpe meg.

Skrevet

Er forresten 3 dager over IKM.

Skrevet

....og jeg gjentar: Digital test, digital test..... dette illustrerer nettopp det jeg mener.

Selv om det ikke er meg du spør: en strek er som regel en strek selv om den er svak. Det står antakelig nettopp det i bruksanvisningen din. Men gå og kjøp en digital test!!! :)

Skrevet

jeg fikk beskjed på legekontoret å bare kjøpe en test, kunne gjerne kjøpe en dobbelpakke, for da fikk jeg mer for pengene..

dette var en sånn billigsak i rosa pakke, med streker på..

fikk også beskjed der at slo den ut, ja da var det bare å komme på legekontoret for å få det bekrefta..

Skrevet

Hei på deg, Koseklumpen =)

Sånn som du beskriver testene dine virker de til å være positive, men jeg kan ikke uttale meg helt konkret uten å ha sett det selv.

Når man tar tester på legekontoret og blir usikker, får vi bestandig en annen til å ta testen på nytt.

Tror vi begge får høre på henne over her og teste med CB Digital, da er vi nok på sikrere grunn ;-)

Hilsen

Skrevet

Har allerede bestilt CB digital, så den skal testes i helgen. Takk for svar Winmed. Skjønner som sagt at det ikke er lett for deg og si, men man blir litt passe desperat når man håper man er gravid og selv i g-testen gir deg ordentlig svar.:) Lykke til!

Skrevet

Billigste og sikreste er jo å stikke på legen.

Men blir vel veldig upraktisk for "prøvere".

Jeg har iallefall tatt tester på legen, de få gangene jeg har vært usikker.

Når jeg nå plutselig blei gravid tok jeg to billigtester (begge på kveldstid) og begge var positive en uke etter forventet mens. Så blei det legen mårran etterpå. Så billigtester funket på meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...