Ane** Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Etter mange uker med hit og dit og leger her og der harvi nå fått utdelt ventoline og flutide som jenta mi (6mnder) skal ha med babyhaler.. Men jeg sliter virkelig med å få holdt den over munn og nesa på henne... Hun får helt panikk når jeg setter den over.... Er det noen som er "drevne" på dette og har noen gode råd om hvordan jeg kan få en så liten frøken til å sitte stille så hun får pustet skikkelig i den? Takker for alle svar!
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Snuppa her på 18 mnd har også babyhaler... Det er like vanskelig hver gang, må holde både hender og hode, så ikke hun vrir seg vekk/slår den bort... Og hun har hatt den snart et år nå, og det har ikke blitt bedre, så du må nok bare holde ut med panikken til hun forstår selv at hun MÅ ha det.... Lykke til:)
Anquor Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 har ei lita ei som har hatt babyhaler sidan ho var 3 mnd.... her kjempa i ein god månad no, må nok berre holde ho fast såpass ho får det i seg....håper det kjem seg!
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Her i huset må vi desverre tvinge medisinen i henne. Det er fælt, men dette kan hun faktisk ikke få bestemme selv - medisin må hun ha, sånn er det bare. Tenker jeg høyt for meg selv mens jeg holder fast en unge som hyler av sine lungers fulle kraft... Men tips til hva dere kan prøve: hent ut en ekstra babyhaler på apoteket som ungen kan ha selv. Vi har en til medisinering, og en som hun har på rommet sitt, som hun kan leke med, gi medisin til bamser og dukker osv. Da blir den ikke så skummel og ekkel på sikt, håper vi. Vi har et fast rituale når vi medisinerer: først får hun riste inhalatoren og putte den inn i babyhaleren, så later vi som mamma eller pappa får medisin, og så er det hennes tur. Vi teller høyt åndedragene hennes (hun skal ha fem innpust på hver dose), og så skryter vi masse etterpå og koser masse. En trøst kan jo være at når de gråter så puster de automatisk dypere (for å kunne brøle, hehe), og da kommer medisinen dypere ned i lungene. Og det er jo fint. Medisinering kommer til å være en del av jenta di sitt liv lenge, så dere må bare venne henne til det. Hun trenger ikke å like det, men dere bør være rolige og faste på medisineringen, dette hjelper nok mye på hvordan hun opplever det. Lykke til! :-)
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Ser nå at jenta di er ganske mye mindre enn min, så leking og sånt er ikke så aktuelt enda :-) Vi begynte med medisiner da hun var 9 mnd, nå er hun snart 20 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå