Gå til innhold

Hva er kriteriene for å få adoptere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to voksne mennesker med normal inntekt (ikke for mye og ikke for lite), men så har det seg sånn da at gubben har vært en liten tur på arbeidskoloni (fengsel) for han kjørte for fort for 10-12 år siden... også har jeg en liten dom på meg for en slåssepisode for 15 år siden.. (21 dager betinget og 500 kr i bot)...flaut å si det men shit au:()

Har lyst å adoptere tredjemann men får vel kanskje ikke lov til det da siden vi har "kriminell" bakgrunn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, fy skamme dere! ;)

Jeg tror at så lenge dere ikke har noe på rullebladet (og dette er nok ikke på rullebladene deres nå lenger) så skal ikke det ha noe å si.

Skrevet

Hva mener du med "liten" dom og "liten tur på arbeidskoloni"

Og med å sette ordet kriminell i hermetegn?

Jeg vet sannelig ikke jeg hva som er kriteriene og om dette kommer frem. Det finner du fort ut av.

Det som bekymrer meg derimot er en holdning jeg synes å spore i formuleringene dine. Dette er bagateller liksom.

Det synes ikke jeg.

Skrevet

Jeg formulerer det slik for det er snakk om 10-15 år siden når vi var unge og dumme...

Jeg spurte ett spørsmål, det var ikke for å bli kritisert av sånne som deg at jeg bretta ut fortida mi..

Skrevet

Du kan velge å ta det som kritikk, eller du kan ta med deg som et innspill til den videre prosess at ikke alle ser like lett på slike ting.

Eller du kan bagatellisere, bare litt gladvold og råkjøring.

Husk, det store flertall har intet på rullebladet.

Skrevet

Greit det alienbud, ferdig nå :))

Jeg hører nok til det store flertall jeg da siden det er slettet for mange år siden:)

Skal ta kontakt med byrå her jeg bor så får vi se videre...

Skrevet

Ailienbud er velkommen til å kaste den første stein !! Vel bekomme.

Skrevet

Man får faktisk ikke 21 dager fengsel helt uten videre, så det må jo ha vært en ganske grov voldsepisode du var innblandet i...

Det er nok i hvert fall noe de kommer til å finne ut av, så dere br i det minste være ærlige. Jeg tror også dere gjør en stor feil om dere bagatelliserer dette, for det er ingen bagatell å sitte i fengsel for hverken vold eller råkjøring..

Skrevet

HERREGUD. GLEM DET.

Skrevet

Det blir jo ikke "slettet" i den forstand HI, slike ting vil faktisk alltid følge deg på en eller annen måte og politiet har det i sine registre.

Ber de om utvidet vandelsattest får de uansett alt.

Skrevet

neida, men jeg spurte bare ett spørsmål og det er faktisk ganske flaut og fortelle om det jeg har gjort..Var ikke meningen at det skulle bli noen diskusjon ut av dette..

Jeg skal ta kontakt med byrå, så får vi se hva de sier....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehehe, jeg må le...

Her kan man skrive, "jeg har lyst på appelsin".. 10 inlegg senere, er det en som spør "sjokolade?? hvorfor har du lyst på det??"... Håpløst.

Jeg vet ikke kriteriene for og adoptere, men hadde jeg vært deg så ville jeg ringt og spurt.

Alle har en fortid, alle har en ungdomstid der de har gjort dumme ting, men det gjør dem ikke til dårlige foreldre 20 år senere

Skrevet

http://www.adopsjonsforum.no/category.aspx?cat=420163&mid=420163

Dere må levere tilfredsstillende vandelsattest, hva det nå innebærer.

Men vold er nok ikke akkurat det de ser mest mellom finga på.

Og så er det strenge på helsen til de som søker.

Søstern og mann har blitt godkjent av BV, men BUFetat er veldig strenge på helsedelen.

Og de går igjennom sykejournalen deres med angusøyne.

Lykke til

Skrevet

du kan lese om kriterier o.l. på:

www.verdensbarn.no

www.adopsjonsforum.no

Kriteriene varierer fra land til land, i tillegg til at dere må være godkjent her i landet.

Skrevet

ja ikke sant:))

jeg stilte ett spm og nå sitter jeg her og unnskylder meg..

folk er rare:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...