Gå til innhold

noen som har hatt humanbiologi eksamen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal ha eksamen i dette til fredag, me iogmed jeg tar nettstudier har jeg ikke vært på noe skoleundervisning og vet ikke hva jeg bør lese mere på enn andre ting.

noen som har noen tips til ei som virkelig vil bestå og klare dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

plis, en eller annen????

Skrevet

Alt er igrun veldig viktig og lese på..

For de er flinke til og flette inn litt av alt (var hvertfall det på min eksamen) men er jo noen "hovedtema" da, huden, lymfesystemet feks...

Skrevet

uff var det jeg fryktet... det er liksom så veldig mye å kunne

så derfor hadde det vært fint om noen visste hva man burde lese mer på enn andre ting :)

var den vanskelig?

Skrevet

Hei =)

Har tatt eksamen i humanbiologi, men det er over 10 år siden. I januar i år hadde jeg eksamen i anatomi på høgskolenivå, og der måtte man kunne absolutt alt.

Om det er "lesing i siste liten" vil jeg anbefale at du pugger sammendragene i slutten av kapitlene, der står det enkelt og greit forklart.

Lykke til på fredag =)

Skrevet

Tror jeg hadde lest litt ekstra på hjerte og kar. Inntrykk av at det er noe som går igjen på den type eksamen.

Lykke til :-)

Skrevet

tusen takk for tips.. det er vel mer eller mindre lesing i siste liten..

har lest litt og lit hver dag, men nå har jeg gått hjemme med sykt barn i en uke og da har det vært vanskelig med lesing på dagen..

uff jeg tror nok også jeg bør lese på sammendragene, og leser igjennom alle innleveringsoppgavene jeg har hatt...

*kryss fingrene for meg da * :)

Skrevet

hadde den eksamen i fjor og da var det bla om nyrene, urinorganene, hiden og respirasjonssystemet. trur det ofte kommer opp om hjertet og.

lykke til .

Skrevet

Heisann!

Mitt tips er å se over eksamensoppgaver som har blitt gitt tidligere år. Det kan gi en god pekepinn på hvor lista ligger, hva som er viktig osv. Det er også en grei måte å lese på rett før eksamen, i alle fall hvis du har lest en del på egenhånd. Så får du repetert det viktigste. Det funker på videregående, og det funker på medisinstudiet også:)

Lykke til!

og hvis du står fast på noe, så kan jeg prøve å hjelpe deg, bare send meg en pm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...