Gå til innhold

Jeg er så lei styr å krangler!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har plutselig bf tatt kontakt og skal se jenta si etter å ikke sett henne på 2,5måna. Skylder på alle mulige unnskyldninger. Så da jeg sa han måtte komme til meg for å treffe henne da for hun kjenner han ikke(hun er 8,5måneder da) Da klikka han ja. Så vi ente omsider opp på fam.vern kontoret da. Der spilte han så grei å snill da, men det forandret seg da han dukket opp her igår ja.For han gadd ikke lese hva han skrev under på etter fødselnen han så jeg viste jo at jeg har alene ansvar for mi datter. Men nå truer han med å gå til rettsak for å få delt ansvar for henne pluss at han forlanger å få ha henne 40% og jeg 60%. Men jeg nekter det. Det er uansett ikke nå tema før han har blitt kjent med datteren sin da. Men da jeg sa at han får bare annen hver helg og en dag i uka så sa han at det var det ingen som hadde. Aldri hørt om det han.

Han har ny samboer som har ungen sin 60% så da er det vist hun som er sjefen der i huset og ja. For han må høre med henne hvilke klokkeslett han kan møte datteren sin osv....

For å si det mildt er jeg så utslitt å klar nå at. Det har hvert styr siden det ble slutt mellom oss da jeg var 3måneder på vei:S:S:S

Trenger litt sympati og meninger fra andre. Så håper noen gidder skrive ned noen ord til meg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg

Gjør en avtale med bf og la han ta sin del av ansvaret, er jo en fin ting for jenta og od avlastning for deg. Gå videre med livet ditt og ikke heng fast i sjalusi og smålighet. Inkluder hans nye samboer og vær raus:) Da får du det mye bedre selv å:)

Lykke til:)

Gjest anouschka with Love
Skrevet

40/60 på et barn som er 8,5 mnd??? Det er absolutt ikke vanlig.

Ring fam.kontoret så får du et bra svar. Orker ikke skrive det igjen og og igjen her inne, annet enn at det er vanlig med samvær fra 1,5 års alder. Det skal trappes opp til det etter at far og barn har blitt kjent over lang tid, med korte, hyppige besøk hjemme der barnet bor.

Spør barnepsyk på fam kontoret om hjerneforskningen til et barn på den alderen. Skal prøve å finne en link på det :).

Du gjør helt rett. Det er ikke vårt eller pappaens behov vi skal følge i denne viktige tiden, men barnets.

I andre sammenhenger så har anonym rett i at man ikke skal henge fast i sjalusi og bitterhet. Noe som blir ren tankelesing fra anonyms side. Kan ikke se du har nevnt noe om dette i ditt innlegg.

Det er faktisk ikke slik at alle mødre har skjulte motiver for å tilfredstille sitt eget ego. Det oppnår man ingenting av.

Men barnets beste skal alltid komme først :-).

Skrevet

Det var ikke akkurat nå han ville ha 40/60 men når hun var ett par år. Men jeg vil ikke ha enn unge som skal bo i ein koffert. Så bor vi 1/2times kjøring fra hverandre. Så viss enn ser så langt frem i tid som når hun skal begynne på skolen da så kommer hun seg ikke til skolen da fra der pappan bor. Hun må ha skyss dit da.

Men dette er så langt frem i tid at det ikke er et tema nå da.

Men du mener han også han skal komme hjem til meg men det er ikke han enig i da for han vil ikke sette sin fot inne hos meg. Så vi hadde en avtale me fam vern kontoret om at han skulle komme hjem til meg igår da og være her sammen med meg og jenta. Men da det ringer på døra så presterer han og stå der med mamman sin. For da kommer det frem ja det han ikke turde si på fam vern at aldri i sitt liv om hadde kommet å skulle være alene sammen med meg nei. Så han har brutt en avtale vi har allerede ved første annledning. Hadde jeg vist at mamman hans skull hvert med hadde jeg skulle hatt mamman min her jeg også. Men da hadde ikke han kommet.

Til svar til anonym her så har sjalusi ingenting i bilde her og gjøre nei. Alt dreier seg om datteren min og at jeg vil henne vell. Jeg sender da ikke med datteren min enn vilt fremmen person.

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Han hadde med mammaen sin? Uten å informere deg om det på fam.kontoret engang...Ja, det var også en måte å løse utfordringen på.

Ser ut til at du gjør det helt rett. Selv så kan jeg ikke fatte hva som er grunnen til at voksne som har klart å få barn sammen ikke kan treffes. (Så lenge det ikke er vold, rus etc inne i bildet da så klart.)

Men hva han tenker vet vi ikke.

Hva med å ringe FVK igjen og innkall til et nytt møte? Er jo tydelig at han spolerer dette selv når han ikke overholder avtalen, eller holder tilbake info for så å ta med mammaen sin på samvær.

Skrevet

Vi skal på nytt møte på FVK i slutten av januar men jeg syns det blir lenge til ettersom avtalen vår begynner å skjære seg ved første mulighet da.

Jeg skjønner heller ikke hvordan enn ikke kan snakke sammen. Men han har bestemt seg for at han ikke tøler tryne på meg og ikke tøler snakke med meg enn gang. Jeg ble ikke overrasket i det heletatt over at alt kom når vi ikke satt der på fvk. For der satt han og spilte skuespill fra a til å. Han presterte si da han kom hit med moren sin at han hadde hørt at jeg var enn dårlig mor også. Jeg lurer virkelig på hvem som er enn dårlig foreldre av oss jeg ja. Enn mamma som gjør alt for babyen sin eller enn pappa som gir totalt fan i 8måneder fordi at han ikke tåler tryne på mora til ungen sin.

Jeg sitter her nå og gruver meg til i ettermiddag for da skal han komme hit og ta med seg snuppa på trilletur. Bare venter på hva som kommer blåsende ut fra han da.

Han er slettes ikke typen til å ut å trille så viss han begynner skal ta henne med å kjøre har han brutt dagens avtale å. For der står det han skal komme hjem til meg å ta med snuppa ut å trille enn tur.

Så har han heller ikke ordnet seg med bilstol da. Så sist han så henne da for 2,5måned siden så kom han på det akkurat da han skulle sette henne i bilen. Jeg sa han ikke fikk låne mitt for jeg har sagt flere ganger at han må ordne med det selv. Da presterer han og si at snuppa kunne da sitte i sportsvogn delen i baksette på bilen:S:S:S Snakk om å være blåst i hodet. Enn bare å komme med ett slikt forslag. Da ble jeg forbanna!!!!!!!!!!

Skrevet

skjønner situasjonen din godt.. men jeg skjønner ikke helt hva som var galt med at han hadde med moren sin .kansje han ville ungå bråk med deg å evt nye samboeren eller rett å slett at moren ville se barnebarne sitt , nå vet ikke jeg om du å moren hans har kontakt ved siden av men om ikke så er det jo faktisk bare hjemme til deg med han hun har muligheten da til å se henne...

vist han viste intresse for barne med å ville ta henne med ut en tur,men ikke hadde bilsete, er det da nødvendig å være vrang med å ikke låne bort ditt? vi har bare en bilstol,unødvendig å ha 2 bilstoler mener vi.. fort gjort å ta ut ..

jeg er i samme situasjon som deg men jeg føyer å bøyer meg i det uendelige for at ting ska fungere slik at far og barn ska få mest mulig utbytte sammens,men nå er mine barn litt gamlere en di snuppe,men ikke tenk på hva han vill om 1 2 3 år men konsentrere heller om NÅ tiden .. mye kan forandre seg med tiden ..

jeg å barnefar bor ca 45 min unna hverandre men han klarer å levere på skole og barnehage som ligger 5 min unna meg ..

lykke til med alt ,, ta en dag om dagen nå =))))

Skrevet

Ang det med at moren hans var med er det ikke det som er probleme. Men probleme er at han har brutt enn skriftlig avtale som vi har for det står det han skulle komme hjem til meg. Ikke noe om at moren hans skulle være med, og grunnen til at hun var med var at han ikke vil være 1min alene sammen med meg for han tøler ikke se tryne mitt enn gang. Men det ble bråk likevel om hun ble med eller ikke ja. Og han har slev skrevet under på den avtalen like mye som meg. Jeg hadde veldig god kontakt med moren hans og resten av familien hans men jeg føler kontakten til moren har gått drastisk ned i det siste desverre.

Så fikk jeg klar beskjed om å holde meg unna resten av slekta hans også. Jeg ble faktisk kjent med enne søskenbarne hans først flere måneder etter det ble slutt for det viste seg vi hadde termin med få dagers mellomrom og er nå på samme barselgruppe. Men han mener at jeg ikke skal være med på barselgruppe med henne lenger også. Dette får meg til å flire høyt da for han kan jo ikke bestemme over andre og hvem di skal være venner med osv....

Ang det med bilstol så har søsteren hans sagt mange ganger at han kan låne den hun har da, men han er så treg og gjør ingenting med det da. Så derfor syns jeg han kan sommle seg til å hente den før han skal ha henne og ikke komme med det at han ikke har stol i det snuppa skal settes inn i bilen.

Jeg velger også og ta enn dag om gangen men det sliter så veldig at han skal begynne diskutere ting som ikke e relevante før om måneder/år. For det ble klart bestemt på FVK at overnatting ikke var aktuelt så lenge jeg ammer. Og jeg regner med det bli enn stund til for snuppa nekter ta annet drikke enn puppen og kan ikke la henne tørste heller da. Jeg prøver og prøver men det går sakte fremover med vann ja.

Tusen takk for meningen din i allefall;)

Skrevet

Barnet har faktisk krav til å se faren sin.

Den mest vanlige er 40/60.

Og en halvtime er ikke store avstanden.

Og tar han det til retten, kan det hende det er du som sitter der med 40 delen.

Ser du ber om sympati, der får du dessverre ikke herifra

Skrevet

Jeg vet ikke hva som har skjedd mellom deg og faren til barnet ditt tidligere, men det må dere nesten legge bak dere nå. Det høres ut som du er veldig bitter, og det går først og fremst utover deg (og datteren din i lengden).

Det med bilstolen synes jeg høres veldig barnslig ut, hvorfor kaste bort penger på to bilstoler til et barn? Var jeg deg ville jeg unngå å lage en sak ut av slike ting i framtiden.

Jeg er skilsmissebarn som veldig mange andre, som i for seg ikke var noe stort problem. Det eneste jeg husker som veldig leit var krangler mellom mamma og pappa som gjaldt meg og søsknene mine. Spar datteren din for dette så langt det er mulig, det synes jeg er din plikt som mor.

Skrevet

Se over ang bilstol. Der har jeg skrevet at søsteren til bf har bilstol som han liksom skal låne av henne og bruke. Så tar han den aldri med seg da...... Derfor jeg vil han min stående i bilen min. Ikke for å være vrang. Men dette er noe vi har avtalt tidligere. Så da bruker vi slettes ikke penger på den andre bilstolen da. Praktisk for oss begge å slippe flytte bilstol frem og tilbake mellom bilene

Skrevet

Mener du at enn liten unge på 8,5måned som fortsatt ammes både dag å natt skal være 40% hos pappan sin??????? Og i tilegg enn pappa som har vist null intr fram til nå.

Jeg mener at unger uansett alder sender du ikke til enn vilt fremmen person alene da. HALLO!!!

Skrevet

Jeg er enig med deg, et så lite barn skal ikek være hos pappa 40% av tiden...spesielt ikke når barnet fortsatt ammes.

Det er noe som skal trappes opp over tid, og når barnet har blirr kjent med pappaen sin kan man begynne med overnatting. Med tid og stunder(når barnet er rundt 2 år, etter min mening) bør rutinene være inne. Og det er vanlig med ca 40/60 deling.

Når det er sagt, så virker det også som du er veldig bitter. Det er veldig synd, både for deg, barnet og barnefar. Det ødelegger, ubevisst, mye kommunikasjon. X: bilsetet. Skjønner at du syns han kunne skaffet et sete selv. Men når han endelig var på besøk for å hilse på barnet, kunne han vel få låne setet ditt.

Det at han bryter skriftlige avtaler er jo noe som vil trekke ned for hans del, hvis saken evt skulle komme opp igjen hos FVK. Om han skulle finne på å kreve noe av deg, så bør han først følge dagens avtaler... Så tror nok at du kan ta det helt med ro.

Men du vinner enda mer på å legge godviljen til. Bit i det sure eplet, eller svelg etpar kameler - lån bort bilsetet, eller by han noe å drikke når han kommer på besøk, smil og lat som alt er en fryd... Det er stjerne i boken for din del, om saken skulle komme opp hos FVK igjen.

Jeg ble selv forlatt da jeg var i 3. måned. Barnefar ble sammen med ei fra jobben. Jeg var veldig bitter på han og han var vanskelig, faktisk så vanskelig som at han like gjerne flyttet ut av landet. Men jeg var alikevel blid og hyggelig mot han, lot han se barnet når han ville, såfremt det passet, kjørte og hentet selv, lånte han vippestol, bilsete, vogn - ja...Alt for at barnet skulle få litt omgang med far, før han flyttet.

Vær glad for at han ønsker å involvere seg i barnets liv, det får nemlig ikke barnet mitt oppleve!

Skrevet

Hei,du er ikke alene om å være lei av å krangle.. Jeg har kranglet veldig masse med bf.. Har fått servert trusler etter trusler år etter år.. Jeg sluttet å være redd,for det var jeg,han har ikke gjort det lett for meg på noen måte.. Så jeg ble litt tøffere og gikk til advokat med mine problemer..Fikk vite at han bare måtte gå til sak,for der kunne han tape nesten alt han hadde.. Så da han igjen truet meg,sa jeg at han bare kunne slutte å true,heller gjøre noe med det,for jeg var lei av å høre på han.. Tror ikke han hadde regnet med at jeg skulle si noe sånt,så han sluttet ganske fort.. Vet ikke om dette hjelper noe særlig,men ville bare fortelle min historie:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...