Gå til innhold

Når bør en begynne med pottetrening?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt ann på barnet.. Om du merker at barnet har lyst til å prøve, så kan du gjøre det. Men synes ikke noe om å stresse det.. Noen er tideligere enn andre..

Skrevet

Har lurt litt på det samme. Vi har aldri snakket med sønnen vår om det, han er 19 mnd. Men han hadde en periode for 2 uker siden hvor han sa "tisse" og løp mot doen, tok av seg buksen og ville ha hjelp til å ta av bleie. Sto med beina i kryss og var sååååå tissetrengt...hehe. Dette var 4-5 ganger daglig i 1 ukes tid. Nå sier han ikke det mer, nå er det mer interessant å trekke ned. Hvis jeg sier at jeg skal tisse, så kommer han etter og venter til jeg er ferdig for at han da skal få lov til å trekke ned.

Vet ikke hvor han fikk for seg at han skulle tisse. Har aldri snakket med han om det, og har han meget sjeldent med meg på do. Vil ikke mase på han heller. Siden han viste interesse i 1 ukes tid, så vet han hva man gjør på do, kanskje det ble litt for mye for han og at han trengte en liten pause. Får se frem mot sommeren når det blir litt mindre klær, om han har interesse for det da, men enn så lenge stresser vi ikke med det enda.

Skrevet

Må bare nevne at han aldri fikk til å tisse i do, da. Bare promp...hehe

Skrevet

Å venne de til potta tidlig mener jeg er bra, gjerne i god tid før en har tenkt å slutte med bleier. Fokuser på å gjøre det å sitte på potta til en positiv ting. La barnet sitte så lenge som det selv vil, og skryt masse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...