Gå til innhold

BILSETE med på FLY, LOV?


Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke for å sitte i det, men er skeptisk til å sende det!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Som håndbagasje er det nok for stort, desverre. Skulle gjerne hatt med mitt eget når jeg skal ut og fly til jul

Skrevet

Vi fikk ikke ha det med inn, og endte derfor opp med å sette det igjen hjemme.

Skrevet

huff, vi er nødt til å ha det med...skal kjøre masse der vi kommer!!

Ikke lyst å sende det altså...

Skrevet

Vår vurdering var at vi ikke turte, pga det med at et sete som har vært utsatt for støt i krasj etc ikke skal brukes mer... Jeg har jo sett hva de gjør med bagasje :-/

Skrevet

Jeg fikk ta det med som håndbagasje, men det måtte flyvertinna måtte ta det med bak i flyet. Dette var innenlandsfly, kan hende det er annerledes på utenlands. Ring flyselskapet og spør.

Skrevet

hvor gjør man det?skal bare være der i helgen, så hvis det blir mye styr med leiing og sånn går all tiden vår...! Huff. Er grunnen til at dere ikke har det med det at det kan få støt? Søren...vi tar jo fly buss til flyplassen...! Der MÅ de ha barnesete å sitte i.......å nei...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ring naf eller en bilbutikk dit dere skal, de leier ut. Ellers er forsikringselskapene som regel behjelpelige med sånt.

Vi tar det ikke med pga støt ja, de kaster jo bagasjen rundt som de føler for...

Skrevet

å, håper vi får lov til det og. Ringte dere på forhånd? Lurer på om jeg skal "gjemme" setet og ta det med gjennom bagasje sjekken å satse på at jeg da får lov....! Hva gav dere som begrunnelse på at dere ville ha det med dere på flyet?Vi skal fly innenlands vi og:-)

Skrevet

Dere kan jo eventuelt kjøpe barnebillett til babyen og ha den sittende i bilsetet ombord på flyet.

 

Vi reiste til Frankrike i høst og tok med bilsetet vårt fordi vi skulle kjøre mye og har hørt mye rart om de setene leiebilfirmaene har. Var veldig skeptisk til å sende, men vi tok det med likevel og håpet vi fikk lov å ta det med inn. Det fikk vi ikke, men det ble sendt som spesialbagasje på veien ned. På veien tilbake fikk vi lov å ta det med inn siden det var ledige plasser. Det var genialt, vi slapp å ha en 10 mnd vilter jente på fanget hele tiden.og hun sov søtt i setet store deler av tiden. Måtte ha henne på fanget med egen sele under take-off og landing.

Skrevet

men ville dere ringt å spurt, eller prøvd å snike det med inn gjennom baggasje sjekken?

Skrevet

Ville ha ringt og spurt. Ellers kan du risikere å måtte sende det som bagasje.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hahahahaha! Nå så jeg for meg deg gjennom der, med et svært bilsete under skjørtet! Du får ikke akkurat "gjemt" det unna da ;)

Skrevet

Det kunne jeg tenkt å ha med på den lengste flyturen over dammen,for da slapp jeg spekulere om han sneik seg ut av stolen,om jeg skulle sovne...

 

Jeg er ikke redd for å sende det gjennom som spesialbagasje, for det går ikke humpetibump sammen med alle koffertene når man sender det sånn.

Og det skal noe til støt for at et bilsete blir ubrukelig, så det er ikke jeg noe redd for iallefall.

 

Skal ta det med,og spørre dem iallefall. Får ikke annet enn et nei...Men det er nå noe å dra på også,da..når man har en toåring.

Babysetene er bedre. Det fikk jeg med meg på den ene flyturen (fra Danmark til Trondheim),og da lå han og sov for det meste i setet sitt. Da var han 9 mnd gml.

 

 

Skrevet

Jeg har spurt ved innsjekkingen mange ganger, og da har de sagt at det bare er å ta det med seg inn og høre om flyvertinnene mener det er plass eller ikke. Er det ikke plass så lagrer de det for deg. Er det plass til setet så får du sette det innerst på vindussetet (dette pga. tilfelle ulykke) hvis det ikke er større enn bredden mellom rekkene - for det hender oxo noen ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...