Mammapudding Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 hvor ofte spiser de på dagen? Noen som gidder å gi meg sånn ca når babyene spiser? Leah har siden hun ble født spist "hele tiden" men nå i det siste går det lengre tid mellom, er så uvant så jeg tilbyr pupp og blir avvist gang på gang før hun blir sulten og vil ha pupp, hehe:) D gjør jo ingenting at hun spiser sjeldnere, men det er bare så rart..hehe når det er 2 timer siden sist hun spiste så føles det jo som en evighet siden..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Min er 3 mnd, ammer hver 3. time på dagtid, regner m at det fortsetter sånn..
Mamsen og lillegutt Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 min er 4.5mnd og han spiser ca hver 3.time. og når han spiser så er det bare i 5-10min om gangen...
Kate77 Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Hei! Merker det samme skjer her også med gutten min på fire måneder. Før var det ikke noe system på når han skulle ha mat, men sjelden mer enn to timer mellom. Han spiste også alltid når han fikk tilbudet. Nå derimot blir han blodig fornærmet om jeg prøver å gi han mat om han ikke vil ha akkurat der og da(hyyyyyl). Ganske frustrerende siden han godt kan finne på å være skrubbsulten ti minutter etterpå. Har også litt problemer av og til når vi er ute på besøk eller kafè, da blir han så nysgjerrig at han ikke har tid til spising, men blir likevel sur og sulten...GØY! Håper akkurat dette er en fase som går over... Ser ut til at han har stilt seg inn på ca hver tredje time. I følge spedbarnsboka er det helt normalt, etterhvert kan det vist bli enda sjeldnere også
Mammapudding Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. desember 2007 Ok:) Leah spiser også bare i 5-10 min. Men nå har jeg fått sånn nesespray, så kanskje hun rekker å bli skikkelig mett nå da..og at hun før bare spiste seg litt mett siden det tok så lang tid før melka kom..og da måtte hun jo spise oftere:) Jaja, er sikkert mer normalt å spise hver 3.time på dagen, enn hver time:)
Mammapudding Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2007 Kate77: Hehe, høres ut som Leah det der..hun blir også rasende om jeg prøver å gi pupp fordi hun virker sulten, men hun vil ikke ha..likevel kan hun være skrubbsulten like etterpå Bestemte små vi har;) Hun er også ganske nysgjerrig..og er lett å distrahere når hun spiser..morsomt med en baby som slipper puppen mitt i måltidet for å flørte med pappa som kommer inn i rommet, og så sitter mamma der med en fontene 2 meter ut fra puppen..hehe;)
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Her har sneipen blitt 3,5 mnd. Helt klart nytt spisemønster på gang her også. Kjenner igjen det dere skriver. HYYYYYYYYLer så høyt han kan hvis han blir tilbudt pupp et par minutter for tidlig. Siste uken har han spist ca slik hver dag: Kl 06, 09, 13, 18, 21 og siste påtåren kl 23. Han spiser mye av gangen, og har ingen problemer med å slenge innpå 180 ml av gangen. Pumper meg så far får gitt de siste måltidene på kvelden. Da er det jo lett å måle.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 leah, kan sånn nesespray hjelpe altså?????jeg har det sånn som du sier du har hatt det, han er 4 mnd og spiser 1 gang i timen, og blir da liggende i 30 min før han er fornøyd!legger jo bra på seg, men er slitsomt når det blir så ofte!puppen får jo ikke fyllt seg opp med melk før han vil ha mer!kanskje han hadde fått det fortere og mer i seg om jeg hadde sånn spray??å da ville det kanskje gått lengre tid mellom hver gang....
Mammapudding Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2007 Anonym: Den sprayen har gjort mye bra for oss i alle fall:) Leah slipper å jobbe så hardt for at melken skal renne (noe som gjør at puppene mine slipper å få så vondt), melken renner lettere og det kommer mer (merkes veldig godt når jeg pumper), Leah spiser sjeldnere (noe som sikkert betyr at hun blir god å mett nå når melken strømmer lettere) OG best av alt..hun spiser ikke annenhver time om natta lengre:) Vet at det kan være tilfeldig da, men alt dette har skjedd etter at jeg fikk sprayen..så verdt et forsøk for deg og kanskje:)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #10 Skrevet 12. desember 2007 da skal jeg jammen meg høre med legen om jeg kan få resept på dette!skader ikke å prøve vertfall....!hadde vært deilig å slippe å amme hele tiden, blir sliten av det...
Mammapudding Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. desember 2007 Ja det blir man sliten av! Hør med legen din, så håper jeg at det virker for dg også
Bruble Skrevet 12. desember 2007 #12 Skrevet 12. desember 2007 gutten min på 5,5 mnd ammes hver 3. time. det har han gjort siden han ble født, med unnta av økeperiodene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå