Dronningen! Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Når det kommer til jul, bursdager, dåp og bryllup så er den totale summen av hva man bruker av penger det samme som vellykkethet. Eller kanskje ikke?? Spesielt når det kommer til bryllup.... Er det virkelig så mange som tror at jo mer penger man bruker på et bryllup jo mer vellykket? Penger kan kjøpe ting man trenger til et bryllup, men det kan aldri kjøpe stemningen. Stemningen er man faktisk nødt til å bidra til personlig.... Enig?
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Veldig enig ja. Har aldri forstått meg på dåp og bryllup jeg da. Bursdager feires også ganske stille her i hus. Det betyr ikke at vi ikke har penger, men vi feirer med gode venner og mye hygge - ikke med ei tante vi ser hver 3 år. Her brukes penger på et koselig hjem og opplevelser. Barna mine er dratt med over alt. Gutten min liker like godt å gå til den lokale bondegården som til syden. Penger må man ha til å overleve, men ikke til å skape gode minner. Kunne aldri falle meg inn å bruke 100 000 kr, eller 50 000kr for den saks skyld, på et bryllup.
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Ja, helt enig. Er ikke gift, men skulle jeg giftet meg ville jeg aldri i verden kastet bort mangfoldige tusen på det =)
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Nei,men akkurat når det gjelder bryllup så må man jo som regel opp i en sum.. de fleste av vennene våres som har giftet seg har jo kommet opp i 80-90 tusen.. og vi skal jo ha ca like mange gjester som de da vi gifter oss.. så ser ikke helt hvor man kan kutte hen da.. og jeg har ikke lyst til å ha festen på et klubbhus.. Men.. ser ikke ut som om vi blir gift på den måten.. blir rett og slett for dyrt ( har råd .. men når vi først har klart å spare så mye.. så tror jeg ikke vi har lyst til å kaste pengene bort på en dag.. er jo MYE penger...).. så muligheten for å reise bort.. og heller ha en fest etterpå kanskje.. men hvis det er mulig å få til et vanlig bryllup billigere så tar jeg imot tips! hehe
cherry coke Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Jeg ville aldri ha brukt så mye penger på et bryllup. Men har man råd og det står høyt på prioriteringslista, så kjør på=) Her blir bursdagen feiret med den aller nærmeste familien+ noen venner. Bruker minimalt med penger på å få det råflott...for når det er bursdag er det lov å rote og grise!=) Og. mitt drømmebryllup er med nærmeste familie + noen få vennner..gjerne på en strand. med skalldyr og sjampis etterpå...trenger ikke å koste skjorta!=)
**Frøken84** Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 skal jeg gifte meg så skal jeg bruke mye penger på det. av en enkel grunn, jeg vil ikke spare på noe pga at jeg har tenkt til å gjøre det en gang i livet. og jeg vil ha mitt drømmebryllup=0)
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Jeg fikk mitt drømmebryllup jeg, til en sum som får de fleste til å dette av stolen:) Jeg brukte under 25 000, hadde 42 gjester til middag 8og rester i mange uker etterpå) Spanderte all drike på alle, også de som kom til kaffe og kaker, kjøpte kjole som jeg har ennå, dress til mannen, skjorter og slips til forloverne +++ Jeg fikk drømmemannen, drømmebryllupet og alt jeg ønsket meg. For 25 000! *fornøyd*
Dronningen! Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. desember 2007 Tillab Der er vi like:o) Bryllupet vårt kostet ca 35 000. (52 gjester) Da leide vi inn to kokker- de handlet inn ingredienser til 3 retters middag + dessert. 3 stk som serverte Alkohol - før - under og etter middagen. Pynting av lokalet Duker/ tøyservietter. DJ. Kjolen min var designet til meg og brudebuketten/brystbuketter + blomster på bordene ble laget av en god venn..... Et veldig fint bryllup trenger ikke koste så veldig mye - det er ikke penger det står på, det er sammensettningen av gjester! Jeg fikk drømmemannen, drømmebryllupet og alt jeg ønsket meg..... (Ja jeg stjal den siste settningen av Tillab:o))
Dronningen! Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2007 Meg&Snuppsi Tror du at du blir lykkeligere av å bruke mye penger på bryllupet ditt? En venninne av meg brukte 250 000 på bryllupet sitt - hun er skilt i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå