Gjest Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Jeg har verdens snilleste samboer og vi har det veldig godt sammen! Men hver gang jeg drømmer om han er han en skikkelig ekkel drittsekk!! Helt motsatt av hvordan han egentlig er! Jeg har aldri drømt om han uten at han var frekk og ekkel mot meg.. He, he.. Noen som har peiling på hva det kan bety?
Gemini7 Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Hvis jeg skal tippe - på en litt psykoanalytisk tolkning - ville jeg si at det antakelig er en underliggende frykt du har for at det er sider av ham du ikke kjenner.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Hei Elisabeth77. Jeg vet ikke helt hva det betyr å drømme sånt, men du er aldeles ikke alene. Selv aner jeg ikke hvor mange ganger jeg har drømt fæle drømmer om samboeren min.. Men jeg drømmer som oftest at han er utro, kriminell eller lignende ting. Man kan jo undre seg over hvorfor man drømmer sånt.. Og med den fantasien jeg har hender det rett som det er at jeg kan tro ganske sterkt på det jeg drømmer =/ Det jeg vet om drømmetyding er som følger: Det man drømmer kan sjelden tolkes helt "ordrett". Jeg har f.x drømt at jeg har blitt drept av en eldre, full mann. Betydningen av den drømmen var en helt annen enn hva jeg hadde trodd. Kort fortalt: Den gamle, fulle mannen var et symbol på noe gammelt som jeg ønsket å legge bak meg. Det at han var full kunne beskrive noe av personligheten til den jeg drømte om. Jeg drømte at jeg gjemte meg på kjøkkenet. Og kjøkkenet skal visstnok symbolisere trygghet (?). Jeg drømte om flytende blod og jeg våknet rett før jeg døde. Det skal visst bety at renselse, at jeg legger noe bak meg. Jeg tolket til slutt denne drømmen som et tegn på at jeg hadde lagt noe gammelt og vondt bak meg - et langt forhold som ikke var så bra. Det var en opprivende drøm, et mareritt. Men det hadde en "god" betydning =) Vet ikke om du ble noe klokere av dette jeg..?
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Ja, sprøtt dette med betydningen av drømmene.. Jeg har lest at hvis en drømmer noe om og om igjen, så betyr det at det er noe om en prøver å få et svar på, men det gjelder vel hvis en drømmer helt konkrete ting. Så er det vel mye symbolsk? Kanskje samboeren min symboliserer noe annet? For noen år siden stod jeg mellom valget mellom å begynne å studere jus, og utdanne meg som ambulansearbeider. Jeg kom frem til at jus var en sikker og god utdanning, så jeg søkte på det. Første natten etter jeg hadde beatmt meg hadde jeg det værste marerittet jeg noen gang har hatt. Jeg drømte at lillebroren min var blitt banket og misshandlet, og var redd meg. Jeg ringte 113, men de bagatelliserte situasjonen. Jeg ringte 112, men ikke noe hjelp der heller. Til slutt rømte lillebroren min fra meg, hardt skadd og blodig. Neste natten hadde jeg en lik drøm, jeg kom kjørende i 80 på en vei, så foran meg brakte to biler front-i-front. Jeg ringte straks 113, men ikke noe hjelp å få da heller! Neste natt drømte jeg at en sinnsyk mann som hadde forfulgt meg hadde meg opp i et hjørne, og kom sakte mot meg med en kniv. Jeg ringte 112, men der fortalte de at de visste hvem han var, og han var så grei at han ville ikke skade meg! Ingen hjelp å få! Slik fortsatte det natt etter natt etter natt! Så til slutt bestemte jeg meg for å dra i forsvaret å utdanne meg til ambulansesjåfør, og den dagen stoppet drømmene. Hmm.. Lengste innlegget jeg noen gang har skevet, tror jeg! He, he.. Men kult med drømmetydning! Kanskje dette med samboeren er nettopp at jeg er redd for at han skal ha en skjult side? I hvert fall noe som får meg til å prøve å tolke dette. Og han er jo så snill og god også! Får nesten litt dårlig samvittighet av å drømme slikt!
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Kan desverre ikke tyde drømmen din, men hvis du ekllers urer på andre ting kan du gå inn på: http://www.droemmetydning.com. Syntes det er en bra side.
Gjest Skrevet 13. desember 2007 #7 Skrevet 13. desember 2007 Takk for tipset! Jeg har jo også drømt at samboeren min er utro, og på den siden stod det at det var en motsetningsdrøm; drømmer en om utroskap, vil en aldri bli bedradd.. Det var jo godt! )
smuppemor Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 Jeg drømte noe "sykt" for et par uker siden.... drømte at jeg var hengt med tau(ikke rundt halsen) fra noen stenger over en jernbaneskinne og at samboeren min hang at par meter fra meg...Så ble jeg påkjørt av toget, og kroppen min ble slengt inn i kroppen på samboeren. Jeg døde ikke, og så skulle d til å skje igjen...men da voknet jeg...Jeg våkna og tenkte bare " shit så sykt!". Jeg var veldig sliten på jobben da, og en drøy uke etter ble jeg fullt sykemeldt. Tenkte på det en kan si med at "føltes som jeg var påkjørt av et tog", når en er veldig sliten, utmattet.... Vet ikke om d er rett drømmetydning, men eneste jeg kommer på...
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #9 Skrevet 14. desember 2007 He, he.. Ja, den var syk! Men sikkert en advarsel at du skulle ta det med ro det da!? På den siden stor det at tau betyr generelt lidenskap og kjærlighet da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå