Gå til innhold

Kan noen med erfaring med feber berolige ei urolig mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen på 6 mnd har over 39 i feber for fjerde dag på rad. Vi får ikke legetime, fordi "halve byen er syke og skal ha time". Har aldri bedt om time til han før. Godt mulig de ikke kan gjore så mye heller? Men kan noen med erfaring fortelle om hva som har skjedd deres febersyke unger? Alle sier det sikkert er tennene, men han har ingen, og vi kjenner ingen tenner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan ikke si jeg har særlig erfaring med feber, men tenkte siden du ikke får legetime så hadde jeg ringt legevakten litt seinere.. der må de jo ta deg inn..

Skrevet

Gi paracet, og se om det hjelper. Etter 4 dager synes jeg nok de burde ta dere inn til time, men tropp opp på legevakten hvis du føler deg bekymret.

Når det gjelder feber og små barn, så kan den ofte ligge på 39 uten at det er så ille. Må se an almentilstand, og om de siser eller drikker. Væske er viktig. Går feberen over 39 opp mot 40 kan de jo få feber kramper, og det kan jo være alvorlig.

Skrevet

Hehe da skal du ringe legen din igjen.

En baby som aldri har hatt feber før og har hatt feber i over tre dager er viktigere enn en 15åring som har litt vondt i halsen. Og det mener jeg.

Skrevet

Takk for svar alle tre. Jeg drar i alle fall på legevakten hvis han ikke blir bedre til i kveld og jeg fortsatt ikke har kommet inn til legen. Synes han blir slakkere og slakkere, men det kan jo være fordi han spiser mindre enn normalt. gir paracet, men feberen ryker jo rett opp igjen etter noen timer. Kan han gå i feberkramper mens han sover? vet ikke om jeg burde ha ham i samme rom som meg også på dagtid?

Skrevet

Jeg ville krevd en time, komma. Hvis feberen ikke går ned og har vært sånn i flere dager.

Legg han på et luftig og kjølig rom i alle fall. KLe gjerne av ham. Men dra på legevakten så fort du kan.

Skrevet

Hvis han virker slapp og apatisk så ville jeg kanskje ikke ha ventet med å dra til legevakten til i kveld. Får du i han endel væske (mm/mme/vann)? Hvis ikke så er det jo mulig at han begynner å bli dehydrert og det er vel ikke gunstig i det hele tatt. Prøv å ikke ha det for varmt i det rommet han oppholder seg i og pass på at han ikke har for mye klær på seg.

Skrevet

Jeg er enig med de andre her jeg, ta ham med til legevakten og forklar situasjonen. Det er mulig han har fått den fjerde barnesykdom, men han er i grunnen litt liten til det og da burde han også bli bedre i løpet av dagen. Håper han kommer seg fort da, god bedring til ham! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...