simba2 Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Er 16+2 og var på kontroll hos jordmor (student) i dag. Hun fant ikke hjertelyden!!! Forklarte det med at det er litt tidlig enda, men jeg blir litt bekymret. Noen som har synspunkter?
It's all about me Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Er ikke alltid det er like lett å finne hjertelyden, og en student er ikke kjempe erfaren på å lete litt heller. Så selv om en i praksis kan finne hjertelyd lenge før 16 + 2 er barnet ennå ikke så stort at en lett kan kjenne på magen og tenke hvor hjertet er. De skal lyttes temlig nøyaktig for å få skikkelig resultat.
Venter på 3_de spire Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Er du bekymret kan du sikkert gå til legen å få han/hun til å sjekke hjertelyden. Ikke noe særlig å gå å bekymre seg. En student er ikke så erfaren til å finne hjertelyden. Klem
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Legen min fant ikke hjertelyden da jeg var på kontroll rundt uke 24 eller så. Han brukte en evighet, og jeg tror kanskje han ble litt stresset - men jeg sa at jeg kjente godt med liv, så det var ikke noe pes. Da pustet han lettet ut Så det viser bare at det ikke alltid er like lett å finne lyden. Kommer an på mye - barnet kan ligge "dårlig" til osv.
*Vetlis* Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Jeg blir utrolig lite imponert, når hun ikke fant hjertlyden, å alikevel sender hun deg ikke videre... Hva er det liksom? Men er som de andre sier, hu har lite erfaring. Min lege sliter litt enda å jeg er i uke 36! Finner den kun med babywatcher! Pga at morkaken ligger foran på magen.
BeBe_83 - nr 2 i oktober Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 Jeg har fått inntrykk av at det kan være litt vanskelig å finne hjertelyden for de som ikke er så erfarne. Legen min fant den ikke på meg i uke 18, til tross for at jeg hadde fått høre den klart og tydelig fire uker før hos jordmor (som fant den nesten umiddelbart). Han var på forhånd negativ og sa at han normalt aldri lyttet etter den før uke 24 fordi den var så vanskelig å finne. Så tror ikke du trenger å bekymre deg.
Kjærlighet <3 Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Når jeg var rundt 30 uker på vei var jeg på kontroll på legesenteret fordi jeg følte meg helt elendig. fikk ikke fastlegen min, men ei som enten vari praksis eller som akkurat var nyutdannet. Uansett, det ble tatt blodprøver og alt så fint ut. Hun visste ikke helt va hun skule gjøre så hun pratet med en av di andre legene som spurte om hun hadde sjekket fosterlyden.Hun hadde jo ikke det, så da var det opp på benken og frem med apparatet. Etter en stund fant hun hjertelyd....Dunk......dunk.....dunk....dunk hørte vi, (ikke dunkdunkdunk som ville vært normalt for en baby....) Så sier hun: Ja, det høres jo bra ut! tenkte jo mitt da men turte ikke si noe, syns det ble for flaut å påpeke ovenfor henne at det var MIN hjertelyd eller puls hun hadde fanget opp,,,Ikke babyen sin:-) heldigvis kjente jeg masse liv og ble ikke bekymret:-)
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 hehe, legen min finner ALDRI hjertelyden! Synes nesten det er litt utrolig... siden han er en "gammel traver". Min mor som er jm selv sier det kommer et utall fortvilte gravide inn til henne ettr legekontroll, fordi legen ikke har funnet hjertelyden. Det skal visst mye trening til! Mamma har funnet min lett fra uke 11, mens legen har til dags dato ikke funnet noe... er i uke 18..
simba2 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2007 Takker for svar. Det er, som de fleste sier, sikkert ikke noe å bekymre seg over. Får prøve å slappe av i jula og frem til jeg skal på ultralyd 02.01.2008. Satser på å se en frisk, liten baby, full av liv da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå