♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Jeg er allerede for sent ute å sende inn skjema til arbeidsgiver som skulle vært sendt 2 måneder før permisjonen begynner- 5 februar. Så nå må dette gjøres denne uken!! Sliter med utfylling av ferien, ringte til en koselig dame på NAV som sa at jeg kunne melde når jeg skal ha ferie en måned tid før. Foreldrepenge perioden kunne da utsettes med 4 uker og 1 dag, som er lovbestemt ferie. Juli neste år, si da at jeg tar ferie fra mandag i uke 28 (7/7) tilogmed mandag i uke 32 (4/8) som jo er fire uker og en dag. Men hvordan skal jeg da fylle ut at far tar sin 6 ukers fedrekvote? Siden vi ikke kan ta dette samtidig? De 4 ukene og 2 til, de vil jeg da IKKE få lønn for? Den er jo grei, for feriepengene er jo til for ferie. Får feriepenger av arbeidsgiver, samt en annen arbeidsgiver jeg hadde tidligere. Vil også få full opptjening av feriepenger til året etterpå da arbeidsgiver utbetaler lønn og ikke NAV. Sikkert blitt spurt om før, men ikke funnet ut av dette ved å søke i forumene eller på nettet likevel!! HJELP!!!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Du bare skriver opp hvilden dato far skal ha fedrekvoten !! Han kan fint ta 6 ukers fedrekvote fra mandag i uke 28. Da starter permisjonen din igjen mandag i uke 34.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 du trenger ikke skrive når pappa skal ha perm eller når du skal ha ferie! dette kan du bare gi beskjed om litt på forhånd...men er dette papirene du skal levere til arbeidsgiver eller til nav? får intrykk av at du skal søke bare jobben om perm? må søke nav også selv om jobben din skal betale ut penger...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2007 Skal søke til begge, men papirene til jobben haster det litt mer med. Er allerede for sent ute. Ringte lønn på jobb her, og må sende det idag. Dato for permisjon og fedrekvote må jo stemme, men er klar over at jeg kan melde det senere. En måneds tid før til NAV sa de når jeg ringte.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 ok..men hva var problemet da? hehe var litt vanskelig å skjønne ;P jobben krever vel ikke at du skal vite når du skal ha ferie alt nå? de gjør vel ikke det av alle de andre ansatte..skal ikke d være innen mars eller noe mon tro? mente d var en regel på det..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2007 Nei vet at man ikke må melde inn ferie enda, det har både lønn her og nav sagt. men grunnen til at jeg er i tvil er fordi det er 6 ukers pappa kvote, men kun 4 uker pluss en dag man kan utsette permisjonen med. men snakket med en an på jobben her, og funnet ut at vi tar 6 ukers fedrekvote om sommeren- mens min ferie er. 4 uker pluss pause i permisjon for at det blir 6 uker......
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 du kan utsette permisjonen din til ungen er 3 år... men ferien din er 4 uker +1 dag..så da må du eventuelt ta de to andre ukene som ulønnet permisjon hvis du har tenkt å være hjemme sammen med pappan og barnet...eller om du jobber de to ukene... men ingen som tvinger deg til å ta all permisjon med en gang barnet er født g fremover..må ta tre uker før og seks uker etter..så kan du bestemme selv når du vil ta resten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå