Gå til innhold

Luke 12: Julegaveønske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære Julenissen,

Jeg har vært en flink mamma i hele år. Jeg har matet, vasket og trøstet alle mine barn ved behov, vært på legekontoret mer enn legen , solgt seksti-to bokser med småkaker til innsamling for nytt sykkelstativ på skolen. Jeg håper at du kan spre min ønskeliste utover flere juler, siden jeg må skrive denne ønskelisten med min datters røde fargeblyant, på baksiden av en kvittering, på vaskerommet i mellom to vaskerunder.

Og Gud vet når jeg vil få tid til dette igjen på de neste 18 år.

Her er mine Juleønsker:

Jeg ønsker meg et par føtter som ikke verker (i hvilken som helst farge- bare ikke lilla, for det har jeg fra før) og armer som ikke verker eller flapser i vinden, og sterke nok til å dra mitt hylskrikende barn vekk fra godterihyllene på butikken.

Jeg ønsker meg også en midje, siden min forsvant et sted rundt 7ende måned i mitt siste svangerskap.

Hvis du virkelig er storsinnet, ønsker jeg meg fingermerke-resistente vinduer og en radio som bare spiller voksen musikk, en tv som ikke sender program med snakkende dyr, og et kjøleskap med et hemmelig rom der jeg kan snakke i telefonen.

På den praktiske siden, ønsker jeg meg snakkende dukker som sier "ja mamma" som kan styrke min moderlige selvtillit, med to barn som ikke sloss, og tre par jeans som glidelåsen kan draes helt opp på, uten hjelp av verktøy.

Jeg kan også trenge en innspilling av tibetanske munker som synger "ikke spis i stua" og " la søsteren din være" om og om igjen, for det virker som om stemmen min er utenfor ungenes hørevidde, og kan kun bli hørt av hunden.

Hvis det er umulig å få tak i dette, er jeg fornøyd med nok tid til å både pusse tennene og børste håret,på en og samme morgen, eller luksusen av å spise mat varmere enn romtempratur.

Hvis det ikke er å be om for mye, kan jeg også trenge et mirakel eller to til å løfte stemningen i juleferien. Ville det være for mye arbeid for deg å gjøre ketchup om til en grønnsak? Det ville hjulpet min samvittighet betraktelig. Det ville også hjulpet hvis du kunne fått ungene mine til å hjelpe til i huset, uten å kreve betaling, som om de var gangstere.

Vel- julenissen, vasken er ferdig, og datteren min så føttene mine under vaskeromsdøra, så hun skal ha fargeblyanten tilbake. Ha en fin reise, og husk å sette de våte støvlene dine utenfor døra når du kommer, og kle deg godt så du ikke blir forkjølet.

Forsyn deg gjerne av julekakene, men ikke for mange, og bruk gjerne en tallerken så det ikke blir så mange smuler på teppet.

Vennlig hilsen Mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha, denne lo jeg godt av!!! Særlig siden jeg hverken har gredd håret eller pusset tenner i dag - men det med tannpussn var ikke så farlig uansett, for jeg rakk ikke å spise frokost ettersom jeg smurte matpakker og frokost og tørket veltede melkeglass og pusset tenner og gredde håret på hvertfall noen av jentene og så over skolesekkene før vi dro på skolen og i barnehagen c",)

Og midje, hva er det?

Kanskje jeg rekker å gjøre noen juleting i dag? Kanskje jeg burde rydde litt, sånn at vi kan få vasket - det er mye hyggeligere å pynte og pakke inn presanger og skrive julekort når huset er sånn nogenlunde på stell.

Skal bare dibbe bittelitt til først! c",)

Skrevet

Fins det forresten mat med annen temperatur enn romtemperert????

Skrevet

Ja, dere kan få sagt det!! Her er det nok mange som kjenner seg igjen

Ha en fin dag og takk for smilet du fikk fram :-)

Skrevet

Dette var jammen en bra ønskeliste!

Tror du nissen blir sur hvis jeg kopierer den?

Jeg vil i tillegg ha den tibetanske munken til å synge: "gjør ferdig leksene" og "kast ikke ball i stua".

Og om jeg kunne fått en vaskemaskin som tok tøyet ned fra badet, vasket, tørket og bretta log la klærne pent på plass igjen. Det burde vel være en enkel sak.

Et kjøkken som ryddet seg selv ville også gjort mye for husfreden her i huset

Nå gleder jeg meg jammen til jul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...