Gå til innhold

Noen av dere som har tatt frivillig abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi dere rett og slett ikke har hatt råd til et barn til?

Ikke hatt mulighet til og bytte bil,ikke kjøpt større hus..etc...

ikke hatt råd til en barnehage plass til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ikke derfor.

Hvis vi ikke hadde hatt råd, plass osv så hadde jeg gjort det da også.

Skrevet

Om du lurer på ting rundt selve aborten kan jeg svare.. men ikke om du kun vil ha svar på de spørsmålene over her..

Skrevet

Jeg hadde tatt abort nå hadde jeg vært gravid... Vi har det som deg, ganske trangt for tiden, hadde ikke hatt råd til en til enda... Fælt å tenke på, men sånn er det.

Går på p-pillen da, så skal ikke være noe problem heldigvis...

Skrevet

Tusen takk for svar:) nå ble jeg litt letter til sins.. fint at det er andre og som har kommet til og gjordt det samme.

Skrevet

NEI, aldri livet!!!! Dersom du mener selv du ikke har råd til et barn til bør du kanskje være sikker på at prevensjonen funker da!!!!

Er det virkelig mulig å være så uansvarlige å bli gravide og ikke ha "råd" til et barn??? Makan til egoisme skal man lete lenge etter...

Hva koster det å ha et spesdbarn da? Mat har du i puppene og klær har du vel fra før av hvis du har barn...

Skjønner ikke helt problemet her...det er slike tilfeller jeg ser rødt når man snakker om frivillig abort...

Skrevet

hallo?

"fint at andre har kommet til og gjordt det samme..."????????

nei, dette skjønte jeg ingenting av....

Skrevet

lisje..

hun mener at hun er glad for at andre har hatt samme problem og valgt samme løsning som hun tror at hun velger. Skjønner ikke at det var vanskelig å forstå. Jaja.

til HI.

Gjør det du føler er rett for deg, din familie og din kropp. Det går så bra så.

Skrevet

Hver gang jeg leser ordet "abort", er jeg glad for at jeg aldri har vært igjennom noe slikt. Fordi jeg ville hatt problemer med å leve med at jeg har tatt livet av et foster.

På den annen side er jeg glad vi har fri abort i Norge. Det er en av de viktigste rettighetene kvinner har fått i gjennom i forrige århundre.

Og den rettigheten er fri. Det er ingen prøving av beveggrunnene den enkelte kvinne har for å ta abort. Og heldigvis for det.

Når det er sagt, er det kanskje litt for lite fokus på at det å foreta en abort har en kostnad for mor. Og mange sliter med det i etterkant.

Det er viktig å tenke seg veldig godt om, være sikker på at du kan leve med dette, også i ettertid.

Skrevet

Ja, bare ta livet av ditt ufødte barn og pin deg selv resten av livet når du tenker på at du kunne hatt et llite mirakel til...

HI!!!: Hørt om prevensjon????

Skrevet

var vel snakk om litt mer en bare mat og klær til den lille vel neffi uten å bite hode av ho .

men nei hadde ikke gjort det og nå venter vi nr 4 da ... må ha større bil men det kommer ..

og om en går på prevangsjon så er jo det akkurat for og ikke bli gravid .... og om ho som har langt inn denne tråden gjorde det så hvordan gjør det da henne uansvarlig .. da har hun jo tatt ansvar og alikevel har det skjed som det gjør noen ganger ....

tror ikke ho luftet sine tanker for og få huden full av kjeft men for og få litt mere insikt på hva ho skal gjøre

Skrevet

alienbud

Vet du, jeg tror heller det er for lite fokus på de som synes det er helt ok og ikke har hatt noen traumer etter abort jeg. De er liksom ikke gode nok mennesker og man skal forventningsvis lide seg gjennom mnd og år der man tenker på termin og bursdager til embroidet man aborteret bort frivillig. Nej, jeg sier fokuser mer på de som ikke har hatt noe traumer og menneskligjør det også.

Skrevet

Bare det å engang TENKE på å ta abort av økonomiske grunner før det til å grøsse langt nedover ryggen på meg...

I Norge kan man søke om støtteordninger i hue og i ræva så økonomisk sett er det er aller dårligste unnskyldningen jeg hører for å ta abort....

Skrevet

Dette "embryoets" hjerte begynner å slå i uke 4...

da er det et liv vi snakker om...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har tatt abort, men ikke av de grunnene du nevner.

Litt usikker på hva jeg ville gjort nå, men jeg tror vel kanskje at jeg hadde beholdt ja...

Skrevet

ja, om du vil kalle det liv så kan du det neffi. Det er helt greit. Jeg har fortsatt ingen traumer. :D

Skrevet

hva med og holde seg til spørsmålet hi har og ikke prøve og gi dårlig samvitighet eller noe ...

det er ikke det ho spør om når fosterets hjerte begynner å slå men hvorvit en ville eller ikke ville tatt abort på hennes grunlag ....

Skrevet

Stinkerbelle

Interessant synsvinkel. Jeg har faktisk aldri tenkt over den siden, i og med at disse kvinnene gjør det som er en selvfølgelig rettighet for dem.

Jeg har heller aldri fått med meg at de fremstilles som umenneskelige (annet av middelalderens mørke menn med lange skjegg -som vi fleste kjenner til).

Jeg gjentar at jeg støtter kvinners rett til fri abort i Norge. Men man bør kjenne grundig etter om det er noe man ønsker, og om man kan velge annerledes. Det kan ikke stikkes under en stol at dette er en av livets viktigste avgjørelser. Uansett hva man velger.

Skrevet

Så et hjerte som slår er ikke liv?

Hmmm. da bør du virkelig ta deg en tur til psykologen..

Skrevet

Alienbud.

Er totalt enig med det du skriver, ville bare få frem at helt vanlige folk lever helt fint med dette resten av livet også. :) Og ja, man må ta avgjørelser man kan leve med i ettertid. Sånn er alt her i livet, men noe er viktigere enn annet.

Skrevet

Jeg gjentar at jeg støtter kvinners rett til fri abort i Norge. Men man bør kjenne grundig etter om det er noe man ønsker, og om man kan velge annerledes. Det kan ikke stikkes under en stol at dette er en av livets viktigste avgjørelser. Uansett hva man velger.

enig med deg der Alienbud

så bare noen med en gang begynner og hogge hode av hi uten og helt tenke seg om .... det synes jeg blir for dumt ...

Skrevet

Jeg har ikke gjort det, og håper virkelig at jeg aldri må trenge å gjøre det.. Men om jeg skulle blitt gravid nå, så hadde det blitt abort. Ganske sikkert tror jeg... Det passer absolutt ikke inn i livet mitt nå, jeg ville ikke fått noe støtte om jeg hadde blitt gravid nå, da jeg er ferdig med studiet til sommeren, og ikke hadde jeg jo fått fødselspenger da jeg ikke har jobb.. UDI driver og vurderer å trekke tilbake arbeidstillatelsen til samboeren, så selv om jeg er ganske sikker på at de ikke gjør det, så er vi ikke helt sikre.. så vi kunne rett og slett ikke fått barn nå!! hadde vi fått et barn, og både jeg og han hadde sittet uten jobb, så måtte vi jo levd av sosialstønad..... huff.. nei, jeg får bare håpe at prevensjonen funker slik den skal!!

Skrevet

hehehe, det er kjedelig å diskutere når du ikke hisser på deg noen vel neffi? Som jeg sa, du kan velge å kalle det liv. God klem til deg.

Skrevet

Kjære deg neffi:)!! De er ikke babyer hele livet skjønner du. Man har ikke melk i puppene i årevis.. Det koster penger og ha barn uansett hva du sier..

Hvordan sjekker du at din prevansjon virkelig virker??????? Vet folk har gått på PP og blitt gravid. Svar meg hvordan du sjekker det er du snill:-)

Blir folk ufrivillig gravid synes jeg det er helt opp til hver enkelt hva de skal gjøre!! Folk i dag står for egne valg og de blir ikke straffa for det!

Ser rødt jeg også,men det er fordi det er jul snart og det gleder jeg meg til:-)

Ta deres eget valg folkens!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...