Gå til innhold

Å legge opp en Luciadrakt på 2 minutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søndag ørna jeg runt på det største kjøpesenteret som finnes på jakt etter luciadrakt til eldstemann. Fant omsider en, 3 nr for stor, men det var nå engang den enste jeg kunne oppdrive etter å ha kjempet meg gjennom horder av folk med god tid!

I syskrinet etter svigermor ligger det mangt og meget, bla en pakke med sømfiks. Den greia er jo helt genial! Brette ca 15 cm opp på drakten, putte denne tynne lange greia innimellom, stryke over kanten og: Voila!

Fix ferdig på null tid!

Hvor lenge det virker aner jeg ikke, bare han slipper å snuble rundt den første kritiske timen når de skal synge for alle forledrene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der hørtes ut som århundrets oppfinnels'!

I fjor la jeg opp bunaden til en av revungene med maskeringsteip - 2 timer før vi skulle reise avgårde til 17.mai feiring... c",)

Kan være ganske irriterende med folk som har alllllverdens tid og går og surrer midt i midtgangene mellom alle klesstativene så man ikke kommer frem....! c",) - når man har det skikkelig travelt!

Skrevet

Stiftemaskin går og an å bruke for stressa damer i farten!

Bare husk å ta stiftene ut før vask så de ikke ruster.

Når jeg fyker gjennom kjøpesentre i disse dager så lurer jeg på hvorfor alle har så god tid. Er det bare jeg som er dårlig til å planlegge eller bruker vanlige mennesker en ukes ekstra ferie i desember?

Skrevet

På jobben hos meg har begge lederne våre tatt en uke ferie - og det har siste uka vært så travelt som aldri før i år; pasientene er så mange at de tyter ut døra og det fins ikke en ledig intensivplass på hele østlandsområdet akkurat nå. Så ikke bli syke!

Men vi som ikke har ferie i desember, jobber som piska hester mellom juleavslutningene, luciafeiringene og bursdagene og juleinnkjøpene!

Kanskje det var sjefen min som var ute og ruslet i fred og ro på handlesenteret? c",)

Skrevet

Og de tåler endel de sømfix-greiene.

Jeg er nemlig ikke født med synåler i fingrene, så stryking er mer min greie.

Og de tåler mange vask, før de løsner.

Går ut i fra at Lucia drakten ikke brukes så ofte??? Ergo har du drakt i flere år, kanskje det er noen trollunger som kan bruke den senere også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...