Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Jeg er straks 32 uker og har klart å slutte helt å røyke (jeeeeeej endelig) men så tenkte jeg,har det noen hensikt for meg,barnet eller morkaken om jeg gir meg nå? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Har hørt at det er de 3 første mnd i svangerskapet det er verst.. ikke at jeg vil oppmuntre deg til å røyke(men har vært bort på kreftpinnen et par ganger i svangerskapet selv), men ungen er ferdig vokst og trenger bare å legge på seg.. men på en annen side så er det nå morkaka reagerer sterkt på ting.. dette er det jeg har hørt da, er ikke noe fagperson sånn sett.. men hvis det stresser deg ned med en røyk så gjør heller det enn å stresse for stress skader mer enn EN røyk.. har tatt et par røyk nå i slutten av svangerskapet på grunn av stressende jordmor, sambo og mamma.. hehe..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Kjempeflott! Du er flink! Husk: Det er aldri for sent å slutte. Babyen puster bedre når den ikke får all nikotinen i seg. Du skal vel amme også? Når du endelig blir kvitt røyklukten på deg selv, så skal du få kjenne hvor ekkelt det er at folk "stinker" røyk når de er i nærheten av deg. Spesielt ekkelt er det at de vil holde babyen. Jeg har selv røykt. Klarte å slutte rundt uke 14. Det lukter ikke godt av søstera mi rett etter at hun har røykt. Tenk hvordan babyen har det dersom mor hele tiden skal lukte røyk.
TinaP Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 http://www.baby.no/helse/royking/graviditet/ Her står det en del om røyking og graviditet. Så flott at du klarte å slutte!!!!
TinaP Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 http://www.babyverden.no/templates/Article____427.aspx Her er enda en side som har med dette temaet å gjøre.
"gullet" Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 gratulerer til deg som endelig har klart og slutte, d r neimen ikke enkelt... selvfølgelig har d sin hensikt... kjempebra at du holder deg unna..' og tenkt på alt d ekstra du kan unne deg nå fordi du ikke bruker penger på røyk lenger :-)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Grattis - veldig bra jobba! Nå som du har klart det er det jo ingen vei tilbake! Tenk på morsmelka og miljøet rundt babyen:-) er jo super motivasjon til å ikke begynne igjen vil jeg tro:)
valentinebarn & kvinnedagsbarn Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 Du har vært kjempe flink! Bedre sent enn aldri vettu!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 Takk for oppmuntrende ord! Jeg har fått påvist bittelitt kalk i morkaka. Vil dette nå forsvinne siden jeg har sluttet? Også er jeg livredd for å legge på meg...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #10 Skrevet 12. desember 2007 Noen kilo fra eller til spiller vel ingen rolle hvis babyen får det bedre? Dessuten blir det mye mer morro å trene etter fødsel hvis du ikke røyker. Kondisen går mye raskere opp! Har ei venninne som er jordmor og hun fortalte meg at en faktisk kan merke svak røyklukt av melka der mamma røyker. Det er vel topp motivasjon for å ikke starte igjen?!? Har jo vært så masse skriverier her inne om at det er så vanskelig å slutte å røyke. Synes du skal være skikkelig stolt over deg selv! Du har vært superflink! Prøv å fokusere på babyen din, og hvordan den kan få det best mulig:) Min mamma slutta å røyke for noen år siden etter å ha holdt på i sikkert 20 år. Etter ei stund begynte hun å kommentere hvordan maten smakte, og forsto at hun hadde fått tilbake "smaksløkene". Det var ganske morro:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå