Ginger-mor Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Snuppa mi har hatt en periode på nesten to uker der hun har vært lys våken fra kl. 21-03. Masse gråt også, som jeg regner med er magesmerter. Det har vært skikkelig slitsomt å gå og bære, trøste, synge.. osv når jeg er så inni granskauen trøtt selv. Men nå tar det heeelt av! Her sitter vi og klokka nærmer seg 06.30! Hun er supertrøtt og har sovnet flere ganger. Men så fort jeg prøver å legge henne fra meg, er det hyl og skrik igjen. Hjelp... Hun er forresten 10 uker.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Du bør gi sukkervann - i store mengder. Vær obs på at døgnet lett kan snu seg for så små som går gjennom noe slikt. Det siste du trenger nå er et barn som er våken om natten - og bare sover på dagen. Om du ammer så vær forsiktig med hva du spiser. Og om du gir mme så husk malt. Ellers tipser jeg at om at babyen kan ligge i vognen sin, inntil sengen din hvor du ligger, så kan du vogge dere begge i søvn. På dagtid hadde jeg latt babyen ligge (under oppsyn) på magen. Sikkert noe luft som skal ut.
Mammapudding Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Enig med anonym over, sukkervann er tingen! Når Leah har vært sånn så har jeg kokt 1 dl vann og blandet med 1 ss sukker og kjølt ned, så har jeg latt henne drikke så mye hun vil..ofte sovner hun med flaska i munnen og det begynner å putre godt i bleia:)
mamma til yalisa Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 uff stakkars dere. Kjenner meg igjen fra første jenta mi (7 år siden). Hun skreik fra vi forlot sykehuset. Sov kansje 3 timer i strekk, og det var selvfølgelig på dagen. Gikk lange turer om natten for ikke å holde naboene våkne. Så høyt og hysterisk skrek hun. Prøvde alt. Sukkervann, maltekstrakt m.mer. Først etter noen turer til kiropraktor hjalp det. Men da var hun nesten 3 mnd alt. Lærte hvordan man skulle trykke på magen for å hjelpe henne, og det har jeg brukt på minste også. Heldigvis ikke så plaget hun da .-) De kan man også lære på babymassasje tror jeg. Men går ut på å trykke (ganske hardt) på magen rundt etter klokken. For å trykke luften ut. Begynner nede til høyre (på babyens mage) og jobber deg opp og rundt til venstre. Ikke vondt for babyen. Min ler seg nesten ihjel hvis jeg gjør det på henne nå (9mnd). Lykke til .-)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Slik var det med min eldste og hun var ekstremt allergisk mot kumelk. Altså hun reagerte på kumelk-proteinene jeg spiste.....
Ginger-mor Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2007 Tusen takk, dere. Her skal alt prøves!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå