Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Fikk vite i går at besteforeldrene mine kommer til Norge i ei uke rundt nyttår. Jeg takler ikke bestefaren min, så nå er jeg en nærmest en angstklump, og jeg ser ikke at jeg får kosa meg noe særlig i jula (skal feire den hos barnefars familie), for jeg kommer jo til å bli prega av denne angsten. Altså nyttårsfeiringa er i alle fall helt ødelagd, men jeg får jo ikke undertrykka disse tankene og følelsene så det kommer jo til å prege jula også. Fa** altså...og mamma skjønner jo ingenting! Hun vet jo at bestefaren min befølte meg en gang da jeg var, og at dette er noe jeg sliter med, men da jeg sa til henne at jeg mente at det ikke var noen særlig god idé at de kom så svarte hun krast: Skal du bare tenke på deg selv hele tiden? Ååååå...skulle ønske jeg bare kunne forsvinne nå!
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Uff, føler med deg. Det er alt jeg kan si.
Expat Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Mulig å bli til over nyttår hos BF? Ellers, klemmer på.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Han bor ikke der foreldrene hans bor, og han skal vekk 31. des uansett. Jeg kunne jo ha holdt meg i Oslo (der jeg bor) mens besteforeldrene mine er i Skien (der moren min bor), men da hadde jeg jo bare blitt kjefta på! Det er nesten som om jeg vurderer å la mamma ha jentene denne uka, og så reiser jeg vekk...jeg gir til og med opp amminga for å slippe å se bestefaren min! Og de skal jo ikke en gang bo hos oss, så jeg kommer jo ikke til å se dem hele tida. Men likevel så er det jævlig å tenke på å møte dem nå snart...har jo planlagt tur til Island i sommer, men da har jeg jo et halvt år på meg til å psyke meg opp. Og jeg kan uansett ikke bare forlate jentene for jeg kommer jo til å måtte passe på dem, og sørge for at de aldri befinner seg alene med bestefaren min!
Northernlights Skrevet 12. desember 2007 #5 Skrevet 12. desember 2007 Du høres enormt forutintatt. For deg,så er hele jula allerede ødelagt,ikke sant? Feil !! =o) Den er ikke kommet enda, og DU er herre over hva som skal skje. Hvis du ikke vil være i nærheten av denne bestefaren,så trenger du aldri mer være det. Du kan faktisk feire nyttår alene også. Det er bedre enn å være sammen med han,ikke sant? Nå setter du deg ned, og så skriver du en plan for hvordan DU vil jula skal være,sånn at den blir til det beste for deg, barna og barnepappan. De andre kommer langt langt ned i rekka. Lykke til =o)
mammaen til G & A Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 Uff det var litt av en vanskelig situasjon det der. Skjoenner at du ikke vil bli kjeftet paa, men kanskje det bare er bedre at du og barna dine feirer i Oslo og saa slipper hele julen din aa bli oedelagt. Lykke til og store klemmer fra
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Men jeg sliter med angst, og angsten kommer nå og ødelegger...hadde jeg ikke slitt med det så hadde det jo ikke gått over jula, men jeg er allerede kvalm og ekkelt pga det her. Og ikke får jeg sove fordi jeg bare gråter, og ikke møter jeg noen forståelse fra mamma heller. Og uten at jeg orker å gå i detaljer så kan jeg ikke feire jul aleine...derfor er dette en helt jævlig situasjon!
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 Feire nyttår aleine, skulle det selvsagt være.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 Åååååååååå!!!!! Ringte mamma nå for jeg måtte bare snakke om dette for å ha noen sjanse for å sovne nå, og hun stilte seg helt uforstående til hvorfor det var såpass stort problem at de kom. Hun sa at jeg måtte forklare henne hvordan jeg kunne ikke han angst ved å være hos "svigers", men at jeg hadde angst for å møte bestefaren min! HALLO??? Jeg har jo sagt til henne hva han gjorde med meg...må jeg liksom stave det ut for henne nå? Mamma er jo et oppgående menneske med generell god forståelse...hva er problemet hennes nå?
Solitude Skrevet 12. desember 2007 #10 Skrevet 12. desember 2007 Kjære Riga... Har aldri slitt med angst så jeg vet ikke nok for å hjelpe deg der.. Men du vet at du har alltid et valg, som northernlights skriver. Skjønner nok ikke helt hvorfor du ikke bare holder deg unna bestefaren din hvis hans nærvær påvirker deg så negativt. Og skjønner heller ikke hvorfor du skal besøke dem på Island hvis du så får så tydelige reaksjoner på angst bare ved tanken at de kommer nå rundt nyttår. Just say no... Du må ikke finne på å sende jentene dine ditt uten deg, det er ikke lurt med tanke på at du ikke kan passe på at de ikke blir utsatt for det du selv har måttet igjenom. Hvorfor ikke være hjemme hos deg selv på nyttårsaften, kjøpe noe skikkelige kosemat, leie en god film, kose deg masse med jentene og bare gi helt faen i hva besteforeldre eller mammaen din måtte mene. Blir hun sur, Ja da får hun bare bli sur... Ikke ditt problem hvis hun ikke forstår at du må beskytte deg selv litt. Tror du jentene merker at du føler deg ubehagelig ? kansje de har det bedre å bare være hjemme og kose dere istedenfor å dra på besøk ? Vet ikke jeg, men prøver bare å hjelpe med noen råd for å unngå problemet totalt... Ser ikke helt hvorfor du føler at du må på besøk, og hvorfor du må besøke dem på Island... Men en STOOOOR *KLEM* skal du få.... har flere på lageret hvis du trenger flere
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. desember 2007 #11 Skrevet 12. desember 2007 kanskje på tide å konfrontere bestefar med dette, også bare bli hjemme. Kjeften får du nesten bare tåle. Sånne mennesker trenger du ikke i livet ditt.
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #12 Skrevet 12. desember 2007 er velkommen hit å feire nyttår ilag med oss Går du på noen angst-medisiner eller har du sluttet siden du ammer? Det er absolutt ikke nødvendighet å feire den ilag med din bestefar! har du ingen venner som du kan være hos? Hmm, jeg vet hvordan du har det.. Drømmer så mye fælt for tiden fordi jeg har totalt hat for jula,men siden ALLE feirer det så MÅ jeg også liksom. Vil så gjerne begynne på en tradisjon men kjenner kvalmen bare komme når jeg tenker på forberedelsene Gråter også på natta jeg og. Håper du finner ut av det, kanskje BF kan la være å reise vekk ?
meg & to små vampyrer Skrevet 12. desember 2007 #13 Skrevet 12. desember 2007 1. Slutt å bry deg om den kjeften moren din tar ut på deg! Hun burde hatt kjeft som ikke tar det alvorlig at du har blitt misbrukt av denne personen. Hun synes sikkert ikke det er så lett å tenke på, men hun skal ikke kjefte på deg for det. 2. Ikke la barna dra til de alene. Jeg hadde aldri gjort det, vet jeg er kontrollfrik, men tror ikke jeg hadde slappet av om de var hos mennesker som har gjort slik tidligere. Høres ut som du tenker i samme baner? 3. Du må ikke være med familien på nyttårsaften og man må ikke være med de man ikke ønsker. Vær voksen nok til å bestemme det som er best for deg og jentene! Ikke ta så mye hensyn til hva din mor mener, DU er voksen og DU bestemmer over ditt liv!
Northernlights Skrevet 12. desember 2007 #14 Skrevet 12. desember 2007 Jeg hadde mye heller tilbragt nyttår på et krisesenter, sammen fremmede kvinner og barn, enn sammen med en slekting som har misbrukt meg.Eller ei mor som ikke forstår meg. Skjønner faktisk ikke at du i det hele tatt ser denne bestefaren din,selv etter å psyke deg opp i mange mnd.(vedr at du skal til Island til sommeren) Han fortjener da vitterligen ikke barnebarn eller oldebarn i livet sitt, dersom han har befølt barn. Det er min mening.
Miss Foster Skrevet 12. desember 2007 #15 Skrevet 12. desember 2007 Signerer Nordlyset her jeg - jeg hadde ikke feiret nyttår med noen som jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Han hadde søren meg ikke fått hilse på mine barn.
Northernlights Skrevet 12. desember 2007 #16 Skrevet 12. desember 2007 Jeg skjønner dette med at det er vanskelig å konfrontere han, eller snakke om akkurat DET til alle andre. Så da blir det ofte vanskelig å rettferdiggjøre valgene dine rundt han. Jeg valgte å ikke invitere min farmors samboer til mitt eget bryllup,jeg. Klarte ikke være i samme rom som han. Han hadde tatt meg på brystet da jeg var tenåring, og ikke tale om at jeg skulle ha en sånn mann i bryllupet mitt. Jeg sa fra til farmor at han gjorde dette, men hun skjønte likevel aldri at han ikke fikk komme til bryllupet. Noen mennesker klarer bare ikke sette seg selv i andre folks sko...Og da må vi selv ta affære,til beste for oss selv og barna våre.
nickoline og supermann Skrevet 12. desember 2007 #18 Skrevet 12. desember 2007 hvorfor så forutintatt.......vær hyggelig mot dem, så er de hyggelige tilbake.... litt positiv innstilling og jula er reddet!!!!
Northernlights Skrevet 12. desember 2007 #19 Skrevet 12. desember 2007 Skjønner nå veldig godt at hun ikke klarer være hyggelig mot en bestefar som har befølt henne. Jeg hadde valgt å aldri mer ha kontakt etter noe så grovt.
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #20 Skrevet 12. desember 2007 Skjonner deg godt riga. Det er bedre a feire alene enn sammen med en slik bestefar. Med mindre han har tryglet deg om tigivelse og lovet bot og bedring synes jeg ikke du skylder ham a vaere hyggelig. Har du ikke venniner du kan finne pa noe morsomt med? Colorline har gratis minicruise i kalenderen sin i dag, hint hint
M@mm@ til mine barn Skrevet 12. desember 2007 #21 Skrevet 12. desember 2007 Jeg ville sendt deg en PM, men postkassn din er full.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 14. desember 2007 #22 Skrevet 14. desember 2007 Det ordna seg...de kommer ikke likevel!:-)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 14. desember 2007 #23 Skrevet 14. desember 2007 Oi, svarte for fort! Ville bare takke for klemmer i denne tråden, og forklare hvorfor jeg gleda meg til å dra til Island til sommeren...har jo ikke vært på Island på kjempelenge, og planen er å være på landet, og ikke der besteforeldrene mine bor. Dermed må jeg ikke henge så mye med dem...jeg takler jo noen timer eller en dag med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå