Gå til innhold

Er dette litt frekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne i Norge som er kjempeflink aa strikke.

For 9(!!) aar siden,strikka jeg genser til gutten min, men ble bare ferdig med bolen.

Det er en fin genser to-be!

Naa tenkte jegt spoerre venninnen min om hun pleaseplease kan strikke ferdig armene, og montere den for meg....for jeg har ikke strikkepinner eller garnet (men det kan jeg jo kjoepe i Norge), og jeg strikker kjempeseint i forhold til henne.

Har saa fryktelig lyst til aa spoerre henne,men vet ikke omd et er vel frekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To ermer på en toårsgenser, pluss montèring er jo gjort på null og niks for en som er god. Si at hun har lov å si nei...

Skrevet

Jeg får spørre henne,da =o)

Hun er kjempekjapp. Hun strikker gensere med mange farger og kompliserte mønster som en proff...mens jeg er tregosten selv.

Vil jo at lillegutten skal bruke denne genseren nå, siden 9 åringen aldri fikk glede av den.

Den er veldig fin,om jeg må si det selv.

Det som er ferdig ;o)

Skrevet

Hun vet jeg har en toåring ;o)

Og lagt to og to sammen....

Ops,det er jo fire! hehe

Skrevet

Jo, men ettersom du bare vurdere å få noen andre til å gjøre det, ville jeg heller tolket det som at han ikke skal bruke den med det første! :-p

Skrevet

Jeg tror jeg strikket den etter str 4 år,for jeg ville han skulle vokse i den.

Iallefall kan jeg ikke vente altfor lenge med å få armer på den...

Jeg er rett og slett for flink til å utsette ting...så blir det aldri gjort.

Hater den siden av meg =(

Skrevet

Sett fra venninnen din sin side;

hadde jeg vært henne OG kunne strikket slik du sier hadde ikke jeg blitt lei meg eller oppgitt/frustrert eller noe annet negativt av å blitt spurt hvertfall ;)

Om det er frekt kommer jo ann på måten du spør henne på. :)

"Kan du være så snill å...." kontra "du strikker vell dette for meg du...." ;)

Skrevet

Ta og spør henne du. Du får enten et ja eller et nei.

Jeg strikker masse og fort, men å montere ermer er det verste jeg vet, eller... Jeg klarer det ikke. Så jeg spurte min tidl fostermor om hun kunne motere ermene, og det ville hun:)

Skrevet

Bare hun strikker armene, kan jeg alltids montere.

Ja,skal spørre henne. Får ikke verre svar enn et nei.

;o)

Skrevet

Tjukke gensere er det bare å rulle opp på armene, vi har brukt treårs mariusgenseren til kaia siden hun var 1...

Skrevet

Han har en kjempefin genser som curlymor strikket til han,men den begynner bli litt knapp.

Alle norske barn i amerika må ha minst 1 norsk strikkagenser!

;o)

Denne venninnen min er altfor snill,så jeg er redd hun sier ja,men mener nei...

Skrevet

da må du bare si til henne at hun kan takke nei med god samvittighet. Hvis det er bare å strikke ermene, så kan jeg gjøre det. Hvis du tør:)

Og hvis jeg kan se på oppskriften, sånn at jeg skjønner den først:)

Skrevet

Problemet er at jeg ikke lengre har oppskriften.

Det skulle egentlig være snøroser øverst på ermene, men jeg er glad om det blir kun svart bunnfarve med noe mønster som er litt større enn vanlige luser.

Man må nesten se bolen for å skjønne, men jeg tror ikke en erfaren strikker har problemer med å improvisere litt.

=o)

Jeg skal spørre henne, og sier hun nei,skal jeg komme inn hit igjen, og gråte min nød.

;o)

Skrevet

Oi,da må jeg sjekke =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...