Gå til innhold

Skikkelig teit og flaut men.... uff, ikke le av meg da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tannkjøttbetennelse, og skal hente ut medisinene mine i morgen. Men jeg har en litt rar fobi... Jeg er redd for å ta piller... og for å være helt ærlig så turde jeg ikke si noe til legen på legevakten i dag... uff, det er så flaut å være voksen og å være redd for å ta piller, men jeg er livredd for å sette dem fast i halsen og sånt, får helt angst av å skulle ta tabletter, spesielt store...

så det jeg lurer på - går det an å få dem i flytende form i morgen på apoteket eller må jeg ha ny resept da? får helt angst av å tenke på at jeg må ta tabletter 3 ganger om dagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du at medisinen finnes i flytende da?

Kanskje du kan ringe til legen og få h*n til å ringe inn ny resept for deg, isåfall?

Skrevet

Neimen jenta mi dette er jo helt vanlig, og man må jo si det til legen da. Det er KANSKJE mulig at apoteket kan gi deg dette flytende eller som tyggetabletter. Håper du slipper å ha med deg brannalarmen over til legevakten igjen i morra da ;) (Husk å rope "Heia Brann" neste gang da!)

Skrevet

Hehehe ja jeg var flau nok pga brannalarmen så turde ikke komme med at jeg er redd for å si det med tablettene...

er det vanlig dette her altså? for jeg er seriøst livredd dem... gikk helt fint før men så hadde jeg en episode der jeg satt fast en tablett i halsen og ikke fikk puste og fikk sånn skikkelig ekkel smak i halsen og etter det har det sagt stopp...

det er snakk om pencilin/antibiotika, det finnes vel i flytende form? men er kanskje bare til unger...

Skrevet

Det er IKKE uvanlig å være redd for tabletter nei. Jeg er ikke redd for dem, men har ikke før de siste 2 åra klart å svelge dem. Dønn umulig.

Skrevet

Åh, det er godt vi er flere=) har liksom aldri hørt om noen som er redd dem.. sambo tar tabletter uten vann ved siden av hvis han må til og med... hvis jeg skal prøve MÅ jeg ha et stoooort glass vann og stå ved siden av springen sånn tilfelle de setter seg fast... Hehe... tar flytende smertestillende så lenge jeg kan. Har paracet i vesken av en grunn - hvis sambo skal ha. ikke f*** om jeg tar de selv!

Skrevet

Det finnes sånn pille knuser som knuser tablettene helt så det blir bare pulver, da setter du det ikke i halsen. De selger de på apoteket =)

Skrevet

Ja, det kan jeg jo si! Når jeg var lita og trengte medisin, så hakket mamma opp tablettene med kjøkkenkniven og blandet det i en skje syltetøy :)

Skrevet

Hm, skulle kanskje hatt sånn men blir helt dårlig av smaken også... hehe men man får vel kjøpt tomme kapsler på helseshopper?

Jeg er ikke så redd for sånne gelatinkapsler nemlig=)

Skrevet

Jeg syntes det var så flaut når jeg var tennåring og skulle be om flytende medisin, følte meg så utrolig teit, 14 år og klarte ikke å svelge tabletter...

Haha, så jeg prøvde å svelge disse tabelettene da, men satt den fast i halsen forran hele klassen, det var pinlig det...:P

Men jeg syntes ikke du skal syntes det er flaut, det viktigste er at du får i deg medisinen:)

Lykke til Pinna:)

Skrevet

Ja, kan du ikke knuse de og blande de med litt syltetøy eller noe.. Det fikk jeg når jeg var lita.. :)

Skrevet

Hihi, ikke dårlig av syltetøy, dårlig av pillesmak=) svarte før jeg så innlegget ditt, tenkte på hun med pilleknusern=)

takk for råd jenter, og for at dere ikke ler av meg , hehe...

Skrevet

Hahaha, jeg tenkte ikke engang på at det ikke var til meg jeg... :-p Kanskje jeg bør finne senga snart...Hoho

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...