petite fleur Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Jeg har blitt så ekstremt sår på den ene brystvorta (begynte å fossblø - fisj og æsj), og ble anbefalt av legen å bruke brystskjell. Men når jeg drar på apoteket, har de aldri hørt om det?! Er det legen eller apoteket som er på villspor? Finnes det eller ikke?
Audacious Angel Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Det finnes det, men der kanskje ikke alle apotek som har de. De er supre, jeg fikk store blemmer da jeg ammet snuppa og disse var redningen. Forhør deg på flere apotek, eller i helsekost butikker.
petite fleur Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2007 Så kjekt å høre at det finnes! Litt verre at de ikke engang har hørt om det på de 2 apotekene jeg var på.....Jakten fortsetter!
Audacious Angel Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 He, he, ja da kan du tenke deg hvor stas det var for pappan her... han viste jo heller ikke hva det var. Han skulle i tillegg kjøpe ammeskjold og pumpe... jeg satt hjemme med blødene blemmer på brystvortene voooondt. Men forsett letingen de er virkelig gode, det er helt utrolig dette med morsmelk, den har en utrolig legende effekt på hud. Brystvortene mine ble silke myke... ( litt for mye info kanskje... he,he..)
petite fleur Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2007 He he, ja takk for informasjonen!;-) Men godt å høre at det ordner seg da...........
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 www.ammehjelpen.no har albue skjell til salgs i nettbutikken sin. Men det blir kanskje lenge å vente på å få de i posten...?
makkapakka med spire Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Slet også med ekstremt såre brystvorter. Fikk tips om å gå til sjøen å plukke to albueskjell å ha på og det hjalp en hel del:O) Hadde også de skjellene som jeg kjøpte på apotek, men de ble nesten ikke brukt, synes ikke det var det helt store. Amma også med skjold de første mnd, uten de hadde jeg nok gitt opp hele amminga. Lykke til og håper du finner noe som passer og hjelper på deg:O)
<3gojenta<3 Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 Brystvortekremen purelan er også kjempe god! Funket for meg.. Smør på og la dem luft tørke. Morsmelk funker også.
line_n & sara Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 her i oslo er det på de fleste apotek, hvis du bor på et lite sted med bare ett apotek, ville jeg bedt de bestille det for deg! (apotek 1 har det iallefall i sortemanget) eller du kan plukke de selv, hvis du er i nærheten av en fjære! jeg ble kjempesår allerede på fødestua, selvom teknikken er rett, og har vært nødt til å bruke skjold, skjell og purelan, purelan er viktig for å holde huden myk, så den ikke sprekker opp! har fått god hjelp av ammeveileder på helsestasjonen, de tar melkeprøve og bakterieprøver av meg, og følger meg opp kjempebra! så har du sår, kan det være lurt å sjekke om det er bakterier der! lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå