Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 De som lar ungene sine bruke smokk eier ikke fornuft!! Det er helt sykt, hvordan kan dere finne på å gi ungene deres smokk? jeg har selv 4 barn og ingen av mine har brukt smokk. Undersøkelser sier at barn som bruker smokk begynner å lesbe. Det er bare fordi dere er så late at dere ikke orker å underholde barna deres at dere stikker en liten gummikladd inn i munnen på de små forsvarsløse barna! Egoister!!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Barn som bruker smokk begynner å lesbe????? Eller er det lespe du mener?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Slutt å bry deg om ka andre gjør med sine egne barn..!! Har ikke du annet å gjøre?? Undersøkelser sier at du kan bli syk i huet av det!!!!!!!!!!!! Hvis man skulle følge alle undersøkelser, så kunne man ikke gjort nokka, heller ikke spist noe??? Herregud! Get a life!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 det er MYE verre å sutte på tommelen skal jeg si deg da. det er DA de må ha tannregulering! det er jo komt en ny smokk nå som skal være god! hva gjør du viss en av unge sutter på tommelen da? kapper den av???
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Mange små barn har faktisk et stort sugebehov!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Nei..Men det gjelder å finne på andre ting, så de ikke gjør noen av delene. Jeg prøver bare å advare folk litt jeg..Syns det er ille å se barn gå rundt med den gummi'n i munnen hele dagen..uff!! HI
*Lykkeliten* Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Jeg gir smokk til barnet mitt! Og bryr meg veldig lite om ka andre sier. =)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 Litt av en advarsel du.. Fortelle folk at de er late fordi de gir barna smokk. Lite seriøs advarsel spør du meg. Kjenner mange barn som brukte smokk som små, ingen av de verken lesber eller lesper. Ingen av mine barn har brukt smokk, men jeg leger meg da for pokker ikke opp i hva andre velger å gjøre.
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #10 Skrevet 12. desember 2007 HEHEHEHE, ja dette har du greie på! HI er sikkert skikkelig flink med barn;P
Ikkelektuell Skrevet 12. desember 2007 #11 Skrevet 12. desember 2007 Best å kutte ut smokken, ja. Man vil jo ikke at guttungen skal bli lesbe.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #12 Skrevet 12. desember 2007 Har en anelse om hvem HI er.. Ei som har 3 barn fra før,og er nygravid på 1.tri nå. Som har brukt mesteparten av de 2 siste ukene til å fortelle hvor dårlig mor man er om man ikke gjør sånn eller gjør sånn.. Jaja... Gale menneske..
Chezka Skrevet 12. desember 2007 #13 Skrevet 12. desember 2007 Jeg som har levd en stund og har sett maaange unger vokse opp kan berolige dere med at ingen av disse ungene verken lesper eller ble lesber :-)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #14 Skrevet 12. desember 2007 HAHA jada...stabilt...trur det er liten sjangs for at smokk fører til at ungene lesper eller lesber du....
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #15 Skrevet 12. desember 2007 herregud, jobber i bhg som førskolelærer og vet veldig godt at en ikke begynner å lespe ved bruk av smokk!! og hvorfor skal en voksen ta bort et behov barna har, sykehuset setter smokk i spedbarnet når de ser barnet har behov for det...la vær og bland dere oppi hva andre gjør i fohold til andres barn...!!!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #16 Skrevet 12. desember 2007 Innlegg fra Dagbladet!!! Barn som aldri bruker smokk har en doblet risiko for krybbedød. Det er ett av de klare funnene som er gjort i en fersk norsk doktorgradsavhandling. Marianne Arnestad jobber i krybbedødsgruppen ved Rettsmedisinsk institutt ved Universitetet i Oslo. Nå tar hun doktorgraden i medisin om krybbedød. Hun undersøkte noen hundre tilfeller av krybbedød fra 1984 til 1999 og sammenlignet med en kontrollgruppe. Hun fant klart at de som var utsatt for krybbedød brukte smokk sjeldnere. Mens 47 prosent av spedbarna opp til fire måneder som var krybbedøde hadde brukt smokk, var det hele 63 prosent som brukte smokk i kontrollgruppen. Tallene ble kontrollert opp mot andre variabler som alder, hvor ofte de våknet og om de ble ammet. - Mine tall viser at det å aldri bruke smokk, gir doblet risiko for krybbedød, sier Arnestad til Dagbladet. Omdiskutert Anestad forteller at det er omdiskutert blant krybbedødforskere om smokk skal anbefales. Det forskes nå blant annet for å finne ut om de som bruker smokk ammes mindre. Noen studier sier nemlig også at amming beskytter mot krybbedød. - Det er tre andre studier i verden, fra Australia, England og Nederland, som støtter mine funn om smokk. I Nederland har myndighetene gått så langt at de sier at 'smokk er fint' så lenge ammingen er kommet godt i gang, sier hun. Noen undersøkelser har sett på om bruk av smokk kan ødelegge tannstillingen eller hemme språkutviklingen, men det virker ikke som det er tilfelle. Men selv om Arnestad ikke er helt sikker på hva som bør anbefales, sier hun: - Smokk synes positivt og kan redusere risikoen. Men den bør bare brukes når barna skal sove. Vet ikke hvorfor Forskerne vet ikke årsaken til at smokk slår positivt ut på krybbedød. Noen forskere som har undersøkt barn i søvnlaboratorium, antyder at det kan ha noe med pusten å gjøre. - Det kan skyldes at barna våkner lettere eller at tungen fysisk holdes frem, men dette vet vi lite om, sier Arnestad. Det er rundt 30 tilfeller av krybbedød årlig i Norge. Tallet har vært stabilt siden 1992, etter at barn ble anbefalt å sove på ryggen. Bare tre år tidligere, i 1989, var det 142 barn som krybbedøde. Det viktigste risiokofaktorene man kjenner til, er soving på magen og foreldre som røyker. At barn sover sammen med foreldrene undersøkes også som er stor risikofaktor. De siste årene er halvparten av de krybbedøde funnet i senga til de voksne.
mamma :-) Skrevet 13. desember 2007 #17 Skrevet 13. desember 2007 Hmmm....så sint a,gitt! Begge mine 2 jenter brukte smokk. nr 1 sluttet før hun ble 3år og nr to på 2år skal gi bort smokkene til sommeren. Ingen av jentene mine har fått noen problemer med å bruke smokk. Snakker rent og pent begge to ;D og pente tenner ;D Venter 2 gutter i maven og smokker er kjøpt inn. Føler helt klart ikke at jeg er en egoist. Hvis barnet ikke synes det er godt spytter de den jo ut. ikke vær så sinna,da ;D Men litt gøy. Må le litt ;D
Smånetta 14.mai Skrevet 13. desember 2007 #18 Skrevet 13. desember 2007 Jeg prøver og prøver, men klarer ikke å hisse meg opp over muligheten for at sønnen min kan bli lesbe. Han er jo allerede veldig opptatt av traktoren sin, så kanskje han blir traktorlesbe. Eller fotballesbe - da blir faren glad. Jeg tar en sjans på den smokken, jeg.
Noramor+Sara kommer i april Skrevet 13. desember 2007 #19 Skrevet 13. desember 2007 Jenta mi brukte smokk fra dag en til nå i sommer,er nå 3,5..og snakker renere og mer korrekt enn maaaaaaaaaaaaangeeeeeeee andre barn og voksne jeg kjenner som enten har brukt smokk eller IKKE har brukt det! Så akkurat den der med at barn begynner å lespe av den grunn,det kan umlig stemme .....Har jobbet med barn i 10 år, og ikke vært borti at det er det største problemet! Pass på deg selv,så kan jeg gi barna mine smokk,også kan du la det være.... Dessuten så tror jeg at min datter ikke blir homofil pga smokkebruk;-)
Delirium Skrevet 13. desember 2007 #20 Skrevet 13. desember 2007 Brukte smokk når jeg var liten jeg, men er verken homofil eller lesper.
maria isabell Skrevet 13. desember 2007 #21 Skrevet 13. desember 2007 du får tak i smokk som ikke ødelegger tannstillingen og forskning har vist at bruk av smokk hindrer krybbedød....så smokk er lurt:)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #22 Skrevet 14. desember 2007 Seriøst falt dere for den?? Er det mulig? HI
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 19. desember 2007 #23 Skrevet 19. desember 2007 var ikke det meninga da HI??? Ellers hadde du vel ikke giddet å skrive et så teit innlegg tenker jeg....
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 19. desember 2007 #24 Skrevet 19. desember 2007 Bra du har så få problemer i livet at du har tid til å henge deg så veldig opp i hva andre gjør i sine egne hjem og sine egne familier... Enkelte barn har stort sugebehov og andre ikke. Min lille ville ikke ha smokk, jeg kommer til å prøve med nestemann også hvis det blir mye pupping på natten osv....
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #25 Skrevet 21. desember 2007 ja,den skal du lengre inn på landet med hoss meg... jeg brukte ikke smukk,men sutta på tommelen... begge søstrene har brukt smokk... 0 problem... slik hadde søskenbarne det også,hun sutta på tommelen,ikke lillesøstra hennes som brukte smokk,hvem slapp regulering??? ikke hun med tommelen konstant i munnen.... men underholde barna??? kjenner jeg blir kvalm av deg... skal se deg underholde ungen din selv hele dagen...har ikke flere/andre ting og ta deg til du da med andre ord.... det er det mest latterlige jeg har hørt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå