Gå til innhold

Sopp eller infeksjon?(ekle detaljer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått misfarga utflod, den er klumpete og gul grønn farge. Dette klør og svir når jeg tisser. Men det lukter ingenting.... føler meg helt hoven og sår nedentil.

Kan det gå over av seg selv? Må jeg gå til lege? Er det farlig å la dette bare å gå over av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå til legen å ta med en urinprøve! kan være både sopp og urinveisinfeksjon

Skrevet

Men kan det være farlig og vente en ukes tid og se om det går over? Nå var jeg nettopp hos legen( igår) Synes det er flaut å gå igjen allerede....

Hvis ikke kan gå til gynekolog uten henvisning?

Skrevet

Du har mest sannsynlig soppinfeksjon, hvis det klør og svir rundt skjedeåpningen. Jeg ville gått til lege siden du er gravid, for å utelukke andre infeksjoner, men ellers ville jeg nok bare løpt til apoteket og kjøpt Canesten. Husk at du ikke må bruke applikatoren til å føre inn pillen, når du er gravid.

Lykke til!

Skrevet

Jeg tror ikke det er bra om du venter så lenge, dessverre. Tror nemlig infeksjonen kan gå innover, men aner ikke sikkert asså!

Fant dette på nett:

Undersøkelser

Mange kan tro de har soppinfeksjon, mens det foreligger andre underlivssykdommer, som derved kan oversees. Spesielt gjelder dette skjedekatarr fremkalt av Trichomonas, bakteriell vaginose, Herpes og Klamydia. Disse infeksjonene kan også foreligge samtidig. Det er derfor viktig å oppsøke lege, som med enkle prøver kan fastslå type av infeksjon. Hvis du er usikker på om du har sopp, bør du derfor gå til lege. Legen kan i forbindelse med en gynekologisk undersøkelse ta prøve fra utfloden og se etter sopp med mikroskop. Han vil også kunne undersøke om plagene skyldes andre mikrober ved å sende prøve av utfloden til dyrkning.

Men fant også at: Soppinfeksjon forårsaker ingen alvorlige svangerskapskomplikasjoner. Hvorvidt dette gjelder ved å gå lenge med det vet jeg ikke, men jeg tror ikke du klarer å gå så lenge, for det er skikkelig kjipt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...