Idun<3tosmå<3 Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Sår hals, tett i hodet og ørene... Sløv og har feber.... Har tatt en paracet, men det ser ikke ut til å virke... Hva gjør dere?? Har ikke nesespray heller i hus, så bihulene gjør sitt til at dette begynner å bli småplagsomt... Nyser også titt og ofte... Uff.. Nå merker man hvordan det er å være syk uten å kunne ta den vanlige medisinen...
Mammamia77 Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 Har ikke tatt noe, ligger også hjemme med feber, snørr og sår hals. Begynner heldigvis å gi seg no etter et par dager med sofasliting... Går i grunn greit å ikke ta noe medisin, har aldri pleid å ta noe særlig før heller...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 Har akkurat hatt feber m førkjølelse. Er vel kun paracet man kan ta, så ikke bruk ibux osv. Jeg tok noen paracet fordi jeg hadde ganske høy feber. er helt trygt å ta det!
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Hei hei Vært gjennom d samme og jeg tok paracet for feberen og smertene, er ikke farlig å ta d, som gravid skal en ikke gå for lenge med høy feber. D du ikke skal bruke er nesespray.. er stoffer der som kan fremkalle rier, fikk jeg høre ....
Idun<3tosmå<3 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. desember 2007 Hei, og takk for svar! Ble med legetur i dag og CRP på 108 og måtte gå på Apocillin ei uke. Saltvannsløssning for nesen, da vanlig Otrivin ikke bør brukes av gravide... Skeptisk, men vi prøver:)
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 hjelp!!visste ikke det om nesespray..... Har brukt det ei stund nå pga av mye plaget m/ tett nese om natten,allergisk,og mye plaget m bihulene.Bruker å kombinere m saltvanns spray for mer fuktighet.hmmmm da blir d full stopp m nesespray da.Må spørre legen min neste gang. Men ellers synns jeg også att paracet funker bra,ved forkjølelse og hodepine,man kan jo prøve å ha hodet over dampbad,vet ikke har ikke prøvd det enda!!! God bedring,og fortsatt fin dag
Idun<3tosmå<3 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2007 Har du lest pakningevedlegget? Apotekdama gjorde det og sa jeg ikke skulle bruke det, men når jeg søker i felleskatalogen.no får jeg opp at det ikke er så farlig... Eller, litt motstridene igrunn... Kan være skadelig under graviditet og Kan brukes under graviditet i terapautiske doser. Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Vasokonstriktiv effekt indikerer at xylometazolin kan være skadelig under graviditet. Absorberes i liten grad systemisk ved intranasal administrering. Det er derfor mindre sannsynlig at preparatet kan forårsake fosterskadelige effekter. Kan brukes under graviditet i terapeutiske doser. Overgang i morsmelk: Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket. Preparatet kan brukes under amming i terapeutiske doser. Uff, ikke enkelt å trø riktig alltid... Du har sikkert ikke gjort noe skadelig, så ville ikke bekymret meg. Jeg prøver meg på slavansløsning forløpig... kan jo være at det virker det og!
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 Ja huff ,man kan jo bli litt smånervøs av mye nå for tia. Jeg venter trillinger,og må være ekstra varsom m allt,får kynnere av minste lille anstrengelse,og må hvile mye,men men,sunn fornuft og lytte til kroppen er vel tingen,man får jo så mye forskjellig svar fra helesepersonal. Takk for svar,og fortsatt fin dag
Idun<3tosmå<3 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2007 Trillinger?? Wow.. Da skal ikke jeg klage!! Lykke til da! Det blir spennede å følge deg! Når har du termin? Selv om sjansen er liten for at du går så lenge gravid... Eller har det også blitt bedre kanskje? Pass godt på deg selv i allefall!!
Gjest Skrevet 12. desember 2007 #10 Skrevet 12. desember 2007 Hei Trulte m noe i magen! Jeg har egentlig termin 26 mai,men regner med att det skjer noe i løpet av april,er visst heldig dersom jeg klarer å holde på dem til uke 34 . Vi får prøve å satse på det.Har fått streng beskjed fra jordmor idag om ikke noe stress før jul,sett deg ned å deliger de rundt deg,sa hun Får prøve det! men det er letere sagt en gjort
Emilie&Markus Skrevet 12. desember 2007 #11 Skrevet 12. desember 2007 Paracet er jo greit å ta mot feber og vondt i hodet osv, men hvis ikke det hjelper er det vel fint lite annet vi kan ta nå. Nesespray har jeg hørt at man ikke skal ta den vanlige. Kjøp saltvanns spray. Hvis du ikke får tak i den med en gang, kan du bare koke opp litt vann, tilsette litt salt og la det avkjøle og ta som dråper. Syns ikke saltvann hjelper like bra som den vanlige nesesprayen, men hvis dette er det eneste jeg kan ta er det hvertfall bedre enn ingenting. Ellers tar jeg noen repsils i løpet av dagen som hjelper veldig godt på halsen, bare pass på å ikke kjøp den med solhatt for det skal man ikke ta når man er gravid. (spurte om dette på apoteket) Syns også en kopp te med litt honning oppi gjør godt for halsen.
mamiladi Skrevet 12. desember 2007 #12 Skrevet 12. desember 2007 Kamillete, appelsinbåter og klementin, ricoladrops, noen paracet og sofa med pledd og masse puter :-) masse hvile! God bedring :-)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 12. desember 2007 Takker for støtten jenter:) Godt på en kveld som denne! Kamillete har jeg, det blir nok en kopp før jeg kryper til sengs.. Men nå lager jeg meg grønnsakssuppe med masse pepper! Det skal nok få snørret til å løsne! Saltvannsdråper tetter jo bare igjen alt og sørger for en følelse av at hodet skal sprekke... Nei takk! Eller er det jeg som bruker det på feil måte? Får håpe formen er bedre i morgen! Også håper jeg dere andre slipper dette nå midt i julestira!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå