Gå til innhold

hvorfor piner jeg meg selv med dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sitter her alene og griner... leser fødselshistorier....

gruer meg så forferdelig til fødselen nå...

har en gutt fra før, og jeg må innrømme at jeg ikke syntes at alt var verdt det så snart han ble lagt opp på brystet mitt.... det gikk ett år etter at han kom til, før jeg slutta å synes synd på alle gravide.... (tenke bare at: hærregud! de vet ikke hva de går til!)

griner bare jeg hører om noen som skal ha barn, og grein da jeg fortalte det til venninna mi her en dag.... (gledestårer da...)

vil jo så gjerne ha dette barnet, men vet ikke hvordan jeg skal klare å manne meg opp til fødselen....

er forresten bare 7 uke, så det er enda lenge igjen til jeg må til pers.....

noen tanker frameg i kveld bare....

noen som har hatt det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke gå rundt å være redd, hvis du har så fødsel skrekk så hadde jeg snakket med legen om ks det kan jo kansje hjelpe deg litt?

Har aldri født før siden dette er mitt første barn. Og man hører også at andre fødsel skal være lettere. lykke til med hva du enn velger, du skal nok klare å få barnet ut på den ene eller annen måte, hehe :)

Skrevet

ja, ut kommer det nok, og jeg håper å klare å føde på normalt vis.... er like redd for å må være våken mens de skjærer ut barnet mitt.... (vet at det ikke er helt sånn, men...)

Skrevet

hei,

Prøv å snakke med jordmor om dette når du skal på time hos henne. Hun har sikkert mange gode råd til deg.

Mest sannsylig får du en lettere fødsel nå enn forrige gang. Om du syntes det var veldig tøft forrige gang, så må du bare stålsette deg på at det blir tøft. Men at du skal klare dette.

Jeg gleder meg masse til neste fødsel. Synes nesten det er litt trist at vi bare skal ha to barn. Jeg velger å ikke fokusere så mye på smerten. Det må vi gjennom uansett. Jeg fokuserer heller på den fantastiske opplevelsen en fødsel er:) Og jeg blir nesten litt stolt av å tenke på det en kvinne kropp kan gjennomføre.

Det trøstet kanskje ikke så mye dette innlegget. Men jeg tror det viktigste for deg er å få snakket med noen så du kan bli fri for litt av redselen din, slik at du kan gå en fødsel i møte med friskt mot og tanken om at dette klarer du kjempe fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...