Gå til innhold

Når er det greit å si "Jeg elsker deg"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter hvor lang tid liksom?

Vet det er individuelt, men hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Elske" finnes ikke i dialekta mi, så det skipper jeg. Men under de mest lidenskapelige forholdene mine kunne vi si at vi var glad i hverandre etter 2-3 måneder, ellers etter et halvt års tid.

Skrevet

Etter et par uker fortalte jeg mannen min at jeg var forelsket i han,det gikk vell et halvt år før jeg sa "elsker deg".

Skrevet

Tror vi hadde vært sammen ca 4 mnd jeg før vi sa det....åååh det var så herlig det...han som sa det først....

Skrevet

I morgen er dagen, da er det helt greit! (ok, det var sambo sitt fantastiske bidrag)

Men fra spøk til revolver: Vi var vel sammen i ca et halvt år før jeg mota meg opp og sa ordene høyt. Det føltes helt riktig og jeg forventet ikke at han måtte være klar til å si det tilbake, men det var noe jeg hadde behov for å si og at han skulle vite.

(Men han sa det og mente det han også :D)

Skrevet

Han sa det først. Og det var etter at jeg hadde hatt en tøff uke, og var helt utmattet. Jeg skulle på jobb, og stod på badet og gråt fordi det hadde hendt så mye leit. Da kom han bort og tok rundt meg og sa han elsket meg. Koselig! Gikk ca 5 mnd.

Skrevet

Helledussen då!! Meg og min kjære sa det etter vi hadde vært sammen en uke, vi mente det sterkt og.. kjente hverandre i 10-11 dager ble sammen etter 3 dager, vært sammen en uke og sa det.. hvorfor skal du vente hvis du mener og føler det? Se hvor vi er nå:D Unge, forlovet og hus:D 20 og 21 år gammel:D vært sammen i 3 år i april:D vi har det helt fantasisk sammen.. Skal gifte oss sommeren 2009 og:D nei, du kaster bort tiden med å vente!!

Skrevet

Må bare si meg enig med anonym over her. Hvorfor vente?

Nå er det jo noen som får panikk når noen sier "elsker deg" og kutter forholdet fortere enn svint, men da var det ikke verdt å satse på heller.

Min kjære sa "Jeg tror jeg elsker deg" etter at vi hadde rota sammen i bare to-tre uker. Vi var ikke blitt skikkelig kjærester, men hadde kjent hverandre i mange år før det igjen. Det var helt fantastisk da han sa det og jeg ble så lykkelig satt ut at jeg ikke klarte si noe vettugt til svar, ble bare sittende å stirre rett foran meg. Da fikk han angst, hadde han gått for langt, for fort? Etter noen minutter kom det tynt fra han "synes du det var dumt at jeg sa det?". Da kom jeg til meg selv og kasta meg rundt halsen hans og sa at det var det beste noen hadde sagt til meg noen gang. Nå har vi vært sammen i snart fem år, bodd sammen i tre år og venter vårt førtste barn sammen.

Nei, si det når du er sikker på at det er det du føler.

Skrevet

Jeg sa det først i vårt forhold, etter 4-5 mnd kanskje. Da følte jeg at jeg ikke hadde noe sterkere måte å utrykke hva jeg følte, hadde lenge sagt jeg var glad i han, men følte mer! På vei hjem fra hyttetur en kveld bare sa jeg det, fordi det var det jeg følte! Jeg ELSKET han! Han ble utrolig glad, men var ærlig og sa han ikke kunne si det samme helt ennå. Han var utrolig glad i meg, men ville ikke si elske ennå. det gikk noen mnd før han sa det, men jeg syntes det var helt ok pga da forsto jeg at han faktisk var ærlig og mente det, ikke bare sa det tilbake fordi jeg sa det.

Dette er over 13 år siden og nå venter vi attpåklatten vår:)

Si det når du føler det er rett, men jeg ville ikke sagt det bare for å si det, eller å forveksle det med å elske som det samme å vere forelsket. Forelskelsen går over, hverdagen kommer, ting er gjerne ikke så opp i skyene hele tiden...det er da du kan føle på de ekte følelsene:)

Skrevet

Tja, det er vel ikke det mest naturlige å si i min dialekt... Vi sier vi er glade i hverandre, men jeg føler at det mangler noe. Jeg er glad i katta mi også liksom... Har mer følelser enn "glad i deg" kan beskrive, så jeg kompenserer med å si det alt for mye! :-( han går lei...

Vi har snart vært sammen i 9 år... Jeg prøvde meg med å si det til han etter et par måneder, men da kom det fra han at dette var noe en sa til hverandre når en var kommet nesten til giftermål, og i allefall ikke før etter et par år! Så fra 2 årsdagen vår og sikkert en stund framover så har jeg ventet... Han har nok glemt det hele, kan jeg tenke meg. Vet ikke at jeg venter på at han skal ta initiativ en gang! Så jeg driver og legger små planer for 29 februar neste år... ;-) Vi har det bra sammen, selv om ikke alt er perfekt (men perfekt er jo ikke noe å stride etter, i mine øyne), og alt er på plass økonomisk, vi har hus, jobb, katt :-) Jeg prøver å bearbeide han ang barn, og det ordner seg vel etter hvert. Begynner å lure på om han har fått alt jeg har å by på, uten at jeg får "noe" tilbake? Kanskje det var noe positivt med slik det var i gamle dager, at en ikke kunne bo sammen uten å være gift...

Akk ja, mange tanker her... Men jeg tror spørsmålet ditt fikk svar, at det kan ta laaang tid (så lenge ingen presser på...)

Skrevet

Anonym 14:40 18.12. Høres ut som du har hatt det ganske likt meg.. jeg sa 'jeg elsker deg' etter 6 mnd, for da mente jeg det. Fikk til svar 'glad i deg og'. Og slik gikk det over et år. Da var vi på randen til å gjøre det slutt, men ble enige om å prøve videre - og en av mine betingelser var faktisk at han måtte si at han elsket meg også. Det er utrolig sårende å bare få 'jeg er glad i deg også' tilbake i lengden.. så nå sier han det og sier også at han mener det og det vet jeg at han gjør. Men jeg lurer også på om jeg har gitt alt for mye og fått for lite tilbake i dette forholdet, den tanken kommer oftere og oftere nå om dagene. Det er slitsomt. Vet ikke hvordan jeg skal klare å slutte å tenke på det heller. Vi bor sammen og har barn men er ikke gift, til min store sorg. Vet ikke om jeg noen gang kan tilgi han - og meg selv - at vi ikke giftet oss da jeg ble gravid, for jeg føler bare at dette er så feil. Vet ikke hvorfor, er ikke spesielt religiøs eller noen ting. Men hadde virkelig trodd at han skulle fridd etterhvert ja. Så feil kan man ta. :(

• 2 uker senere...
Skrevet

Etter 2 dager spurte sambo om det var for tidlig å si "jeg elsker deg". Svarte "nja, kanskje, men gjør det noe da??" Har sagt det hver dag siden, har vært sammen i halvannet år:) Skal nevnes vi hadde kjent hverandre i 10 år, men allikevel...

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi sa det etter 8 måneder vi.. :) Men er deilig og si det når man først har "brutt isen" :)

Skrevet

Vi sa det etter å ha kjent hverandre i en ukes tid. Til og med før vi ble ordentlig sammen.

Det var han som sa det først, og jeg ble kjempegla.

Vi visst begge at vi var de rette for hverandre og vi mente det begge av hele vårt hjerte.

Jeg gjorde det til og med slutt med min daværende samboer for å bli sammen med min nåværende kjæreste. :)

Jeg har aldri skjønt dette med å måtte vente så og så lenge før man kan si det. Jeg er vel sånn at jeg vet hva jeg føler og hva jeg vil.

Kunne aldri blitt kjæreste med en person jeg ikke elsket. Hadde føltes helt feil og rart. Og hadde han ikke kunnet si det tilbake før etter flere måneder, hadde jeg blitt kjempesåra og brutt tror jeg.

Sånn er jeg!

Vi sier jeg elsker deg til hverandre mange ganger om dagen, og det er like godt å høre som første gangen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Mannen min sa det etter 2 uker, jeg var ikke klar for å si det tilbake men..

Tok meg 1,5 mnd :) ikke så mye men..

Vi giftet oss 10 mnd etter at vi traff hverandre :)

Skrevet

vi sa det etter en uke, og sier det fortsatt hver dag.. synes ikke man skal ha noen grense, når man mener det så sier man det uten å forvente det tilbake, og får man det tilbake så er det jo enda bedre :)

Skrevet

Jøss, så flinke dere er til å huske sånt... Jeg kan overhode ikke huske når vi sa det første gang til hverandre, men sikker på at det var han som sa det først... Synes ikke det er så viktig å henge seg opp i sånt - det er vel så viktig at man føler seg elsket enn at det blir sagt! Selv om vi nå sier både "jeg er glad i deg" og "jeg elsker deg" til hverandre daglig, så er det vel så viktig med det små tingen i hverdagen som viser at man bryr seg - som å servere frokost på senga, kjøpe en liten gave, overraske med en flaske vin e.l. Ikke stress med å tenke på når man skal si de magiske ordene - tror det vil komme naturlig når du minst venter det :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Han sa det etter 1 mnd! Ikke at jeg trodde på det da..hehe.. går jo ikke ann å elske noen etter så kort tid. Hadde bare kjent hverandre 2 uker før vi ble sammen også. Jeg sa at jeg ikke kunne si det samme å det respekterte han så når vi hadde vært sammen i ca 7 mnd så følte jeg at jeg kunne si det å virkelig mene det :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Når man elsker noen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...