Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Alle disse spørsmålene om bostøtte, OS, barnetrygd osv.. Jeg forstår at mange er blakke. MEN pass nå for Guds skyld å hold av penger for hvordan skal vi ha det her inne til og med 20 januar? Har gått på OS selv for en stund tilbake mens jeg studerte. Jeg jobbet deltid ved siden av hver gang sønnen var hos pappaen sin. TIPS til dere som er så blakke. Vet hvordan det er!! Er ikke sarkastisk eller noe for jeg har slitt med penger selv, men et råd kan kanskje være å jobbe litt ved siden av??
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Jeg er enig med deg... Etter jeg fikk barn er jeg sjeldent blakk, prøver iallefall å ha 300kr på kontoen. Men nå er jo babyen min 4 mnd, så en ekstrajobbb er jo uaktuelt. Men er helt enig, er dritt lei 30 tråder dagen før støtten kommer, om den er kommet. Dessuten kommer OS 18 januar....
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Du må ha et glatt og enkelt liv, dersom du gruer deg til innlegg om økonomiske bekymringer her inne på et forum... hallo.. ?? Det er da bare å overse dem, eller svar så godt du kan. Jeg VET at jeg kommer til å ha mindre penger i januar, fordi det går så mye til jul... mulig jeg blir blakk også, men har både skap og fryser stappfulle av mat. MEN jeg hater å være blakk... Så klart jeg gjør alt for å unngå dette!
Gjest LindeOgWill Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Jeg skulle gjerne ha tatt meg tid til en jobb ved siden av hadde det ikke vært for at jeg er fulltidsstudent i en by uten avlastningsmulighet utenom barnehagen. Men så er det heller ikke noe problem å lage seg et lite budsjett e.l da.
Matja Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 For mange er det jo helt umulig å jobbe ved siden av fordi man har barnet selv 100%. Jeg er stort sett helt elendig med penger, og jeg skulle gjerne jobbet 150%, men da har jeg et barnepassproblem. På den annen side bør det ikke være sånn at folk ikke klarer seg med de pengene de får fra å jobbe 100% + bidrag og barnetrygd. Jeg er faktisk enig i at det blir litt mange spørsmål om bostøtte og OS, om når det kommer, når det ikke kommer, om det har kommet osv. Det er jo over halvparten av alle innleggene her, jo. Jeg kan ikke skjønne at folk lurer på dette hver eneste måned. Og jeg hopper faktisk over de siden det ikke angår meg, men likevel syns jeg det blir litt mye. Men jeg irriterer meg ikke over de eller gruer meg til den ene gangen i mnd de florer her inne da. ;-)
Hannemor Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Dere burde klappe dere selv på ryggen....dere er kjempeflinke Men uansett hvor flinke dere er, så er forutsetningene forskjellige. Jeg har hatt 500 igjen de siste 2 ukene, så dere må gjerne fortelle at jeg skulle hatt litt igjen i dag. Og ja, jeg kunne jobbet ved siden av. Men er faktisk aktivt jobbsøker. Og jeg har ikke skrevet i noen av disse os-innleggene, men kan love jeg har lest dem de siste dagene. For har en fått, så kanskje jeg også har fått. Jeg skulle sikkert satt av litt til trange tider, men hadde gjort det i sommer. men de pengene forsvant fort gitt.... Ting går i stykker, barna trenger kanskje ekstra tøy (for min del dyre klær) osv....... Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal klare meg frem til starten av januar. Men har heldigvis snille foreldre. Så la de trådene komme, og ikke heng dere opp i dem. Klapp heller dere selv på skuldra fordi dere ikke har det slik.
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Noen ganger er vel slike innlegg nødvendige, er ikke alle som spør fordi de er blakke men fordi det nettop har begynt å få disse stønadene og ikke vet utbetalingsdato osv, da er det kjekt å kunne spørre damene her inne som faktisk vet det. Angående å være blakk så er jeg aldri helt blakk etter jeg fikk sønnen min, jeg synes det er viktig å ha noen kr på konto om noe skulle skje eller man plutselig skulle trenge noe uforutsett så jeg bruker aldri opp alt jeg har selv om jeg ser at jeg kanskje har godt med penger og det ikke er lenge til neste sum kommer inn på konto og det da kan være fristende å unne seg noe ekstra. Jeg har likevel full forståelse for at man kan bli blakk når utgiftene er store og inntekten liten.
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Jeg tror de fleste er enig om at det er greit å bli blakk en gang iblandt og at man har forståelse for det, det jeg tror forumstarter mente var at det kommer så sinnsykt mange like tråder rundt utbetalingsdato. En er greit, til nøds to, men jeg har faktisk sett 7 tråder om akkurat det samme!
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 Har vel tenkt det samme noen ganger jeg å at det er en del tråder om det..En holder vel i lange baner men men, sånt skjer:)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 12. desember 2007 #10 Skrevet 12. desember 2007 Jeg er alene med datteren min på 15mnd og studerer fulltid ved siden av. Hun er hos dagmamma, mens jeg er på skolen fordi jeg ikke fikk bhg plass.. Men jeg klager ikke.. Klarer meg veldig fint økonomisk:)
St. Hans Skrevet 12. desember 2007 #11 Skrevet 12. desember 2007 Det gjør meg ingenting med 10 like innlegg om bostøtte, OS og barnetrygd så lenge det står i overskriften hva det gjelder. Da er det så enkelt å bare hoppe over de innleggene som ikke er interessante. Jeg er faktisk mer lei av slike overskrifter som gjør meg nysgjerrig, men så gjelder det ikke meg likevel når jeg åpner.
ukjent Skrevet 12. desember 2007 #12 Skrevet 12. desember 2007 Det er ikke alle som har mulighet til å jobbe ved siden av som sagt over her. Jeg er student og bf har har ikke samvær. Har det helt fint med OS jeg. Det er ikke mye penger, men det skal det heller ikke være. Meningen er jo at man skal motta dem i en overgangsfase, ikke leve på dem for bestandig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå