Gå til innhold

Når begynte dere med pottetrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun blir 2 i feb og har begynt litt,men det er ikke noe "stress" enda for å si det slikt.Setter henne på når vi skifter bleie,før og etter bad og når hun sier det selv.Er veldig sjeldent hun gjør noe på do,men hun synes det er stas.

Når er det vanlig å begynne litt mer "alvorlig" med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

Skrevet

Vi tok det i sommer. Han ble 3 nå i oktober, så han var vel 2 år og 8 mndr.

Det er veldig greit å ta det om sommeren, for da kan de gå litt uten klær og tisse på gresset (det syntes han var stas) og så gjør det ingenting om de tisser i buksen når det er varmt ute. Verre på vinteren :o/

Det gikk veldig fort å få ham tørr. Hadde veldig få uhell.

Vi gjorde det sånn at han gikk uten bleie et par timer om gangen i begynnelsen. Tok ham med inn på potten hver halvtime så han fikk tisset litt og skrøt voldsomt for hver dråpe. Hehe... Full jubel når det var bæsj i potten!!!!! Det tok litt tid før DET skjedde.

Om natten brukte han bleie, men det var veldig sjelden det var noe i den. Han ropte om morgenen at han måtte tisse, og da løp jeg ut av sengen og satte ham på potten. Han ville faktisk ikke tisse i bleien.

Gikk vel ca en mnd, så turde jeg å la ham sove uten bleie. Han har ikke tisset i sengen en eneste gang!!

Helt utrolig :o)

Skrevet

vi har hatt 2åringer på jobben som har vært tørre :o) så hvis jenta di er interessert er det bare å kjøre på, spesielt til sommeren uten så mye klær.

jenter blir ofte tørre fortere enn gutter, men fra 2 (1/2) til nesten 4 er vel normalt.

Skrevet

Vi har begynt å sette på potte om kvelden. Men er ikke noe press-potte, gutten er jo bare 15 mnd. Vi blir veldig fornøyd hver gang han tisser på potta da.

Må vel utvide pottens åpningstider snart:)

Skrevet

Da lurer jeg på om jeg ikke skal gi beskjed til barnehagen om å sette henne på do når de skal skifte bleie,bare sånn det blir mer vanlig for henne.Og så spurte mot mål :D

Skrevet

jeg kjøpte potte til lille man da han var 18 mnd.. det skjønte han ikke noe av, hvorfor skulle han sitte på den.. og mamma og pappa sitte på den store doen der... helt siden han var 19 mnd har han sittet på do.. det tisser han og tar en liten bajs innemellom.. og han vil på do bær gang vi skifterbleie..

Han synes det er så stas!!! tørker seg og hopper nesten ned selv nå og drar ned..

Kjøpte en do ring til 79 kr på barnevognhuset.. det gjorde susen

Skrevet

vi har sånn do ring vi og,det er litt greiere synes jeg for da har hun lært hvor den er og slipper å lære å gå på do etter potta:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...