Gå til innhold

Quinny freestyle og dødsfall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til anonym som skrev dette i innlegget under "Hvordan barnevogn skal dere ha"-tråden.

Barnevognen Quinny freestyle er blitt slaktet pga farlige feil å mangler!!!!!!!!vært 14 døds fall siden den kom ut i norge,i danmark er den tatt av markede pgs disse feilene....noe å tenke på!

14 dødsfall???

Hva i all verden mener du med det?

Hvordan har barna omkommet?

Hvilke kilder har du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg og på. Finner ikke noe på nettet om det .

Skrevet

Denne linken som er lagt ut å denne siden er fra 03-2006 så da er nok feilen utbedret for lenge siden siden den ble trukket av markedet.

Så de som har kjøpt vogn rett før denne datoen kan kansje ha feilen med selen som er litt enkel å få opp..

Skrevet

jeg jobber i barnehage og ville aldri i mitt liv plasert min unge i en quinny freestyle. Jeg har ikke lest noe negativt om den men har bare egne erfaringer. Når en unge ligger å sover i en slik vogn, skal det ikke mer enn en peke-fineger til før den velter bakover! den er skikkelig skummel!!! det skal liksom ingenting til! er er så ustabil så jeg vil fraråde den på det sterkeste!

Skrevet

Dette er det verste jeg har hørt, maken til svartmaling!!

Mange av våre vennepar og famile har hatt Quinnyvogn, og er superfornøyde med den. Den er enkel å manøvrere, lett i vekt og superenkel å slå sammen. Vi har også kjøpt en slik vogn nå, nyeste modell, og gleder oss til å begynne å bruke den. Vi har trillet mange av barna til de overnevnte i slik vogn, og den fungerer veldig fint!

Skrevet

Salgsforbud

I tillegg til å pålegge utbedring av Simos kombivogn, har Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap nedlagt midlertidig salgsforbud mot barnevognen Quinny freestyle, som importeres av Simo-produsenten. Årsaken til salgsforbudet er at selelåsen ikke er god nok, og for lett kan åpnes.

Dette gjelder da altså ikke dreami bagen ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...