Gå til innhold

Smågrua mæ te han ska i barnehage!! :-S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på 16 mnd som vi egentli fikk plass fra august neste år,men har fått tilbud om to daga i uka fra januar å 100% fra februar. Må si at æ grua mæ litt,håpa bare at han kommer sæ fint inn osv =) Æ e gravid i uke 33,så trur han bare har godt av å vær i barnehage å ikke bare være hjemme med mamma å baby,ka dokker trur? Pappaen jobba hver dag. Han e ganske så aktiv,så føl ikke æ strekk orntli til. Ikke så mange lekekamerater som går hjemme lengre heller,så føl at han treng det mere. Må si at æ grua mæ masse,kordan gikk det da dine begynnte i barnehage? Mini e veldig glad i smokken sin å en spesiell bamse som han kan ha med sæ overalt. Så e spent på kordan det å blir uten det. Æ ska vel ikke ha dårlig samvittighet for at æ lar han bynn i barnehage nu i januar å ikke te høste når han blir 2 år? Takk for svar alle!! Klem =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok ganske så bra skal du sjå. :)

Trudde at tulla mi kom til å skrive kvar gang eg skulle levere ho begynte da ho var 16 mnd., men etter 2 veker gjekk ho frivillig i armene deira, og ho storkoser seg der. Går greitt med smokken også, ho får den når ho sover midt på dagen, og når ho våkner legg ho den tilbake i glasset på plassen sin på badet. Så vidt ho vil vere med meg heim når eg henter ho. :) Så du skal absolutt ikkje ha dårlig samvittighet!!

Skrevet

Godt å hør,huff... Ser bare for mæ masse skriking osv.. Han e jo veldig glad i andre folk å sånn. Jenta mi e 6 1/2 å ho begynnte da ho va 3 år å 2 mnd så ho gikk det mere an å forklare at vi kommer tilbake osv... Men kommer jo til å hente han tidligere osv.

Skrevet

datteren min begynte i barnehagen i august. da var hun litt over 15 mnd. det gikk kjempe fint. hun gråt litt den første uken når vi gikk. men så gikk det bare bedre og bedre..hun løper rett inn og finner noe å leke med med engang. har ikke lenger tid til å vinke til meg i vinduet....

det hender til og med i helgen at hun går til døren og spørr om vi skal i barnehagen..;)

jeg er gravid også. skal ha en til når hun fyller to år. jeg har bestemt meg for at hun skal få beholde barnehage plassen. syns det blir feil å ta henne ut. siden det ikke er noe særlig med andre som skal være hjemme her vi bor. så da blir det kanskje litt kjedelig vil jeg tro... men hun skal få korte dager og selvfølgelig blir det nok en del fri dager på henne. men godt for både henne og meg at hun går noen timer. så får jeg konsentrere meg om babyen mens hun kan leke med vennene sine.. så kan jeg konsentrere meg masse om henne når hun kommer hjem..;)

det med at du sier at han er så avhening av smokken.. det er sånn som går veldig lett over når de startet i barnehage. jeg jobber selv i barnehage og foreldre er ofte overrasket over hvor lett det går å vende dem av med slikt i barnehagen.. kanskje det er fordi det er så mye annet å gjøre på der? så masse som skjer?

Skrevet

Tusenn takk.. så godt å hør.. Ble litt lettere her.. =) trur det med smokken går over når det skjer mere ja =) Men de får vel lov å ha smokk evt bamse den første tida?

Skrevet

skal ogsåp ha gutten min i barnehage fra januar, han er 17mnd.. skal gå 3 dager.

jeggruer meg så innmari,,,, han er så mammadalt,, kan nesten ikke gå på do i fred.

han nekter å være smamen med andre enn meg, pappaen og besteforeldre, han hylskriker hver gang hvis jeg må levere han oss andre(det gjør jeg ikke orker å ikek høre på den såre gråten)

vi e ri åpen barnehage litt også treffer vi oen andre barn men ikek så ofte.

så merker han trenger å leke med andre han og,,, ebgynne rå kjede seg men han elsker å være i barnehagen så lenge jeg er tilstede kikker hele tiden.

så e rnesten jeg angrer å han i barnehage menhan trenger å være sammen andre enn meg...

men jeg gruer meg så innamari, regner med at det tar langt tid.

så skjønner deg velødig godt....

huff hvorfor skal det være så vanskelig å gi slipp

Skrevet

selvfølgelig får de ha den i starten.. det er veldig positivt når barna har en sånn trygghet..;) ta det helt med ro dere. det pleier å gå veldig greit når de begynner. de får det nok kjempe kjekt skal dere se..

lykke til

Skrevet

Ja,æ trur å det.. trur at dæm har godt av å vær ilamme andre voksne enn bare mamma og pappa... Men alikevel.. hehe,de e jo små ;-)

Skrevet

Smokk og bamse kan han jo ha med seg i barnehagen:) Min har begge deler med hver dag. I begynnelsen (var 19mnd da han startet) hadde han både smokk og bamse hele tiden. Nå (23mnd) viser han meg at de skal ligge i hylla i gangen når vi kommer inn:) Han gråt litt når jeg leverte han de første dagene etter tilvenningen, men det gikk veldig fort over. Nå løper han inn og snur seg for å vinke til meg:) Storkoser seg:) Tror de aller fleste barn vender seg raskt til det. Og som du selv sier er det sikkert veldig godt for ham å ha noen lekekamerater istedenfor å kun være hjemme med mamma og baby hele tiden:)

Skrevet

Hvis han er aktiv og utadvendt, vil han nok trives i bhg. Syns barnehage er topp på alle måter, så lenge små barn slipper veldig lange dager. Når du er i permisjon kan du være fleksibel i forhold til henting og levering. Det kommer til å gå helt fint, tror jeg:)

Skrevet

Og smokken og bamsen kommer han sikkert til å glemme,fordi det skjer så mye annet spennende i bhg. Min gjorde iallefall det. Som skrevet over han også ha det med seg i bhg

Skrevet

takk for fine svar alle =) Det letta litt,for æ har lagt endel våken på natta osv pga dette.. (da kommer tankan) hehe =) Jenta mi begynnte på skole i år å ho gikk i samme barnehage på samme avdeling,men ho va tre år da ho begynnte. Men litt betryggende at vi "kjenner" de voksne =) Fikk regninga i posten i dag,å da tenkte æ litt på svaran fra dokker å da letta det litt!!! =) takk for det! Klem=)

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Jenta mi begynner også i bhg nå etter nyttår. Hun er 14mnd, veldig aktiv og sosial så jeg vet hun vil stortrives i bhg!:-)

Hun kjeder seg fort hjemme med meg...jeg skal gå på skole tenkte jeg, så jeg kommer til og ha henne max 4 dager i uken i bhg, og jeg kommer også til og hente henne tidlig på dagen for det meste tror jeg.

Masse lykke til.

Jeg er også veldig spent:-)!!

Skrevet

Bra at vi e flere ;-) men dæm kommer sikkert te å storkos sæ =) klem!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...