Zalinamor_Isabelle_og_Robin Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Jeg fikk kjempe kjeft av helse søster fordi jeg ikke ville utføre testen på første mann. men jeg synes at jeg ikke trenger å beskymre meg over noe sånt.. og vi får bare ta det .. om detviser at barna noen gang får diabetes.. Synes det er rart at dem har gått ut med et så stor proskjekt og ikke fulgt loven.. Hva synes dere om å vi vite om barna deres har genet?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Vi har utført testen og fikk tilbake at snuppa ikke hadde de spesifikke genene de testet på. Men det var jo ingen garanti om at snuppa ikke får diabetes. Grunnen til at vi valgte å ta prøven var at det var en harmløs prøve som ikke var smertefull på noen som helst måte for snuppa, og vi vil gjerne være med på den forskningen vi kan slik at andre kan få det bedre.
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Siden jeg har 1 niese og 1 nevø med diabets ble jeg selvfølgelig med på prosjektet. Diabetes er en av de sykdommene som øker drastisk i omfang og Norge er høyt på statistikken. Hvordan skal man kunne gjøre noe med den utviklingen hvis man ikke forsker? Og hvis alle skulle si nei er det jo ingenting å forske på. Det er en spyttprøve som ikke medfører noe vondt eller ubehag for barnet.
Tommage♀♂ Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Vi valgte å ta den på minstemann (fikk aldri tilbudet på eldsta), det var jo kjapt og greit gjort og ikke vondt for minsten. Min bror har diabetes, og jeg støtter gjerne forskning på dette.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Skulle gjerne visst om Daniel hadde det, da vi har det genet i familien vår. Broren min har det. Hadde jeg fått tilbudet om å være med, ville jeg ikke tvilt engang.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 vi gjorde det fordi min bror har det.... men hadde heldigvis ikke det genet da.... men min bror hadde bare uflaks som fikk det.... i en alder av 23...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå