Gå til innhold

Forbanna på dama på NAV..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte nettopp for å høre om jeg kunne få en time hos saksbehandler med alle spm jeg har ang fødselspenger...men det hadde de ikke tid til så måtte ta det på telefon..ikke forberedt!

Jeg har jobbet og stått på for å tjene penger med flere forskjellige jobber, men har nå bare en fast arbgiver med en stilling på 35% + evt ekstravakter. Så da teller ikke det jeg har tjent hos de andre! (bare som dokumentasjon på at jeg har opptjent meg retten til fødselspenger!)

Jeg kommer jo da skikkelig dårlig ut, helt bak mål spørr du meg...skulle jo tro de regnet ut fra hvor mye jeg har tjent i alt de seks beste mnd?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke dama på nav sin feil at reglene er som de er, vet du.

Skrevet

Nei men går ann å være litt hyggelig likevel;) og de reglene er ikke akkurat lette å skjønne seg på..

Skrevet

er forbanennet på de jeg og ...regler er regler men jeg måtte komme me ny bekreftelse på termin i morgen 12 des for da er jeg OVER 26 uker...tenke jeg skulle være tilig ut med søknaden men nei ...å UL arket var ikke go nok bekreftelse...

Skrevet

Hvor får man ny termindato etter uke 26? jeg har ikke flere ULer på planen..

Skrevet

den nye termindatoen får man når man slikker på fingeren, stikker den i været og kjenner etter hvilken dato man ønsker ;-)

hehe.. nei..men helt særiøst..så tror jeg at det hele med uke 26 har noe med sikkerheten rundt graviditeten å gjøre..er mange steder og i mange tilfeller at man må gi bekreftelse først etter uke 26..

etter uke 26 er det vel større mulighet for at barnet skal overleve ved tidlig fødsel?? er slik jeg har innbilt meg at det er.. at det er derfor ihvertfall...

men nå skal det sier også at NAV er veeeldig A4...Og man kan få veldig forskjellige svar etter som hvem man treffer..

men de er vel pålagt å kunne gi deg time til en kundebehandler uansett? ville nu tru det ihvertfall..hvis ikke så er det jo bare å dukker opp åp trygdekontoren,trekke en kølapp og vente på tur.....

lykke til! :)

Skrevet

jeg skal til jordmor å hente min bekreftelse... hun skulle skrive ett fint lite brev... :) blir en stressende dag men shitt å ...

Skrevet

med små søte hjerter på??

det pleier å gjøre susen ;-)

Skrevet

Forstpd ikke helt hva du skrev der..

Jeg har kun en 40% stilling i kommunen, men har jobbet så og si fullt utenom. Jeg er 100% sykemeldt nå og får lønn for 40% stillingen pluss at de regner ut det jeg har tjent i løpet av 6 måneder og gir meg sykepenger i forhold til det også.

Skrevet

Tror heller ikke du har rett i at du ikke får fødselspenger for det du har jobbet ved siden av. Forrige gang jeg fikk barn, fikk jeg fødselspenger ut i fra både den faste jobben, og andre jobber jeg hadde hatt i de 10 siste mnd før fødselen. Så lenge jeg dokumenterte, dvs sendte med alle lønnslipper, evt årsoppgjør (sånn du får før du skal levere selvangivelsen), så skal det også telle med når fødselspengene regnes ut.

Du kan jo snakke med "din" saksbehandler på NAV trygd på telefon, bare oppgi ditt fødselsnummer, så har de plikt til å sette deg over til "riktig" saksbehandler.

Skrevet

Om lønna di er veldig variabelhver mnd, så regner de gjennomsnittet fra de tre siste mnd du er i jobb!!

Vett ikke om det hjalp dæ no?:)

Mæ for min del jobber mest mulig de tre siste mnd før æ skal ut....

Skrevet

Slå hu i hodet med forvaltningsloven... de har faktisk plikt til å opplyse folket.. jeg måtte mase en periode over mail, fikk time, men når jeg kom dit skjønte jeg at jeg visste nok mere enn jeg trudde allerede..'

trur de regner de seks beste av de ti siste månedene før du går ut i permisjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...