Marit82 Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 1 ) Hva er din middag på julaften? Jeg spiser pinnekjøtt med vossakorv & kålrabistappe. Så har vi risengrynsgrøt til dessert! 2) Hvordan er din Lillejulaften? Her hos oss pynter vi tre , hus , pepperkakehus, pappa rydder i barskap *ler* , spiser Mandel i Grøten & spekemat! Hovmesteren må sees hvert år :-) 3) Det blir ikke jul uten: Familien , Kongerøkelse , Pinnekjøtt ! Er blodig trofast til våre tradisjoner. Skjønner virkelig ikke når jeg skal bli voksen nok til å feire uten mine foreldre , og søster.. Aldri!! :-) Har i skrivende stund 4 uker igjen til termin.. Spennende å se om det skjer noe i jula.. Siden jeg bor i Trøndelag ,kommer familien min fra Nord-Norge og hit..Pga at jeg er så nærme termin som jeg er. første jula hjemme fra , men første jula jeg har hos meg! God førjuls klem
Ninemi Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 1) Vi spiser alltid pinnekjøtt. Ingen jul uten :-) 2) Lillejulaften pynter vi treet og ser hovmesteren og grevinnen og bare koser oss. 3) Det blir ikke jul uten pinnekjøtt, 3 nøtter til askepott og mammas daimiskake. Også familien samlet rundt seg selvfølgelig. Å nå fikk jeg skikkelig julestemning her. :-) Gleder meg masse.
roannima Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 1 : jeg spiser biff julaften:-) liker ikke pinnekjøtt . . Ikke ribbe. . . . Men resten spiser pinnekjøtt.! 2 : lillejulaften er det pynting av treet dersom jeg ikke har falt for fristelsen tidligere. . . Hehe. . . Pynt'a syttende desember i fjor:-) jeg skifter og på alle sengene , og tar en siste shine i huset. Kvelden er totalt avslapping.! 3 : ingen jul uten foreldre.! Helt enig med deg,kan IKKE se for meg en julaften uten mamma og pappa:-)
netti81 Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 1. Pinnekjøtt til middag og riskrem/dronning maud til dessert 2. Liker å ha juletreet opp noen dager før julaften,men pynter det hvert år hos svigers den lille julaften med julemusikk og spekemat:) og seff hovmesteren 3. Blir ikke jul uten:) Familien,pinnekjøtt, disneys jul og tre nøtter til askepott
Erisa* Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 1) Pinnekjøtt, svineribbe, kålrabistappe, svinemør, sosissapølser, poteter, surkål, rødkål... Til dessert blir det hermetisk frukt med krem siden vi feirer hos svigers i år. 2) Lillejulaften: pynte juletre og ellers i huset til mamma og pappa, hele familien samles rundt grøt med mandel i. Kos! 3) Ikke jul uten: Julegudstjeneste på Emblem bedhus med Respons som synger!! Familien min, og sosissapølser:) Gleder meg til jul!!!
klumpen og gullet Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 1) Vi spiser kalkun på julaften, og riskrem med rød saus til dessert. 2) Lille julaften er det pynting av tre, gløgg og pepperkaker, tv titting og avslapning, og de siste forberedelser til den store dagen! 3) Det blir ikke jul uten: Julestrømpe med godis Tre nøtter til askepott Lukten av risgrøt som kokes på formiddagen julaften Spenningen rundt pakkene ( ja, jeg er kjempebarnslig, men jeg elsker pakker!!! ) Kalle Anka på svensk tv - DA ER DET JUL!!!!!!!
Labambie Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 1) Vi spiser ribbe,julepølser,hjemmelagede grove medisterkaker, hjemmelaga surkål og brun saus. Til dessert er det selvsagt riskrem og rød saus. 2) Lille julaften er det farting rundt til familiemedlemmer med gaver. (Vi pynter tradisjonelt den 22.desember hvert år) Samtidig som vi får med oss grevinnen og hovmesteren og hele tv-kvelden. 3) Ingen jul uten: Lukta av ribbe og hjemmelaga surkål, tv i pysjamas på julaften, da må vi se "reisen til julestjernen", "tre nøtter til askepott" osv osv.. Begynner med "snikker andersen" tidlig på morran, også avsluttes det med Disneys jul på sverige. Familien min må jeg ha der. Gruer meg til den dagen jeg må feire med sambo's familie..
Marit82 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. desember 2007 Noen flere som sverger til tradisjoner`? :-)
ann-k 82 Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 1) Vi spiser ribbe,julepølse,medisterkaker,surkål,rødkål,rødbeter,poteter osv.. Nam nam:=) 2)Lillejulaften pynter vi tre,spiser julekaker,drikker gløgg,ser grevinnen og hovmesteren,sniker litt på pakkene,hehe.koser oss!! 3) Det blir ikke jul uten goood julemiddag,familien,pakker(alltid vært glad i pakker jeg:).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå