Gå til innhold

Dere med bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stund hatt en følelse av at noe klyper i symfysen. Nå har jeg også fått en slags følelse av at noe er løst i sjelettet under rompeballene. det sier "klunk" når jeg reiser meg opp av stolen osv. Har noenganger en følelse av en strikk som sitter i skjelettet og strekkes innimellom. det gjør så vondt at jeg skriker til litt, men går over igjen på noen sek. Hadde også vanskelig for å snu meg i sengen noen dager.

Regner med at det er dette som er bekkenløsning.

Jeg kan gå normalt nå, det har bare vært en dag med gangvansker etter unormalt mye aktivitet ( baksing i snøen...he he)

Har dere noen tips? Noe jeg ikke skal gjøre?

Ikke krysse bena vet jeg iallefall og sover med pute mellom knærne. Noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som bekkenet ditt ja:)

Det eneste jeg kan annbefale deg er å ikke gjøre noe som du vet du får vondt av..(dette har du sikkert funnet ut av allerede)hehe

Og ta myyyyeeee pauser når du er ute å går, det straffer seg bare og bli kjemesliten!(noe som jeg pers blir fort, har gangvansker)

Og jeg strekker ut litt (akkurat som når jeg har trent)forsiktig når det blir som verst:)

Også har jeg en varmepute jeg legger på når det verker!

Eks etter en handletur eller noe:)

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Hvil før du blir sliten

Unngå å stå/hvil på et bein av gangen. Ha alltid lik tyngde på begge beina

Gå inn og ut av bil/seng med samlede bein

Sov med satengbukse (letter å bevege seg i senga da)

Sitt høyt og på en pute. Gjerne litt utpå kanten av stolen. Knærne bør være på høyde under rompa hvis du skjønner :)

Ikke sitt i skredderstilling

Unngå tunge løft (max 10 kg)

Ikke støvsug eller vask gulv (man får feil belastning)

Ellers så finnes det bekkenbelter som støtter godt opp :)

Skrevet

prøv å unngå øvelser/husarbeid/bevegelser som går sidelengs...står helt stilt for meg her *ler* men du forstår kanskje hva jeg mener? Slik at du ikke får belastning sidelengs..si f.eks skyve en bøtte sidelengs med beina..? :)

Skrevet

Ja det glemte jeg, har sånne truser som støtter utrolig bra..

Finnes i undertøysbutikker som har gravidunderytøy!:)

Og vist du skal sove middag feks, så ikke gjør dette på sofaen, for da ligger man som regel ikke helt rett, men ganske skieft!

Jeg går å til behandling to ganger i uken hos fysio, det har hjulpet meg utrolig mye!

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Ja, fysio har vært fantastisk for meg også. Det kombinert med redusert stilling (50%). Nå er jeg imidlertig fullt sykemeldt ut svangerskapet (uke 32)

Skrevet

Kiropraktoren min sa at jeg ikke skulle legge varme på..heller iskaldt!

Skrevet

OI, her kom det mye bra forslag. Jeg har det ikke så ille at jeg kommer meg til fysio tror jeg. Tar heller forhåndsregler her hjemme. mange gode råd fra dere.

Har funnet ut at det ikke lønner seg å gå sidelengs, da smeller det til. Har også fått betale for å sitte i "kineserstilling" et par ganger. He he!

Nei, nå skal jeg være flink! Merkler at det hjelper å sitte i kontorstolen, da har jeg bena under rompa som noen skrev her. Det funker tydeligvis.

Ellers har jeg det ikke så ille at det gjør vondt etter handlerunder etc, så føler meg ganske heldig.

tusen takk for mange gode råd. Jeg har notert de:) Skal følge de så blir det iallefall ikke værre sikkert.

Lykke til med deres bekkenplager:)

Skrevet

Gå inn på hjemmesidene til landsforeningen. Søk på bekkenløsning på google. der finner du mass bra info!

Ta en telefon til ergoterapitjenesten i kommunen og se om du kan få låne en sittepute og sklilaken så du slipper å løfte på deg for å snu deg i senga. Dessuten er det bedre å rulle sammen en dyne på tvers og legge denne pølsa mellom beina og litt oppunder magen. Veldig avlastende og mye lettere å få med seg rundt i senga når du skal snu deg!

Og ikke bli overmodig etter fødselen. tenk at du fortsatt er ustabil :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...