Mammie88 Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Hei.. Gutten min liker ikke å sove på ryggen,men hanj har ligget på megen siden han kom til...Er det farlig??
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Det er påvist at faren for krybbedød er høyere når barnet ligger på magen...Dvs, antall krybbedød var høyere den gang barn ble anbefalt å ligge på magen. Etter at det ble anbefalt med ryggleie,har tallet gått drastisk ned...Leste et sted at det gikk enormt ned faktisk...Fra rundt 110 i året til under 20 tror jeg...Mener det var ca tallene. Stor forskjell ihvertfall. Da en svensk forfatterinne ga ut en bok om "Hvordan få barn til å sove hele natten" basert på egen erfaring av hennes 8 barn, så anbefalte hun mageleie. Dette ble gått hardt ut mot i medier her i Norge,hvor leger var rystet over at hun kunne anbefale noe sånt og gikk sterkt ut med motsatte anbefaling,mageleie... Jeg går ut ifra at dette er et spørsmål som lærde strides om. Antall krybbedød som gikk ned har sikkert også å gjøre med mindre røyking i nærheten av barn og andre livsstilsendringer vi har fått de siste 20 årene, men likevel, ekspertene sier sideleie eller ligge på rygg er riktig og veldig viktig... Noen kjøper nattposer hvor babyen legges oppi some en sovepose med armer... Ganske mye frihet i den,men det er umulig å legge seg på magen pga at stropper binder den noe fast til sengen... Det er opp til deg,og jeg vet du ikke ba om en avhandling,men men Vi hadde aldri datteren vår i en slik sovepose, men hun lå som oftest på rygg eller side... Avogtil rullet hun helt rundt og endte på magen og det var litt skummelt da vi oppdaget henne slik. Jeg hadde nok kjøpt pose til henne om hun konsekvent snudde seg... Lykke til videre Håper jeg ikke forvirret deg mer ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå