Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Kan man få huslån når man har overgangsstønad?
~Maja Mor~ Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Jeg er ikke banken, men jeg tviler sterkt på at du kan det. For det første hvis OS er din eneste inntekt, så har du ikke så mange penger, men så ville jeg også tro at siden du bare kan få OS i 3 år, at dette vil være et motargument. Jeg mener, hvordan mener du at du skal betjene lånet etterpå...? Men mulig banken gir blaffen i det, for det er jo til syvende og sist du som står ansvarlig... M.A.O Vet ikke jeg ;-) Spør banken din.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 er sånn jeg også tenker. jeg er midt i en utdannelse, så får os i fem år. etter det blir det fra lånekassa noen år før jeg kommer i jobb. Men det spiller vel ikke så mye for de tenker jeg :/ Kan det gå med startlån fra kommunen?
aanonym Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Hei, i utgangspunktet kan du bare ha gjeld som er 3 ganger årsinntekten din (men her er det litt slingringsmonn). Vet ikke hva overgangsstøanden er på å for tiden, da jeg fikk for mange år siden var det i underkant av 9000 per måned. I tillegg regnes barnetrygd og bidrag med. F.eks. 9000 + 2000 + 1000 per måned = 12000 x 12 måneder = 144000 x 3 = 432 000. Vet ikke hvor i landet du bor, men det kan kanskje holde hardt å kjøpe bolig til under en halv million? Startlån fra kommunen er toppfinansiering, dvs at du må finne 80 % av kjøpesummen andre steder.
mamma til s@lma Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Snakk med husbanken. De skal jo gi mulighet til å skaffe seg egen bolig nettopp til dem som ikke har så stor inntekt, enslige, alenemødre osv.. Jo mindre inntekt du har i mnd, jo mer lån kan du få hos de, og de har den laveste renten i landet. Det kan være løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå