Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Hvis du fryser, og får klær og/eller sko Hvis du bare har søtmat, og får noe sundt å spise Hvis du er fattig, og får penger så det monner da er det nok gaven som teller mer enn tanken. Men stort sett er det tanken som teller. Så la oss droppe de fysiske gavene, sette oss ned med familie og venner, og utveksle hyggelige tanker. (Med untak av noen små-saker til ungene)
KaMa Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Jo, jeg _kan_ faktisk forstå hvorfor du velger å være anonym med dette innlegget her inne. Men jeg forstår _ikke_ hvorfor du ikke la det på skravlesiden med nick. Der blir de vel glad for sånne innlegg?
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Jeg gjentar meg sjøl med glede: Noe skal man uansett samles om, og hvor mange hyggelige abstrakte tanker har man å legge inn mellom akevittskålene? Jeg gir gaver fordi det er så sinnsykt hyggelig å gi gaver. Og ikke den aller verste statistikk får meg til å endre akkurat det. Folk kan godt slutte å gi til meg om de da føler seg bedre, men jeg forbeholder meg jula mi. Jeg gir ikke nødvendigvis en eneste dyr gave, men det er mindre av prinsipp enn av lyst. Og ungene får hauger hver, fordi det er uansett hvordan man snur og vender på det jævla koselig å pakke opp hauger med gaver når man er barn. Og jeg eter og drikker i rapemengder med god samvittighet også. Og inviterer ikke noen som jeg føler kunne trenge det til julaften i min families skjød, det er et langt nok år som det er om ikke jeg skal bruke jula som jeg faktisk aktivt bryr meg om til å ta meg av folk jeg gir jamnt faan i bortsett fra at det er synd på dem der og da. Og har ikke dårlig samvittighet for noe av det. Det er en grunn til at folk skaffer seg dårlig samvittighet til jul, det er som å spise ei gulrot for å balansere at man har spist ei hel ostekake på forhånd. Det er også en grunn til at veldedige organisasjoner som faktisk lager jul for de som ønsker og trenger det ymter om at det hadde vært greit om noen ville hjælpe til en annen dag i året, for på julaften har de faktisk for mange hjelpere mange steder. Hyggelige tanker meg midt i ræva.
KaMa Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Det er nesten som jeg blir inspirert her jeg sitter.. Ble i hvert fall grepet av den manglende dårlige samvittigheten, og at du ikke inviterer folk som du ikke vil ha der.. :-)
Willemo Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Hva da dersom du blir invitert til folk som du ikke vil være hos? Ok, jeg vet jeg må være grei og glede meg til å dra til innlandet til svigerfamilien og ungkarbrødrene til mannen min og hygge meg i jula, men når til og med nyttår blir dum er det ingenting å glede seg til. Vet jeg er kiip men vi er invitert til venner som er fine folk og alt det det, men jeg ville heller vært hjemme og invitert noen andre venner som jeg koser meg mye mer sammen med.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 Tanken som teller trenger ikke være så veldig "abstrakt". Kunne gjerne være at "Jeg skulle gjerne strikka en Marius-genser til deg". "Hadde gitt deg et rosa skjørt med gull-stjerner om jeg hadde kommet over noe slikt". Eller "Det ER virkelig hyggelig å ikke ha flere ting nå enn jeg hadde før jul". Eller "Du er jammen flink med barna, du som...". Men selvsagt også mulig med Jesus-tanker for den som synes det er vesentlig at jødenes gud ble far. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå