Gå til innhold

Farlig å farge håret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har så veldig lyst til å farge håret til jul. Men har ikke råd å gå til frisør.Er det noen som vet om det er trygt å bruke hjemmefarging av hår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

I går fikk jeg høre at det ikke er farlig for barnet å farge håret, men det er det at man kan risikere at fargingen blir mislykket pga hormonene i kroppen blir påvirket av stoffer i fargen, slik at fargen blir stygg. en jeg jobber sammen med, fikk høre d av frisøren sin, som ikke ville farge håret hennes av den grunn.

Skrevet

Hei:) Jeg har farget og stripet håret når jeg er gravid, både hos frisør og hjemme, gått kjempebra begge ganger:) Men det man må være obs på når man farger håret hjemme er at man må sørge for mye lufting, slik at man ikke blir innestengt i kjemikalene:)

Skrevet

Det fikk ikke jeg vite noe om da jeg var hos frisøren..grr,,de luftet ikke ut en gang...og for dette måtte jeg betale dyre dommer. Jeg ble ikke fornøyd, håret mitt er både grønt og gult..har aldri skjedd før bare så det er sagt.vet ikke om hvorfor dette har oppstått, men det er iallfall ikke dusjinga som har gjort det..for da hadde dette skjedd for lenge siden...de fikk ikke bort misfargingen heller. Så nå skal jeg gå rundt med stygt hår heeelt til neste gang. Hårfargen ble noenlunde fin rett etter timen, selv om det likevel var gulig og grønnlig(er naturlig blond). Hørt at hjemmefarging bør unngås pga sterk lukt, og hvis en står ute kan resultatet bli annerledes av en eller annen grunn..hør med noen PROFESJONELLE frisører isåfall..hvor bor du??

Skrevet

Kjøp farge hos frisøren:) Det gjør jg.. Den er det ik den sterke (husker såklart ik hva det heter nå) men den som lukter så mye.. Frisøren min sa at jg burde heller kjøpe hos dem og det koster ik så mye mer enn i butikken.. rundt ca 150kr.. Koster jo oxo mere i butikken, spørs hvem farge du kjøper da..

Skrevet

Du kan få min hårfarge som jeg har stående:) Heter summer tan(fra frisøren)...bruker den ikke likevel men det er en fin farge:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...