Gå til innhold

Yppert, eller andre med peiling, kan dere ta en titt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp, gjelder barnesykdommer. Datteren min på ca. 16 mnd. har mest sannsynlig en av dem, men jeg vet ikke helt hvilken det er. Hun er ikke vaksinert mot noenting (bortsett fra stivkrampe).

Lørdag: feber fra morgenen av, høy på kvelden. Slapp almenn tilstand.

Søndag: feber, men ikke så høy. relativt god almenntilstand.

Mandag: tilsynelatende helt frisk, bortsett fra at hun var veldig klengete. Oppdaget utslett på kvelden. Det var på mage og rygg. Først trodde vi det var vannkopper, for det opptrådte et og et relativt spredt, og de var runde i formen.

Tirsdag (i dag): Utslettet lignet ikke på vannkopper alikevel. mye tettere og ingen blemer. Lignet litt på meslinger/røde hunder, men ikke særlig hissig. Litt usikker på om de flyter inn i hverandre eller ikke. Har bleknet en del utover dagen.

Jeg tror ikke det er meslinger fordi hun har ikke hatt to febertopper, og utslettet begynte heller ikke bak ørene. Mistenker røde hunder eller 4./5. barnesykdommen. Kan vannkopper komme og gå sånn uten å bli blemmer og få skorpedannelser? Er ikke så lett å finne ut av dette.

Tusen takk for hjelp, hvis noen gidder da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diagnostisering på grunnlag av noen få opplysninger via internett er en av yndlingsgeskjeftigelsene mine, spesielt nå i førjulstida, men denne kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. MEN, jeg skal gi deg et småspenstig forslag: Ta en tur til legen!

Skrevet

Oppdatering: Utslettet flyter ikke i hverandre. Tettere enn vannkopper. Kun på mage, rygg og litt i bleieområdet.

Skrevet

Noen her som angrer på at vaksiner ikke ble benyttet alikevel??

Skrevet

Tror vel ikke det er så veldig populært å drasse med seg barnesykdommer til legen. Nettopp derfor har jeg hørt at foreldre som har erfaring med disse sykdommene vet mer om det enn legene (vet ikke om det stemmer). Leger kan jo forsovet ha barn de og, men ikke legen min.

Skrevet

Jeg angrer absolutt ikke på at jeg valgte å la vaksinen ligge. Jeg skjønner ikke hvilken del av innlegget mitt du tolker som anger. Uansett er jeg ikke redd for barnesykdommene. Jeg bare lurer på hvilken det er hun har.

Skrevet

Nei, leger er jo egentlig bare menn i frakk som sitter på en stol og ser forskende på deg bak sterile brilleinnfatninger, og de fleste av dem har knapt tatt i en "liten person", som de ynder å kalle barn. Jeg kjenner jeg er glad jeg ikke har noe smittsomt. Det er så kjedelig når legen blir sur på meg.

Skrevet

Ikke sant? Liker ikke lage arbeid for legen jeg heller.

De gangene jeg er der, er det mest for å slå av en prat, og for å spørre hva han ønsker seg til jul.

HI: Jeg tror at du ikke vil gå til lege med barnet ditt, fordi han har anbefalt deg å vaksinere, og nå føler du deg bare dum.

Skrevet

Dere er nå søte da, alt for å angripe de som ikke tenker klin likt som dere. Jeg merker jeg ikke gidder å ha denne diskusjonen. Noen som kan svare på det jeg spør om?

Skrevet

Du velger å få stilt diagnoser gjennom et nettforum. Det er klin idiotisk uansett hvordan du ellers tenker. Ikke la paranoiaen din komme i veien for gangsynet. Jeg angriper deg ikke på grunnlag av vaksinevalget ditt, jeg angriper deg fordi du er et mehe.

Skrevet

Ja, for hvis noen hadde stilt en diagnose her inne, så ville jeg jo trodd blindt på det uten å mokke. Jeg har ikke noe behov for å drasse med jenta mi til legen, for hun har det best med den roen hun får hjemme. Ringe han derimot kan jeg godt gjøre, men han vet ikke noe mer enn det jeg har lest, nettopp fordi han ikke har noe ERFARING med det.

Skrevet

Høres veldig ut som tredagersfeber (feber ina) Den er jo helt ufarlig, men for sikkerhets skyld ville jeg tatt en tur til doktoren.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt denne tiltroen til et nick på et så seriøst forum som dette..

Men deg om det.

Ut fra egen erfaring. Ungen vår har vært veldig sjeldent sjuk, så vi er ganske grønne på området. For en tid tilbake var han dog sjuk, med feber i omtrent to dager, mer den ene dagen enn den andre.

Etter det så dukket det opp røde prikker/utslett.

Vi var bombesikker i én dag på at det var vannkoppene.

Men de utviklet seg ikke, og det viste seg i ettertid at det rett og slett var feberutslett.

Om du er i tvil så ta kontakt med lege. Er det sånn som du skriver at du ikke føler for å gå til legen dere har, så bytt lege.

Skrevet

En av barnesykdommene (fjerde eller femte eller hva det nå heter) er høy feber i et par dager (ingen andre symptomer), etterfulgt av utslett på kroppen.

Skrevet

kan ikke forvente å få svar her vettø...for det 1: du legger det på en krangleside, og for det 2: ikke vaksinert....helt høl i hue sier jeg....

Skrevet

Forstørrede lymfeknuter bak ørene og ned mot nakken er det mest typiske symptomet på røde hunder.

Svært få av dagens leger har problemer å skille mellom Rubella og meslinger og begge er meldingspliktige.

Fra Norsk forening for medisinsk microbiologi:

Siden disse diagnosene ansees så viktige at de skal varsles, bør det stilles strengere krav til diagnostikk. Å stille denne diagnosen klinisk er veldig vanskelig nå når man nesten aldri ser sykdommen. Sjablonmessig kan man si: Første gang et barn får en febril utslettsykdom, får det diagnosen røde hunder. Det foreslåes derfor at kriteriet for "sannsynlig" flyttes til "mulig" og "sannsynlig" utgår. Man kan videre spørre seg hvorfor meslinger og rubella utløser meldeplikt mens kusma ikke gjør det da de håndteres likt i barnevaksinasjonsprogrammet.

Ta heller en tur innom legen hvis du er i tvil:-)

Skrevet

Hun har da fått svar, så du burde klappe igjen, slike som deg har vel ikke noe mer i topplokket til å svare noe annet heller. Som sagt, som forventet av annie=/

Skrevet

Skarlagebsfeber..? hvordan ser munnen og tungen hennes ut?

Skrevet

klapp igjen sjøl...burde føye til noe på nicket ditt du, så tøff som du er blitt....komet inn i varmen her kanskje??

den var til deg ja, **Angelica**

Skrevet

så sint da anonym:-) Greit at du har pumpet full ungen din med giftcoctailene vaksinene inneholder:-) Du får krysse fingrene for at du ikke er ansvarlig for at ungen din får en senkomlikasjon pga det ukritiske valget du foretok deg:-) Lavpanna ukritiske nek der du er:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...