Gå til innhold

Andre og flere-gangsfødende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan opplever dere dette svangerskapet i forhold til det første.

Uff, jeg får så dårlig samvittighet fordi jeg føler ikke jeg tenker like mye på dette barnet som jeg gjorde da jeg fikk mitt første barn. Da var jeg helt forelsket i barnet inni magen og gikk å dagdrømte hele tiden om hvor fantastisk det skulle bli å bli mamma. Det er lenge siden jeg var gravid sist, så det er ikke det at jeg nettopp har vært igjennom det heller...

Jeg har liksom ikke knyttet meg til dette barnet enda. Uff, det høres så fælt ut :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lenge til terminen? Planlagt?

Jeg synes det er mye lettere å forstå og forholde seg til at det er et barn inne i magen nå enn sist gang.

Når det gjelder svangerskapsplager så er det MYE verre denne gangen enn sist gang.

Begge planlagte og begge gutter.

Vet ikke om dette var noe til hjelp...

Skrevet

Kjære deg, ikke ha dårlig samvittighet for det da!:o)

Føler det akkurat som deg, det har tatt lenger tid å knytte seg til ungen denne gangen enn de to forrige svangerskapene.

Med førstemann visste jeg ikke hva jeg gikk til, men jeg kjente morsfølelsen med en gang jeg så krysset på testen!

Samme med andre gang jeg fikk positiv test, selv om det var 5 år i mellom. Morsfølelsen kom med en gang da å, og jeg knyttet meg med en gang!

Tror nok at denne gangen, for meg hvertfall, så har jeg så mye annet å tenke på i tillegg til babyen i magen- at jeg ikke helt klarer å tenke på babyen i magen! Litt knotete forklart...

Har en toåring som jeg bruker mye tid på, og et hus jeg skal holde i orden og en skolegutt og en mann som gjerne vil ha oppmerksomhet!:o)

Babyen i magen var planlagt, men vi trodde ikke det skulle gå så fort da vi prøvde noen måneder med de andre barna. Denne satt på første...:o)

Ble nok litt tatt på senga, og jeg hadde en del blødninger en stund i tillegg til at jeg ikke hadde noe som helst symptomer. Så jeg hadde vel vanskelig for å skjønne at det faktisk var noe på gang, til vi kom på tidlig ul og fikk se nurket...:o)

Tiden denne gangen har flydd så fort, jeg klarer ikke henge med. To måneder til termin og vi har alt vi trenger så vi gjør ingen innkjøp eller noe. Tror kanskje det har litt å si for meg hvertfall!

Nei, dette ble mye rart på en gang.

Ville bare si at du ikke trenger å ha dårlig samvittighet for å føle det du føler!!:o)

Morsfølelsen er helt sikkert like sterk for dette barnet når h*n kommer ut, som den er for førstemann!:o)

Klem klem!

Skrevet

Hei anonym

Jeg skal ha mitt tredje barn, da jeg fikk mitt første barn var jeg veldig spent osv. Nr 2 var jeg nok litt smådeppa og nøt ikke en dag av svangerskapet, nå med nr 3 koser jeg meg mer og gleder meg til barnet kommer. Dette er siste gang og det jeg har det bedre med meg selv. Slet som sagt med nr 2 og kjenner meg godt igjen i det du sier. Jeg fikk fødsel depresjon som varte et par måneder etter fødsel og håper at jeg slipper nå og prøver så godt jeg kan å forhindre det med å være mer ærlig mot mann og jordmor slik at jeg får støtte hvis det inntreffer. Føler meg psykisk mye mer klar for tredje mann selv om det ikke var planlagt. Ønsker deg lykke til og er nok litt feig, men velger å bruke anonym knappen selv :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...