Gå til innhold

noen m blodtrykksfall??hva er symptomer på dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har konstant hodepine, er kvalm å kaster opp!trøtt å energiløs! svimler mye å føler at æ skjelver av og til! noe som kan minne om føling innbiller æ mæ!

er dette normalt? kvalmen å oppkasten,trøtthet å svimlingen kan æ huske fra første svangerskap men ikke det andre i den grad! kan dette være blodtrykksfall?? bør æ oppsøke lege??

noen med råd? erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

typisk ved blodtrykksfall er å bli svimmel og kanskje også besvime, og like etter er ein ofte skjelven. i alle fall det eg har lært gjennom å jobbe som sjukepleiar. ikkje så mykje ein kan gjere med det dessverre, viktig å ikkje sprette rett opp frå seng og sofa, spesielt dersom ein ligg, men heller ta d sakte og rolig. prøv å drikk mest mulig, kan hjelpe litt. men blir det for slitsomt kontakt lege for å høyre om han/ho har nokre råd. dersom du kastar opp mykje kan det vere at du held på å bli dehydrert..

Skrevet

Jeg har litt lavt blodtrykk som har en tendens til å falle når jeg reiser meg brått eller står lenge. Og da går jeg som regel rett i gulvet...

Heldigvis har jeg en snill sambo som varter meg opp med det jeg trenger når jeg har parkert på sofaen, så jeg slipper å sprette opp og ned hele tiden. Og ellers er det bare å ta det pent, kjenne på kroppen og sette seg ned når man kjenner det trengs (mamma har til og med lånt meg en sånn fancy liten sammenleggbar krakk til å ha med når jeg er ute og går, etter at hun var med meg på butikken en tur hvor jeg besvimte flere ganger).

Hodepinen kan komme av at du ikke får i deg nok drikke, kanhende det hjelper om du har noe fristende stående lett tilgjengelig hele tiden (selv har jeg blitt en hund etter eplejuice med isbiter). Viktig å drikke lite og ofte, ikke bælme i seg masse på en gang - da går det bare rett igjennom.

Legen min sa forøvrig at litt lavt blodtrykk ikke er farlig i seg selv, så lenge man tar det med ro og sånn. Men om du ikke har målt blodtrykket ditt kan det jo være en idé å få gjort det og få noen råd på veien.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...